Pazartesi 12.04.2010
Son Güncelleme: Pazartesi 12.04.2010

İlk üç ayda talep patladı otoda stoklar tükendi

2010 yılında satışların düşeceği beklentisiyle siparişlerini düşük tutan otomotivciler yanıldı. İlk üç ayda toplam pazar 100 bin adedi geçince, stoklar tükendi. Şimdi firmalar sipariş verme yarışına başladı

Yılın ilk üç ayında beklenmedik bir taleple karşılaşan otomotiv sektörü, neredeyse satacak otomobil bulamıyor. Pazarın daralacağı beklentisiyle, siparişlerini düşük tutup sıfır stokla yıla giren otomotivciler yanıldı. İlk üç aylık satışların geçen yılın üstüne çıkarak 100 bin adedi geçmesi zaten az olan stokları eritti. Otomotiv firmaları, şimdi yeni otomobil sipariş etme telaşına düştü.

MAYISTA SIÇRAMA OLUR

Anadolu Grubu bünyesindeki Çelik Motor'un yeni Genel Müdürü Bora Koçak da, stok sıkıntısını doğruladı. Koçak, "Çünkü yılbaşında herkes tedbirli davranıp stok tutmama üzerine odaklandı. Ama şimdi kimsede fazla araç yok" dedi. Otomotiv pazarında ki asıl sıçramanın mayısta yaşanacağını öne süren Koçak, şunları söyledi: "Ancak bu iyi tablo önümüzdeki aylara yönelik siparişlerin yükselmesine neden olacak. Sipariş edilen yeni araçların gelmesi, hem de taşıt kredisi faizlerindeki düşüş bu sıçrama da etkili olacak. Bu arada Batı Avrupa'da otomobil satışlarında kıpırdanma olmaması Türkiye'ye ye yarayacak. Özellikle bazı yeni modellerde yaşanan bulamama sorununu artık kolayca aşılacak."
ÜÇ AYDA 100 BİNİ GEÇTİ
Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) raporuna göre Türkiye otomotiv pazarında 2010 yılı Ocak-Mart döneminde binek ve hafif ticari araç toplam pazarı 103 bin 36 adet olarak gerçekleşti. 96 bin 459 adet olan 2009'a göre bu yıl ilk 3 ayında satışlar yüzde 6.82 arttı. 2010 yılı Ocak-Mart dönemde toplam binek otomobil satışları geçen yılın aynı döneme oranla yüzde 1.59 azalarak 67 bin 203 adet olarak gerçekleşirken, ticari araç satışları ise aynı dönem için geçen yıla oranla yüzde 27.19 artarak 35 bin 833 adet oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.