Giriş Tarihi: 8.06.2009

Yüzde 8 pazar payı Türkiye'yi Peugeot'nun göz bebeği yapar

Dev otomotiv firmaları, yatırım için sadece teşvike bakmıyor. Yatırım kararını o ülkenin otomotiv pazarının potansiyeline ve pazardaki istikrara göre veriyor

Dev otomotiv yatırımlarını çekebilmek için tüm dünyada büyük teşvikler veriliyor. Arsa tahsisi, vergi indirimi vb teşvikler birbirine o kadar benziyor ki, artık firmalar yatırım kararı için pazarının büyüklüğüne bakıyor. Geçen hafta Hyundai Assan Başkanı Kwang- Heum Um, Hyundai'nin, i20 modelinin üretimi için Çek Cumhuriyeti ve Türkiye arasında kararsız kaldığını açıklayarak, Türkiye'de üretim kararının otomotiv pazarının istikrarlı büyümesine bağlı olduğu sinyalini vermişti.
DÜNYA'DAKİ HEDEF YÜZDE 5

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux da 308 CC modelinin tanıtımında, benzer bir açıklama yaptı. Vieux, Türkiye'de bir sedan model üretimi planlayan Peugeot'nun yatırım kararında iç pazarın etkili olacağını söyledi. Peugeot'nun tüm dünyada hedefinin yüzde 5'lik pazar payını aşmak olduğunu söyleyen Vieux, "Türkiye'de bu barajı aştık. Hedefimiz yüzde 8'lik pazar payı. Bu payı elde edersek Peugeot, Türkiye'ye her açıdan daha farklı bakacak. Yatırım planı var ama iç pazar büyüklüğüyle bu çok daha fazla artacaktır" diye konuştu. PSA Grubu'nda yüzde 5'in üzerinde pazar payı olan ülkelerin daha üst kategoride değerlendirildiğini ve daha önemli kabul edildiğini ifade eden Vieux, şunları kaydetti: "Bir ülkenin grup nezdinde önemli kategoriye ulaşması için üç kriter var; pazarda satılan toplam araç adedi. Markanın pazar payı ve karlılık. Türkiye'de 800 binlere ulaşabilen bir pazar var. Payımızı yüzde 5'in üzerine çıkardık. Karlılık konusunda ise kur farkları dolayısıyla tam arzu ettiğimiz noktada değiliz henüz."
308 CC ÖTV İNDİRİMİNE YETİŞTİ KENDİ GİBİ FİYATI DA SOYUNDU
Haziran ayında, ÖTV avantajı kapsamında Türkiye pazarına sunulan 308 CC'nin 1.6 THP 140 bg motor ile donatılmış otomatik şanzımanlı ve zengin donanımlı Feline versiyonu 57 bin 990 TL'lik özel fiyatı ile dikkat çekiyor. Çünkü 25 adetle sınırlı sayıda getirilen 308 CC modelinin normal fiyatı 70 bin TL'yi buluyor. 1.6 VTi 120 bg manuel vitesli versiyonu ise önümüzdeki günlerde satışa sunulacak.
ORTA SEGMENTTE SEDANIMIZ OLSA TÜRKİYE'DE BÜYÜRÜZ
Peugeot'nun pazar payını artırmadığı sürece Türkiye'de daha ileri gidemeyeceğini söyleyen Vieux, şöyle konuştu: "Türkiye'de pazar potansiyeli var. Pazar payımızı artırmamız lazım, artırmazsak daha ileri gidemeyiz. Mutlu bayiler için pazar payımızın dikkat çekici olması gerekiyor. Hafif ticari pazarındaki payımıza baktığımızda bu ay yüzde 10'a yaklaştık. Ürün yelpazemiz pazarın beklentileri ile örtüştüğü takdirde yüzde 8'in üzerine çok rahat çıkabiliyoruz. Bugün otomobil yelpazemizde pazarın beklentileri göz önüne alındığında bazı ürünlerin eksikliği hissediliyor. Mesela orta segmentte sedan talebine yönelik bir modelimiz henüz yok."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.