Son Güncelleme: Pazartesi 23.11.2009
Kış lastiğinin önemi karlı yolda anlaşılıyor
Kış lastiği, kaygan zeminde standart lastiğe göre yüzde 40-50 oranında daha iyi yol tutuş ve frenleme sağlıyor. Ancak, Türkiye'de kış lastiğinin önemi sadece kar yağdığı gün hissediliyor
DAHA İYİ YOL TUTUŞ
Kaygan kış koşullarında sürücü, otomobilini hareket ettirebilmek için doğa şartlarıyla savaş halindedir. Bu savaşta kar, buz gibi koşulları yenebilmek için otomobilin teknik gücünü ve kendi teknik becerilerini kullanır. Ancak tüm bu gücü yere aktarabilecek tek unsur ise lastiklerdir. Kötü durumdaki lastikler, zaten olumsuz olan şartlarda gücü yere sağlıklı iletemez ve otomobili güvenle kullanmak mümkün olmaz. Kış şartlarında güvenle otomobil kullanmak için öncelikle lastik dişlerinin yeterli derinlikte olması gerekir. Sırt deseni üzerindeki bu oluklar ıslak zeminde suyu boşalttığı gibi, karlı zeminde de kar tabakasına saplanarak tutunma ve çekiş gücü sağlar. Karla kaplı zeminlere en uygun lastikler ise kış lastikleridir. Kış lastikleri kaygan zeminde standart lastiklere oranla yüzde 40- 50 daha iyi yol tutuş ve frenleme sağlar. Kış lastiğinin kauçuk karışımı yuvarlanmaya başladığında standart lastikten daha çabuk ısınır, ayrıca havanın soğumasına rağmen yapısı büzüşmediği için daha gergin durur. Bu sayede desen aralıkları küçülmez, lastiğin tutunma kabiliyeti artar. Kış lastiğinin taban desenindeki kılcal çizikler tutunmayı artırır.
ESNEKLİĞİNİ KAYBETMİYOR
Deseniyle olduğu kadar soğuğa dayanıklı kauçuk karışımlarıyla da kar ve buz gibi kaygan koşullar kadar, kuru ama soğuk havalarda da maksimum çekiş ve fren gücünü zemine iletebilen kış lastikleri silika teknolojisiyle üretiliyor. Silikanın en önemli özelliklerinden biri ıslak ve karlı zeminde yol tutuşu artırması. Kış lastiklerinin önemli farklılıklarından biri de bloklar üzerinde kılcal kanal sayısının oldukça fazla olmasıdır. Bu da karlı zeminde direksiyon hakimiyeti, yönlendirme ve fren emniyeti verir. Kış lastikleri özellikle hava sıcaklığı 10 derecenin altına düştüğünde sürüş güvenliğini artırıyor. Bunun arkasındaki en önemli neden, 10 derecenin altındaki sıcaklıklarda sertleşip yeterli tutuşu sağlayamamasına rağmen, kış lastiklerinin özel hamur karışımları sayesinde sertleşmemesidir.
EN SON HABERLER
- 1 Satılan 2 elektrikliden 1’i Togg T10X
- 2 Markayı gençleştirecek model
- 3 Yılın transferi gerçekleşti
- 4 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 5 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 6 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 7 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü
- 8 Elektrikli araçlarla 125. yılında şov
- 9 Fransa’daki fuara Türkiye’den çıkarma
- 10 20 bin TL değerinde şarj kartı hediye