Pazartesi 23.05.2011

Hyundai'nin dev yatırımı son virajda

Güney Koreli otomotiv devi Hyundai, Türkiye'de bugüne kadar yapacakları en büyük model yatırımı için sona geldi. Yatırımla birlikte İzmit fabrikasının kapasitesi 2013'te 200 bine çıkacak

Güney Koreli Hyundai, Türkiye'de bugüne kadar yapacakları en büyük model yatırımı için sona yaklaştı. Serbest Ticaret Anlaşması'nı yatırım için şart koyan Hyundai, Devlet Bakanı Zafer Çağlayan'ın 2-3 ay içinde Serbest Ticaret Anlaşması yapılacağının sinyalini vermesinin ardından harekete geçti. Hyundai Assan'ın Başkanı ve CEO'su Won-Shin Chang, Türkiye'de bugüne kadar yapacakları en büyük model yatırımı için sona gelindiğini belirterek, "İzmit fabrikasının kapasitesini yepyeni bir modelle 2013'ten itibaren 200 bine çıkartacağız. Yeni model en az 120 bin adet üretilecek" dedi. Kararın kısa sürede verileceğini ifade eden Chang, şu anda 3 yeni model arasından hangisinin Türkiye'de üretileceğine ilişkin müzakerelerin devam ettiğini söyledi. Hyundai Assan olarak Kore'ye Elentra veya ix35 üretimini önerdiklerini kaydeden Chang, "Kore bu iki modele sıcak bakmadı. Avrupa pazarına da hitap edecek yepyeni bir model üstünde duruyorlar. Kısa süre içinde bu seçim sonuçlanacak" dedi. Hyundai Motor Company'nin Dünya Başkanı ve CEO'su Steve Yang, Türkiye'ye ilişkin yeni yatırım ve model çalışmalarını tamamladıklarını ama Güney Kore'yle ticaret duvarları kalkmazsa, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya gibi vergi avantajına sahip AB ülkelerini tercih etmek zorunda kalacaklarını açıklamıştı.
Pazar, filo satışlarıyla büyüdü
Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan, 2011 yılının ilk 4 ayında özellikle filo satışlarıyla pazarın rekor seviyede büyüdüğünü belirterek, seçimlerden sonra bu büyümenin azalacağını söyledi. Karaarslan, şöyle konuştu: "Türkiye'de pazarı yüzde 65 siyasi istikrar yüzde 35 ekonomik veriler belirliyor. Seçimlerden sonra faizlerde bir artış olmasını bekliyoruz. Bu da pazarın 2011 yılında 2010 yılki rekor satışın altında kalmasını sağlayacak. Pazarın geçen yıl ki seviyelere yakın olması kesinlikle kötü bir durum değil. Hyundai olarak 55 bin adetlik hedefimizi devam ettiriyoruz. Accent Blue tedariğinde bir sorun yaşamazsak satışlarımızı geçen yıla göre artıracağız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.