Salı 01.09.2009
Son Güncelleme: Salı 01.09.2009

Megane, Fluence'a dönüştü yatırımın yarısını Bursa kaptı

Oyak Renault Bursa tesislerinde üretilen Megane Sedan 28 ayda toplam 250 milyon euroluk yatırımla yenilendi, adı da Fluence olarak değişti. Yatırımın 110 milyon eurosu Bursa fabrikası için harcandı

Renault Nissan ittifakı ilk meyvesini verdi. Sadece Oyak Renault Bursa tesislerinde üretilen Megane Sedan baştan aşağı yenilendi. 28 ayda toplam 250 milyon euroluk yatırımla yenilenen Megane Sedan'ın adı Fluence olarak değişti. Bu yatırımın 110 milyon eurosu Bursa fabrikası için harcandı. Renault Fluence, Yeni Renault Symbol, 3 ve 5 kapılı Clio hatchback ve Clio Grand Tour ile birlikte bu fabrikada üretilen beşinci araç olacak. Fluence, Fransız, Türkiye, Kore ve Japon mühendislerinin ortak çalışmasıyla geliştirildi. Fluence, Kore'de Samsung markasıyla iç pazar için üretilecek.15 Eylül'de Frankfurt Otomobil Fuarı'nda dünya tanıtımı yapılacak Fluence dün Bursa'da düzenlenen özel bir toplantıyla Türk basın mensuplarına gösterildi. Toplantıda konuşan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, kriz döneminde nefes kesmeden yapılan bu yatırımın çok önemli olduğunu söyledi. Bursa'nın Renault dünyasında kilit rol oynadığını belirten Tunalıoğlu, "Renault'un uluslararası büyüme stratejisinin kalbinde yer alıyoruz. 360 bin adetlik kapasitemizle Batı Avrupa dışındaki en büyük üretim tesisiyiz" dedi.

100 ÜLKEYE İHRACAT

Oyak Renault'un 5 kıtada 100'den fazla ülkeye ihracat yaptığını anlatan Tunalıoğlu, şunları kaydetti: "Fluence, Renault'da yaşanan değişimin en büyük adımı. Renault, Türkiye'ye her zaman inandı ve güvendi. Sektörün ve Türk ekonomisinin yaşadığı zor dönemde bile ürün gamının en yeni ve en iyi modeli Fluence'ın Türkiye'de üreterek bu güvenini bir kez daha kanıtladı. Fluence, Türkiye'de üretilmesi bir tesadüf değil. Bursa, performans, kalite ve uluslarası deneyime sahip. Bu özellikler Renault'nun en önemli projesini Bursa'ya vermesinde önemli bir etken." Renault'un bugün Türkiye'de 40 yıldır sağlam bir ortaklık yapısıyla Oyak Grubu'yla birlikte faaliyet gösterdiğinin altını çizen Tunalıoğlu, "Geçmişe baktığımızda 40 yıldır devam eden karşılıklı güven ve iş birliğine dayalı sürekli başarıyla gelişen böyle ortaklıkların dünyada ender olduğunu görüyoruz. Özellikle Türkiye'de Opel ve Toyota örneklerini hatırlarsak, yapılanların önemi daha iyi anlaşılıyor" dedi.
Kasımda satışa sunulacak
Adını Renault konsept olarak geliştirilen bir modelinden alan Fluence, akıcı demek. Kasım ayında Türkiye'de satışa sunulacak Fluence'ın boyutları Megane Sedan II modelinden daha büyük. Fluence Megane Sedan II'den 12 cm daha uzun. 3 cm daha geniş. Bagaj hacmi 10 litre artışla 530 lt'ye çıkarıldı.
İhraç edilen 2 otodan birini Oyak Renault üretiyor
OYAK Renault Bursa tesisleri 360 bin adet kapasiteye sahip. Dakikada 1 araç üretilen tesis, üretim ve ihracatta Türkiye lideri. Türkiye'de üretilen ve ihraç edilen 2 otomobilden 1'i Bursa'ta Oyak Renault Otomobil Fabrika imal ediliyor. Türkiye'de satılan 6 otomobilden1'i de yine Oyak Renault tesislerinde üretiliyor
Dış basın Bursalı Fluence'i Türkiye'de test edecek
Bugüne 518 bin adet üretilen Megane Sedan'ın yerine geçen Fluence'ın dünya tanıtımı 15 Eylül'de Frankfurt Otomobil Fuarı'nda yapılacak aracın, uluslararası test sürüşleri ise Türkiye'de gerçekleşecek. Renault, böylece Symbol'den sonra ikinci kez uluslararası tanıtım toplantısını Türkiye'de yapacak.
2011 yılında da elektrikli modeli üretilecek
Bu yıl sonuna kadar 7-8 bin adet Fluence üretecek olan Oyak Renault, gelecek yıl 100 bin adet Fluence üretimi hedefliyor. Üretimin yüzde 80'nin başta Rusya ve Romanya olmak üzere 84 ülkeye ihraç edilecek. Oyak Renault, 2011 yılında da Fluence'in yüzde 100 elektrikli modelini üretecek.
OYAK RENAULT'NUN KİLOMETRE TAŞLARI
1969: Oyak Renault Otomobil Fabrikaları AŞ kuruldu.
1971: Renault 12 üretimi başladı.
1987: Renault 11 üretimi başladı.
1973: C motorlarının üretimi başladı.
1985: Renault 9 üretimi başladı.
1990: Renault 21 üretimi başladı.
1994: Renault 19 üretimi başladı.
1995: 1 milyonuncu araç üretildi.
1996: ISO 9001 belgesi alındı.
1999: Symbol üretimi başladı. K motor üretim hattı devreye alındı ISO 14001 belgesi alındı
1997: Megane Sedan üretimi başladı.
1998: Megane SW dünya çapında sadece Bursa'da üretilmeye başladı.
2003: Megane II Sedan dünya çapında sadece Bursa'da üretilmeye başladı.
2004: 2 milyonuncu araç üretildi.
2006:
3 ve 5 kapılı Clio HB üretimi başladı. 2 milyonuncu vites kutusu üretildi. 250 000. Megane Sedan ihraç edildi.
2007:
Clio Grand Tour dünya çapında sadece Bursa'da üretilmeye başladı. 100 000. motor ve bir milyonuncu araç ihraç edildi. Üretim, ihracat ve ciro rekoru kırıldı.
2008: Yeni Renault Symbol'un üretimi başladı. 3 milyonuncu araç üretildi. K9K dizel motorun üretimi başladı.
2009: Bir milyonuncu K motor üretildi. 500 000. Megane II Sedan üretildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.