Salı 24.05.2011
Son Güncelleme: Salı 24.05.2011

auto motor & sport kendi satış rekorunu kırdı

auto motor & sport (AMS) dergisi nisanda 25 bin 529 adetle kendi satış rekorunu kırdı. İlk dört ayda ortalama 20 bin adet satış gerçekleştiren AMS, üç rakibinden daha fazla satış yapar hale geldi

Turkuvaz Grubu'nun aylık otomobil dergisi auto motor & sport, nisanda satış rekoru kırdı. auto motor & sport'un 2011 yılı ilk 4 aylık ortalama satışı 20 bin 825 adet olarak gerçekleşirken, nisan satışı 25 bin 529 adete çıktı. Auto motor & sport'un Genel Yayın Yönetmeni Halit Bolkan, sorularımızı yanıtladı.
Auto motor & sport'un tirajı nereden nereye geldi? 2006 Eylül'ünde yayınlanmaya başladı. O dönemde lisanslı olmak kaydıyla iki rakibimiz vardı. 2007'de bir lisanslı rakip daha eklendi. Dolayısıyla üç rakibimizle rekabete girdik ve 2007-2009 döneminde dergimizin satışları 9-11 bin bandında değişiklikler gösterdi. Bu dönemde rakiplerimiz rekabette güçlü olabilmek için promosyon ve tanıtım harcamaları yaparken biz içeriğimizi güçlü tutma yönünde adımlar attık. 2009'da ekonomik krizin Türkiye'ye yansımaları aylık otomobil dergilerinin satışlarında belirleyici bir rol oynadı. 17 yıllık tecrübeme dayanarak, otomobil dergisi okuyucularının bir bölümünün en az iki dergiyi takip ettiğini biliyorum. Her ne kadar satın alma gücü açısından dergi okurları genel ortalamanın üzerinde olsa da krizlerde okur kaybedilmesi çoğunlukla kaçınılmaz oluyor. İşte kriz ortamında vazgeçilen dergi auto motor & sport olmadı. Grup olarak aboneliğe önem veriyor ve farklı pazarlama yolları konusunda çok çalışıyoruz. Bunun semeresini de 2011'de net bir şekilde görmeye başladık. 2011 ilk 4 aylık ortalama satışımız 20 bin 825 adet olarak gerçekleşti. Nisan satışımız 25 bin 529 adet ile kendi rekorumuz oldu.
Rakip dergilerle karşılaştırıldığında AMS'nin tirajı için nasıl bir değerlendirme yaparsın? Türkiye'de gerçek anlamda test yapan tek aylık otomobil dergisi olarak yola çıktık ve bu özelliğimizle fark yarattık. Bu farklılaşma ve okur nezdinde sağladığımız güven, kriz döneminde bizim satışlarımızın düşmemesini ve hatta biraz da artmasını sağladı. 2010'da satışlarımız 11-12 bin bandına taşınırken rakiplerimiz ciddi satış kaybına uğradı. Hatta en yakın rakibimizin iki katı düzeyinde bir satış performansına ulaştık. 2011 yılında ise auto motor & sport rakiplerinin toplamından birkaç bin adet daha fazla satan bir dergi haline geldi.
YAŞ ORTALAMASI YÜKSEK
Okuyucuların profili nedir? Dergimizin okuyucuları ile ilgili yapılan araştırmalar önemli sonuçlar ortaya koyuyor. Öncelikle sektördeki bir yanılsamayı ortadan kaldırmak gerekiyor. Çünkü sektörde, otomobil dergilerinin daha çok 20 yaş altı gençler tarafından okunduğuna dair önyargılar var. auto motor & sport için bunun geçerli olmadığının altını çizmek istiyorum. Okur araştırmasında auto motor & sport okurlarının yüzde 91'i 18 yaş üstü, yüzde 58'i 25 yaş üstü. Dergimizin okurlarının büyük bölümü satın alma gücü olan, potansiyel müşteriler. Dergimizle gerçekten çok ilgili ve soru soran, araştıran, sorgulayan kişiler. Eğitim düzeyinin yüksek olması da (yüzde 88 lise ve üstü eğitim, yüzde 48 üniversite ve üstü) bu durumu destekliyor.
TOPLAM 21 ÜLKEDE SATILIYOR
auto motor & sport Türkiye, diğer ülkelerdeki kardeş dergiler arasında nerede? auto motor & sport ailesi toplam 21 ülkede yayınlanıyor. Ancak bunların hepsi aylık yayınlar değil ve bazılarının da formatı farklı. Birebir aynı konseptte olduğumuz 11 ülke bulunuyor. Almanya'da yayınlanan auto motor und sport 15 günlük bir dergi ve 2011 yılı ortalama satış adedi 405 bin 954. Türkiye'de hayal bile edemeyeceğimiz bir satış rakamı. Diğer bir önemli ülke de Çin. Buradaki kardeş dergimizin ortalama aylık satışıysa 265 bin civarında. Biz Çek Cumhuriyeti, Romanya, Bulgaristan gibi ülkelerin önünde yer alıyoruz. Satışlarımız Norveç (20 bin) ve İsveç (27 bin) gibi ülkelere yakın. Dolayısıyla auto motor & sport ailesi içinde orta sıralarda yer alıyoruz. Amacımız birkaç basamak yukarı çıkabilmek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.