Pazartesi 25.04.2011

Otomotivin 'iPad'i olacak

Çinliler tarafından satın alınan Volvo, yeni dönemde otomotiv dünyasının iPad'i olmayı hedefliyor. Volvo'da herkesin kolaylıkla kullanabileceği basitlikte teknolojiler olacak

İsveçli Volvo, Geely tarafından satın alındıktan sonra ilk kez Şangay Otomobil Fuarı'nda Çinli otomobilseverlerin karşısına çıktı. Fuarda en çok merak edilen konu, Volvo'nun yeni dönemdeki stratejileriydi. Fuarda görüştüğümüz Volvo CEO'su Stefan Jacoby merak edilen tüm soruları yanıtladı.

KULLANIMI KOLAY OLACAK

Volvo'nun yeni dönemdeki vizyonunu anlatan Jacoby, otomotiv dünyasının iPod'u veya iPad'i olmayı hedeflediklerini kaydetti. Otomobillerin iPad'in kullanımı gibi basit olması gerektiğini söyleyen Jacoby, şunları anlattı: "Evimde bir DVD oynatıcı var. Çok karışık bir menüsü olduğu için çalıştıramıyorum. Bu beni çok rahatsız ediyor. Çok komplike olmasından ötürü nefret ediyorum. Bunun gibi hayatımızda çok fazla araç var. Bir şeyin kullanımı, tasarımı, herşeyi bu kadar basitken bir o kadar da konforlu, tasarımı güzel, kullanımı zevk veriyor ve tercih ediliyor ise, işte bu bence başarıdır ve benim için bu lükstür. Otomobillerimiz komplike olmayacak. Gereksiz teknolojilerle doldurmayacağız."
İsveçli kalacak
Yeni sahiplerinin Çinli olmasına rağmen bağımsız İsveçli bir marka olarak yollarına devam ettiklerini belirten Jacoby, "Volvo, bir Çinli marka tarafından satın alınmış olsa bile, Çinli otomobilseverler tarafından İsveçli bir marka olarak algılanmaya devam ediyor" dedi. Çin'de otomotiv sektörünün hızla büyüdüğünü söyleyen Jacoby, "Çin'e geç girdik. Geely'nin yardımıyla bu açığı kapatacağız" dedi.
Çin'de yeniden doğdu
Volvo, Şanghay Otomobil Fuarı'nda yeni sedan modelini sergiledi. Concept Universe, Volvo'nun gelecekteki tasarım dilini yansıtırken, klasik Volvo modellerine de göndermeler yapıyor. Yeni lüks sedanın birkaç yıl içinde satışa sunulması hedefleniyor.

Türkiye'yi anlattı
BU yılın ik çeyreğinde Türkiye'de de inanılmaz bir başarıya imza attıklarını kaydeden Jacoby, "Türkiye gibi gelişen pazarlarda çok güçlü ilerliyoruz. Bu ülkelerin potansiyeli ve gelişme hızı inanılmaz. Türkiye'de daha katedilecek çok yol var. Ancak ilk üç aydaki rekor satış yeterli değil. Türkiye'ye uygun yeni model ve motorlarımızla en büyük lüks marka olacağız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.