Giriş Tarihi: 27.5.2011

Ticari araç satışları son 10 yılın zirvesinde

2011 yılı Ocak-Nisan döneminde hafif ticari araç pazarındaki artış yüzde 52 düzeyinde gerçekleşti ve pazar 82 bin adet düzeyine yükseldi. 2011 yılı Ocak-Nisan döneminde 2010 yılı aynı dönemine göre kamyon pazarı yüzde 154 gibi önemli oranda artarak 14 bin adede yükseldi

2011 yılı Ocak-Nisan döneminde hafif ticari araç pazarındaki artış yüzde 52 düzeyinde gerçekleşti ve pazar 82 bin adet düzeyine yükseldi. 2011 yılı Ocak-Nisan döneminde 2010 yılı aynı dönemine göre kamyon pazarı yüzde 154 gibi önemli oranda artarak 14 bin adete yükseldi. Aynı dönemde otobüs pazarı ise yüzde 137 oranında arttı ve 774 adet oldu. Yatırım malı olan ticari araç talebindeki bu yüksek artışlar, gelecek ile ilgili olumlu beklentilerin artarak devam ettiğini gösteriyor. 2011 yılı Ocak-Nisan döneminde ticari araç pazarı son 10 yılın en yüksek değerine ulaştı. 2011 yılı Nisan ayında bir önceki yıla göre hafif ticari araç pazarı yüzde 29 oranında arttı ve 24 bin adet düzeyine yükseldi. 2011 yılı Ocak-Nisan döneminde, toplam hafif ticari araç satışları yüzde 52, ithal hafif ticari araç satışları yüzde 65, yerli hafif ticari araç satışları ise yüzde 43 oranında arttı. İthalatın pazar payı 2011 yılı Ocak-Nisan döneminde yüzde 45 oldu. Türkiye Otomotiv pazarında 2011 yılı Ocak-Nisan döneminde otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 259.182 adet olarak gerçekleşti. 157.982 adet olan 2010 yılı Ocak-Nisan dönemi otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar %64,06 oranında arttı. 2011 yılının ilk ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı %122,89 büyürken, aynı yılın Şubat (%87,97), Mart (%51,15) ve Nisan (%41,14) aylarında büyüme oranlarında düşüş gerçekleşti. 2011 yılı Ocak- Nisan dönemi otomobil ve hafif ticari araç pazarı en yüksek satış değerine ulaştı.
ŞİRKETLER KENDİ TİCARİ FİLOSUNU KURUYOR
Ağırlığı 3.5 tonun altındaki ticari araçların 'kiralık' olarak trafiğe çıkmasını yasaklayan yasal düzenlemenin ardından pek çok şirket, kiralık araçlarının sözleşmelerini sonlandırıp satın alma yoluyla kendi filosunu kurmak üzere harekete geçti. Hem araç kiralama şirketlerini hem de lojistik ihtiyacını bu şirketlerden sağlayan firmaları yakından ilgilendiren düzenleme sonrasında araç kiralama şirketleri envanterlerinde bulunan binlerce hafif ticari aracı ellerinden çıkarmaya uğraşırken, bu hizmetten yararlanan firmalar ise daha önceden kiralık araçlardan oluşan filolarındaki araçları satın alma yoluna gidiyor. Piyasadaki bu hareketliliğin e-ticaret sektöründe de net bir şekilde gözlemlendiğini belirten sahibinden.com Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Erşahin kendi platformlarında da bu hareketlenmeyi yoğun bir biçimde yaşadıklarını söyledi. Erşahin, şunları söyledi "Mevzuat değişikliğinin ardından sahibinden.com olarak piyasada böyle bir hareketlenme bekliyorduk. Kullanıcılarımızın bu yeni durumda daha kolay ve hızlı bir şekilde istedikleri ticari araçları alıp satabilmeleri için kategori kriter yapılarımızı baştan tasarladık. Bunların sonucu olarak, son 3 ay içerisinde, Ticari Araçlar kategorimizde ilan sayısı neredeyse yüzde 100 artarken, Minivan-Van-Panelvan kategorisindeki ilan sayısında da yüzde 50'lik bir artış gerçekleşti. Dakikada 2 otomobil satışının gerçekleştirildiği platformumuzda, ticari araç ilan adedinin önümüzdeki dönemde de artmasını bekliyoruz."
VOLKSWAGEN AMAROK TÜRKİYE'DE
Volkswagen Amarok Türkiye'de satışa sunuldu. Yenilikçi teknoloji, yüksek güvenlik standartları ve yakıt verimliliğini, konfor ve ergonomideki en iyi değerlerle birleştiren Avrupalı üreticinin ürettiği bu sınıftaki ilk araç olan Volkswagen Amarok showroomlarda yerini aldı. 163 bg 2.0 BiTDI motora sahip, Trendline ve Highline olmak üzere iki farklı donanım seçeneği ile Türkiye pazarına sunulan Amarok, 50 bin 950 TL'den başlayan anahtar teslim fiyatıyla alınabiliyor. Sunduğu üstün performans, güvenlik ve konfor özellikleriyle sınıfında standartların belirleyicisi olan Amarok, sadece en gelişmiş ve sağlam mühendislik özelliklerini değil, aynı zamanda verimli motorları ve güncel Volkswagen tasarımının izlerini de taşıyor. Motorda gelecek neslin en gelişmiş teknolojisine sahip, güçlü ve verimli Common Rail Turbo dizel enjeksiyon (TDI) sisteminin kullanıldığı Amarok'un yakıt tüketimi ve egzoz atıkları, pick up kategorisindeki yeni en iyi değerleri oluşturuyor. Volkswagen Amarok'un bir çok özelliği ile sınıfındaki standartları yeniden belirleyeceğini söyleyen Volkswagen Ticari Araç Genel Müdürü Kerem Güven, "Amarok, kullanım maliyetinden güvenlik özelliklerine, offroad sürüş teknolojilerinden yükleme alanı ve konfor özelliklerine kadar bir çok alanda rakiplerinden öne çıkıyor. İlk kez yer aldığımız bu segmentte Amarok, müşterilerimizin beklentilerine en iyi yanıtı verecek." dedi. Volkswagen Amarok'da kullanılan 2.0 BiTDI motorun daha önce Transporter ve Caravelle'de de yer alan ve son derece beğeniyle karşılanan çift turbo şarjlı motor olduğunu söyleyen Kerem Güven, şunları söyledi "Son derece dayanıklı, yakıtı verimli kullanan, yüksek teknolojili bu turbo dizel, 120 kW / 163 bg güç üretiyor. Common Rail enjeksiyonlu çift turboya sahip ve 1500 d/d'den itibaren 400 Nm tork sağlıyor. Çift Kademeli Turbo Motor, Euro-5 emisyon standardı zorunluluklarını yerine getirdiği gibi, 100 kilometrede sadece 7.8 litre yakıt tüketimiyle de sınıfının en tasarruflu modeli.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.