Giriş Tarihi: 30.1.2010

Japon otomobillerine nazar değdi

ABD, Avrupa ve Çin'deki milyonlarca aracını geri çağıran Toyota'dan sonra Honda da aynı sorunu yaşıyor. Japon Bakan, "Durum ciddi" dedi

Dünyanın otomotiv devi Amerikan GM'den geçen yıl satış liderliğini devralan Japon Toyota'nın başı, geri çağrılan araçlar nedeniyle fena halde dertte. Geçen hafta Toyota, ABD'de 6 milyona ulaşan geri çağırmalar yaptıktan sonra bu sorun Avrupa ve Çin'e de sıçramıştı. Toyota, Avrupa'da gaz pedalı sorunu nedeniyle geri çağıracağı araç sayısının en fazla 1.8 milyon olabileceğini bildirdi. Bu karardan, üretim tarihleri 2005 şubatına kadar giden AYGO, iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso, Avensis ve RAV4 modellerinin etkileneceği belirtildi. Japonya Ticaret Bakanı Masayuki Noashima, "Durum ciddi. Bu, küresel ekonominin ortaya çıkarabileceği tehlikelere işaret ediyor'' dedi.
HONDA DA GERİ ÇAĞIRIYOR

Diğer Japon otomobil üreticisi Honda da, dünya genelinde 646 bin adet aracını teknik sorun nedeniyle geri çağıracak. Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya'da satılan Honda'nın Fit ve Jazz modellerini kapsayan kararın, pencerelerinin açma ve kapama sisteminde oluşan hata nedeniyle alındığı bildirildi.
TÜRKİYE'DE DURUM BELİRSİZ
Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. geri çağırma kampanyasına ilişkin yaptığı açıklamada, Türkiye'de satılan araçların etkilendiğinin tespiti halinde, araç sahiplerine ulaşılıp işlemlerin hızlı şekilde gerçekleştirileceğini duyurdu. Durumdan etkilenen ülke ve araç sayısı tespit ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.