Perşembe 22.04.2010
Son Güncelleme: Çarşamba 21.04.2010

Türkiye devlerin iştahını kabarttı marka sayısı 60'a çıktı

Türkiye'de satılan otomotiv markalarının sayısı son yıllarda katlandı. Son 5 yılda 39'dan 60'a yükseldi. Bazı yeni markalar ise yollara çıkmak için gün sayıyor

Otomotivde dünyanın sayılı ülkeleri arasında yer alan Türkiye, sadece üretimiyle değil pazarıyla da kendisinden söz ettiriyor. Bin kişiye düşen otomobil sayısı her ne kadar dünya ortalamalarının altında da olsa, Türklerin otomobile olan ilgisi her geçen gün artıyor. Bu ilgi, Türk otomotiv pazarına her geçen gün yeni markaların girmesine neden oluyor. 72 milyon nüfuslu Türkiye, sahip olduğu pazar potansiyeliyle otomotiv üreticilerinin iştahını kabartıyor. Son dönemde Türkiye'de satılan otomotiv markalarının sayısındaki artış da bunu kanıtlıyor. Türkiye'de satılan otomotiv markalarının sayısı son 5 yılda 39'dan 60'a yükseldi. Markalarla birlikte model sayısında da inanılmaz boyutlarda bir artış yaşanıyor. 2004'te 39 markanın 323 farklı modeli Türkiye'de satılırken, bugün 60 markanın 400 modeli otomobil severlerin beğenisine sunuluyor.
YENİ MARKALAR YOLA ÇIKMAK İÇİN GÜN SAYIYOR
Son yıllarda marka ve model sayısında bir artış yaşanıyor. Zaten kıyasıya bir rekabetin yaşandığı Türk otomotiv pazarında, yeni markalarla daha da kızıştı. Infiniti, Geely, Cherry, Mahindra, DFM, Samand gibi markalar Türkiye pazarına giriş yapan yeni markalar olarak dikkat çekiyor. Great Wall, BYD, Aston Martin Türkiye'de satılacak yeni markalar olacak.
Bin kişiye düşen araç sayısı
Ülkeler Adet

Türkiye 144
Yunanistan 510
Almanya 604
İspanya 493
Bulgaristan 361
Polonya 391
Macaristan 343

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.