Perşembe 22.04.2010
Son Güncelleme: Çarşamba 21.04.2010

Otomotiv 1 milyonluk satış hedefine kilitlendi

Otomotiv pazarında 90'ların başında konuşulmaya başlanan 1 milyonluk satış hedefi yeniden gündeme geldi. Potansiyelin 1 milyonun bile üzerinde olduğu düşünülüyor

Türk otomotiv pazarı her geçen yıl giderek daha istikrarlı bir yapıya kavuşuyor . Bir süre önceye kadar ekonomik ve siyasi dalgalanmalardan en fazla etkilenen, büyük çıkış ve düşüşlerin yaşandığı otomotiv sektörü artık daha istikrarlı bir yapıya kavuştu.
KRİZLER ENGELLEDİ
Otomotiv pazarında 1990'ların başında konuşulmaya başlanan 1 milyonluk satış hedefi, 2000'li yıllarda yeniden gündeme geldi. 1993'te tarihinin rekorunu kırarak 500 binlere ulaşan otomobil satışlarının 2000 yılında 1 milyona ulaşacağı tahmini yapılmış, ancak daha sonra ekonomik ve siyasi krizlerle bu büyüklüğe ulaşılamamıştı.
POTANSİYEL VAR
Ancak, hem bin kişiye düşen otomobil sayısı hem de genç nüfus dikkate alındığında, Türkiye'nin büyük bir potansiyeli olduğu ortaya çıkıyor. Bu yüzden de pazarın bugünkü seviyesinin düşük olduğu ve 1 milyon hatta daha da yüksek bir potansiyelden söz ediliyor. 1993'te ilk çıkışını gösteren pazar, 545 bin adetle tarihi rekor kırmıştı. Otomotivin ikinci rekoru ise 2000 yılında 660 bin adetle gerçekleşmişti. 2004 yılına gelindiğinde yeni bir rekor daha kırıldı. Otomotiv pazarında 745 bin adet araç satışı gerçekleşti. Ancak, bir yıl sonra bu rekor da geride kaldı. 2005'te otomotiv pazarında toplam 763 bin adet araç satıldı. İlk üç aylık satış rakamları, yıl sonunda otomotiv pazarının 500-550 bin adetlere çıkacağını gösteriyor. Türk otomotiv pazarının gerçek büyüklüğünün 800 bin adetler civarında olduğunu düşünen otomotiv sektörü temsilcileri 1 milyon hedefinin ise çok uzak olmadığı görüşündeler.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.