Pazartesi 28.03.2011
Son Güncelleme: Pazartesi 28.03.2011

Çinliler oto satışını engelliyor

Hızla zenginleşen Çinliler daha fazla otomobil almaya başlayınca uluslararası satışlar da etkilendi. Türkiye'deki iki Çin markası Chery ve Geely satmak için araç bulamıyor

Çin otomotiv pazarı 2011'de de tam gaz büyümeye devam ediyor. Çin'deki araç satışları şubatta geçen yıla göre yüzde 4.57 artarak 1.26 milyon adet oldu. Yılın iki ayındaki satışlar yüzde 9.71 artışla 3.16 milyona ulaştı. Talep artışı, Çinli üreticilerin yurtdışı pazarlara yaptıkları ihracatı engellemeye başladı. Bu ülkelerin başında da Türkiye'ye geliyor. Türkiye'de satılan ilk Çinli otomobil Chery'in Türkiye Distribütörü Mermerler Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Murat Mermer, otomobil tedariki konusunda sıkıntı yaşadıklarını söyledi. Kısa bir süre önce gelen 200 adet aracın tükendiğini anlatan mermer, haziran ayına kadar sıra yazdıklarına dikkat çekti. Bu hafta yaşanan bu sıkıntıyı çözmek için Çin'e gideceğini söyleyen Mermer, "İtalya, İngiltere gibi ülkelerin kontenjanlarını almaya çalışıyoruz. Durumu anlatmak için Çin'e gidiyorum" dedi. Yaklaşık 3 yıl içinde 6 bin adetlik satış rakamına ulaştıklarını da anlatan Mermer, garanti süresini 7 yıla çıkardıktan sonra, bayilik başvurularının tavan yaptığını kaydetti.
İHRACAT 2012 SONRASINDA
Çinli Geely'in distribütörü Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak ise Çin pazarının hızla büyüdüğünü ve talebin yüksek olduğunun altını çizdi. Bu yüzden üreticilerin iç pazara odaklandığını anlatan Koçak, "Şu anda Geely'de bir kapasite sorunu yok. Ancak, Geely'in ihracata odaklanma zamanı 2012 sonrası gibi görünüyor" dedi.
Dünyada her dört araçtan biri Çin'de üretiliyor
Çin, dünya üzerindeki her 4 araçtan 1'ini üretir hale geldi. Çin, 2010 yılında 13 milyon 897 bin adedi otomobil, 4 milyon 367 bin adedi ticari araç olmak üzere toplam 18 milyon 264 bin 667 adet taşıt üretti. Bu ülkeyi 9 milyon 626 bin adet araç üretimiyle Japonya, 7 milyon 761 bin araç üretimiyle ABD, 5 milyon 906 bin araç üretimiyle Almanya, 4 milyon 272 bin araç üretimiyle de Güney Kore izledi. Çin böylece, 2009 yılında ABD'den aldığı dünyanın en büyük otomotiv piyasası unvanını geçen yıl da korumuş oldu. Çin'in ucuz iş gücü ve yabancı yatırımcıya sağladığı teşvikler sayesinde Çin kendi markalarının yanısıra yerli ortaklarıyla birlikte Volkswagen, AUDI, General Motors, Hyundai, Nissan, Honda, Toyota gibi birçok dünya markasının üretimini yapıyor. Ülkenin BYD, Chery, Chang'an, Geely, JAC, Great Wall, Roewe gibi birçok yerli markanın üretimdeki piyasa payı yüzde 45 civarında.
Talebe cevap veremiyorlar
Türkiye'de en çok satış yapan iki Çinli otomobil markasının distribütörleri aynı şeye işaret ediyor. Çin pazarı hızla büyüyor. Üreticiler, Çin pazarındaki bu talebe cevap vermekte zorlanıyorlar. O yüzden de, iç pazar doymadan, kapasiteleri artırmadan, Çinli otoların ihracata yönelmesi, Türkiye'de satışlarının patlaması şimdilik zor görünüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.