Pazartesi 07.09.2009
Son Güncelleme: Pazar 06.09.2009

Otomotivde devrim yaratan Türk, spor oto geliştiriyor

Sürüş güvenliği konusunda dünyanın en önemli uzmanları arasında yer alan Murat Okçuoğlu, şimdi spor otomobil geliştiriyor Yılda sadece 100 adet üretilmesi planlanan spor otomobil ABD malı olacak. Okçuoğlu, aracın test sürüşlerini Hindistan'da yaptı

Murat Okçuoğlu, otomotiv dünyasında yaptığı icatlarla konuşulan bir Türk. Sürüş dinamiği ve güvenliği konusunda dünyanın en önemli uzmanları arasında yer alıyor. 1990'ların sonunda 4x4 araçlar için geliştirdiği mekanik sistemler, birçok otomotiv markası kullanıyor. Bu icadı ile 4x4 araçlarda devrim yaratan Okçuoğlu, bugün ABD'de trafikte bilirkişi olarak çalışıyor. Aynı zamanda yılda 100 adet üretilecek yepyeni bir spor otomobil projesinde yeralıyor. Yeni spor otomobilin adını vermekten kaçınan ve projeyi sır gibi saklayan Okçuoğlu, bu aracın yol tutuşunun iyileştirilmesi için çalışıyor. Bu amaçla Hindistan'a giden ve test sürüşleri gerçekleştiren Okçuoğlu, Hindistan'da yeni yapılan otoyolların, Türkiye'den daha iyi olduğunu söylüyor. Ama aklı hala Türkiye'de. 'Memlekete faydalı olmak hep içimde olan bir şey' diyen Okçuoğlu'yla tatil için geldiği İstanbul'da dünya otomotivini ve Türk otomotiv sanayini konuştuk:
Global krizle birlikte otomotiv dünyası büyük bir değişim yaşıyor. Bundan sonra neler olacak? Bu kriz, otomotiv dünyasında tam anlamıyla bir temizlik yaratacak. Krizden önce kapasite fazlası vardı. Şimdi ise bazı kalemlerde kapasite azlığı oluşabilir. Otomotiv firmaları arasında da birleşmeler ve elenmeler oluyor. Bu durum devam edecek. Ayakta kalmak için sağlamlar birleşecek, zayıflar işi bırakacak. Arz-Talep dengesi oluşana kadar. Otomotivin üzerindeki asıl problem ise politik baskılar. Pazarın doğal kurallarla çalışmasına izin verilmiyor. Otomotiv üzerinde çarpık vergiler ve akaryakıt üzerindeki vergi yükü buna örnek. Bu engeller pazarın doğal işlemesine izin vermiyor. O yüzden arz talep dengesinin ne zaman oluşacağını kestirmek güç. 1-2 yıl içinde dengelerin yeniden kurulabileceğini düşünüyorum.
Otomotiv neden darboğaza girdi? Otomotiv bir ülke için 1 numaralı kalkınma aracı. Doğrudan ve dolaylı olarak hem teknolojiye hem de istihdama fayda sağlıyor. Bunu gören birçok ülke, otomotive destek sağladı. Son yıllarda birçok yeni yatırım yapıldı. Bu durum otomotivde kapasite fazlası yarattı. Sektör kırılgan hale geldi. Düne kadar para bolluğu nedeniyle işleyen sistem, krizle birlikte çöktü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.