Pazartesi 19.04.2010
Son Güncelleme: Pazar 18.04.2010

Tofaş, Doblo'nun ABD'ye ihracatından vazgeçti

Tofaş, Doblo'nun ABD'ye ihracatı için yaptığı fizibiliteyi tamamladı. Yıllık 15 bin adetlik küçük bir pazar için 100 milyon dolarlık yatırımı göze alamayan Tofaş, ihracatı şimdilik askıya aldı

Ford Otosan'ın Transit Connect'inden sonra otomotivin anavatanı ABD'ye Doblo ihracatı için fizibilite çalışmaları yapan Tofaş, pazardaki büyümeyi yeterli bulmayıca projeyi şimdilik rafa kaldırdı. Tofaş CEO'su Ali Pandır, "ABD'deki hafif ticari araç pazarı beklediğimiz kadar büyümedi. Yıllık sadece 15 bin adetlik pazar için ihracat fizibil değil" dedi.

15 BİNLİK PAZAR KÜÇÜK

Fiat'ın ABD'li Chrysler'in yüzde 20'sini alarak ortak olmasının ardınan yeni Doblo'nun ABD ihracatı gündeme gelmiş, Tofaş CEO'su Ali Pandır geçen yıl sonunda, "Yeni Doblo'nun ABD'ye ihracatı için fizibilite çalışmalarını başlattık. Chrysler'in Mercedes tecrübesinden yararlanıp kısa sürede Doblo'yu Amerika'ya hazır hale getireceğiz" açıklamasını yapmıştı. Yeni Doblo'nun ABD serüveni ile ilgili gelişmeleri aktaran Pandır, fizibilite çalışmasını tamamladıklarını belirterek, şunları söyledi: "ABD'nin kendi pazarına ilişkin özel şartları var. Yeni Fiat Doblo'nun ABD'ye ihracatı için 100 milyon doların üzerinde bir yatırım gerekiyor. Bunu yapmak için de pazarda yüksek adetlerde satış yapmak lazım. ABD'de şu anda hafif ticari araç pazarı için konuşacak olursak yıllık sadece 15 bin adetlik bir pazar var. Bu ölçekte bir pazar için bu yatırım fizibıl değildir. ABD'de pazar beklediğimiz kadar büyümedi. Bu nedenle biraz daha oradaki pazarın gelişimini görmek durumundayız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.