Perşembe 13.08.2009 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 13.08.2009 11:14

Otomobillerin yarısı elektrikli olacak

Japonya'da 2020 yılında satılan otomobillerin yarısının, elektrik veya yakıt piliyle çalışan yeni nesil otomobiller olacağı bildirildi.

Mitsubishi ve Subaru firmalarının şimdiden piyasaya sürdüğü elektrikli otomobiller, şimdilik sadece profesyonellere yönelik. Nissan da ilk modelini seneye piyasaya sürüyor.
Şarj edilebilen otomobiller, böylece piyasayı hızla doldurmaya başlayacak. Yakıt piliyle çalışan otomobillerin de 2015'te yollara çıkması bekleniyor.
"Temiz" yakıtla çalışan bu araçların imalatı, şimdiye kadar ihtiyaç duyulmayan fonksiyonları içeren altyapı çalışmalarını gerektiriyor.
Bir otomobil firması yetkilisi, Japonya'da şehirlerde otomobillerin günde ortalama 30 km yol yaptığını hatırlatarak, elektrikli otomobillerin bir dolumla 160 km gidebileceğini, bunun da yeterli olacağını belirtti.
Yeni nesil otomobiller için tam teşekküllü yeni servis noktaları açılması gerektiğini düşünen hükümet, otomobil üreticilerinden geçen ay "ideal örnek sistem" geliştirmelerini istedi.
Yerel yetkililer ve üretici firmalar, elektrikli araçların kitlelerce kullanılabilmesi için yol kenarlarına standart dolum noktaları yerleştirmek amacıyla ortak çalışmalara başlamış bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.