Pazartesi 14.06.2010
Son Güncelleme: Pazartesi 14.06.2010

İsrail, Fluence'ın cazibesine dayanamadı siparişi artırdı

Mavi Marmara'ya yapılan kanlı saldırının İsrail ile Türkiye arasındaki ticari ilişkileri olumsuz etkilemesi beklenirken, tam tersi yaşandı. İsrail, Türk malı elektrikli Fluence'ın siparişlerini artırdı

Türkiye ile İsrail arasında one minute ile başlayan siyasi gerginlik son olarak Gazze'ye insani yardım götüren Mavi Marmara gemisine yapılan kanlı saldırıyla tepe yaparken, gözler iki ülke arasındaki ticari ilişkilere çevrildi. Turizm, inşaat, askeri malzeme, tarım olmak üzere iki ülke arasında 2.5 milyar doları bulan ticaretin, siyasi gerginlikten olumsuz etkilenmesi beklenirken, tam tersi gerçekleşti. İsrail Türkiye'den alacağı elektrikli otomobil sayısını artırdı. İsrail satın alacağı araç sayısını yılda 35 bin adete çıkardı. Elektrikli Fluence'ın Paris'te yapılan test sürüşünde sorularımızı yanıtlayan Renault yetkilileri, 5 yılda sadece İsrail'e 150 bin adet Fluence ihraç edileceğini söyledi. Renault'nun Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdürü Patrick Pelata, daha önce yaptığı açıklamada Bursa'da yılda 30 bin adet elektrikli Fluence üretileceğini, Better Place şirketiyle imzaladıkları anlaşmayla sadece İsrail ve Danimarka'ya 5 yılda 100 bin adet elektrikli Fluence satacaklarını söylemişti. Petrole bağımlılığı azaltmak için elektrikli araçlara yönelen ve tüm dünyada elektrikli araç altyapısını hazırlayan tek ülke olan İsrail, Bursa'da Oyak Renault fabrikasında üretilecek elektrikli Fluence'ın en büyük müşterisi olacak. Bursa'da bu yılın son aylarında seri üretimine başlanacak elektrikli Fluence, 2011 yılında ilk kez İsrail'de satışa sunulacak. Ardından elektrikli FluenceDanimarka ve Fransa'da satışa sunulacak. İsrail'de elektrikli araçların altyapısını hazırlayan BetterPlace, şimdiden iki Quickdrop adı verilen istasyon kurdu. Normal ve hızlı şarj istasyonlarından farklı olarak Quickdrop istasyonunda aracın bataryası 3 dakika içinde dolu bir batarya ile değiştiriliyor. Fransız Renault yetkilileri, İsrail için iki Quickdrop istasyonunun yeterli olacağını kaydediyorlar.
ELEKTRİKLİ FLUENCE YÜZÜNDEN PARİSLİLERİ KORNAYLA TACİZ ETTİM
Bursa'da 120 milyon euroluk yatırımla yıl sonunda seri üretimine başlanacak elektrikli Fluence, yollara çıkmak için gün sayıyor. Ancak, geçen hafta merakla beklenen Fluence'i Paris'te şehiriçi yollarda test etme imkanı buldum. Fluence, bugüne kadar C segmentinde üretilen ilk seri otomobil. Şehir içinde kullanılan küçük ve çirkin tasarımlı elektrikli araçlardan farklı olarak ilk kez sedan sınıfında bir aile otomobili olması önemli. Sessizliği ve motor performansı ile dikkat çeken Fluence, C sınıfında sedan bir otomobilin konforu ve güvenliğine sahip. Direksiyonda motor sesini duymamak, konvansiyenel motorlu otomobillere alışık olan bizler için değişik geliyor. Çünkü araçta tek duyduğunuz lastik ve rüzgar sesi. Ancak, motor sesini duymamak sizi aldatmasın gaz pedalına dokununca elektrik motorunun performansına yakından şahit oluyorsunuz. Bu yüzden Renault mühendisleri torku sınırlandırmış. Motor sesi olmaması yüzünden, hızlanmasını anlayamayan sürücünün kaza riskini azaltmayı planlamışlar. Elektrikli Fluence'ın sessiz olması, yayalar içinde büyük problem. Test sırasında aracı duymayan yayalar nedeniyle büyük sıkıntı yaşadım. Yolcuları korna çalarak ikaz etmek zorunda kaldım. Korna işini abartmış bile olabilirim.
RENAULT'DAN ELEKTRİKLİ OTOYA 4 MİLYAR EURO
Çevre dostu elektrikli araçlar konusunda öncü tavrıyla dikkat çeken Renault-Nissan ittifakı, 2009- 2015 yılları arasında elektrikli araç projelerine 4 milyar euroluk yatırım planlıyor. Renault'nun üreteceğini açıkladığı 4 elektrikli oto için harcayacağı para ise 800 milyon euroyu bulacak. Bursa'da üretilecek Fluence, bu 4 model arasında Renault'nun dünyada satışa sunacağı ilk elektrikli otomobil olacak.
NASIL ŞARJ EDİLİYOR?
Evde 220 voltluk bir priz ile 6 ila 8 saat içinde aracı şarj edebilecek.
400 voltluk istasyonlarda ise araç 20 ila 30 dakika arasında şarj olabilecek.
Renault'nun İsrailli 'Better Place' şirketiyle geliştirip kurmaya başladığı 'Quickdrop' istasyonlarında ise batarya değişim sistemiyle aracın bataryası 3 dakikada değiştirilebilecek.
TÜRKİYE, İSRAİLİ PETROL BAĞIMLILIĞINDAN KURTARACAK
İsrail,tüm dünyada elektrikli araçlar konusunda yaptığı öncü çalışmalarla dikkat çekiyor. Elektrikli araçların alt yapısını hazırlayan, şimdiden binlerce sipariş veren İsrail'in bu çalışmaların İsrail hükümetinin petrole olan bağımlılığını azaltmaya yönelik politikası olduğu iddia ediliyor. Ortadoğu'da yalnızlaşan İsrail'in, ileride petrol ülkesi komşularıyla yaşayabileceği sıkıntılar nedeniyle, petrol sıkıntısı çekeceği düşüncesiyle hareket ettiği ve B planı olarak, elektrik enerjisine yöneldiği öne sürülüyor. Bu yüzden Bursa'da üretilen elektrikli Fluence, İsrail'in gelecek planlarını gerçekleştirmesinde öncü olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.