Pazartesi 10.08.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 10.08.2009

Türk tüketici ABD'deki iflası takmadı, cebine baktı

Türk otomobil severler ABD'li otomotiv üreticilerinin iflas haberlerinden olumsuz etkilenmedi. Uygun fiyata bulduğu ABD markalarını satın almaktan çekinmedi

Global krizden büyük yara alan ABD'li otomotiv devlerinin yaptıkları iflas başvurusu, ABD dışındaki tüketicilerin de bu markalardan uzak durmasına neden oldu. Ancak, Türk otomobilseverler, Amerikan otomotiv devleriyle ilgili iflas haberlerini önemsemedi. Bünyesinde Opel, Chevrolet ve Saab markalarını bulunduran General Motors (GM) Türkiye'nin Genel Müdürü Özcan Keklik, Amerika'daki gelişmelerin morallerini bozsa da Türkiye'yi ne psikolojik ne de satışlar açısından hiç ama hiç etkilemediğini söylüyor. Yılın ilk yarısında en büyük sıkıntıyı araç temininde yaşadıklarını ifade eden Keklik, "15 Mart-15 Haziran'da yani 1'inci ÖTV indiriminde araç bulsak çok daha fazla satış yapacaktık. Ama buna rağmen Opel satışlarımız geçtiğimiz yıla yakın seviyelerde gerçekleşti. Amerikan markası olması dolayısıyla bu süreçten daha fazla etkileneceği beklenen Chevrolet markamız ise geçen yıla göre satışlarını iki kata yakın artırdı" dedi.

CHEVROLET YOK SATTI

Keklik, sözlerine şöyle devam etti: "Türk halkı eğer beğendiği uygun bir model varsa olumsuz haberleri çok fazla takmıyor. Bizim en büyük avantajımız Türkiye'de GM markasıyla otomobil satmıyor, sadece şirket ismi olarak faaliyet gösteriyoruz. Amiral gemimiz olan Opel markası ise GM ile bağdaştırılmıyor. Chevrolet'in avantajı ise Opel markasıyla birlikte satılması."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.