Japon mucizesi nasıl gerçekleşti?
Japon markaları 1960'lı yıllara kadar ABD ve Avrupa gibi büyük pazarlarda bilinmiyordu. Peki ne oldu da Japonlar otomotiv dünyasını ele geçirmeyi başardı?
Üretim sürecini kısalttılar
1992 yılı verilerine göre Japonya'da bir otomobil için üretim süreci 17 saat, ABD'de 25 saat ve Avrupa'da ortalama 36 saatti. Bu ciddi verimlilik farkı Japonların çok karlı bir operasyon yürüttüklerini de gösteriyordu. 1999 yılındaki bir araştırmaya göre ise günde 1 otomobil için Toyota 2.73, Honda, 2.46, Nissan 2.52 işçiye ihtiyaç duyarken, Ford'da 2.97, GM'de 3.04 ve Chrysler'de 3.20 işçi gerekiyordu.
Deprem 'just in time' üretimi vurdu
Depremle yaşamaya alışkın olan Japonya'da 2011'de yaşanan deprem ve tsunami felaketi otomobil üreticilerini bir kez daha vurdu. Yaralar çabuk sarılsa da önemli üretim kayıpları kaydedildi. 1960'tan itibaren 20 yılda bölgesel bir üreticiden global bir güce dönüşen Japon otomobil üreticilerinin işi artık daha zor. Çünkü ortaklıklar iş yapış şekillerinin tüm rakipler tarafından öğrenilmesini sağladı. Farklı üretim ekollerinin en iyi yönünü harmanlayanlar geleceğin kazananı olacak. Bakalım Japonlar en iyi harmanı yapabilecek mi? Yoksa geleneklerine önem veren Japonlar, Amerikalılar gibi kendilerine fazla güvenmenin cezasını mı çekecek?
Halit BOLKAN
EN SON HABERLER
- 1 Yılın transferi gerçekleşti
- 2 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 3 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 4 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 5 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü
- 6 Elektrikli araçlarla 125. yılında şov
- 7 Fransa’daki fuara Türkiye’den çıkarma
- 8 20 bin TL değerinde şarj kartı hediye
- 9 Passat sedan üretimi sona erdi
- 10 Alman markanın SUV atağı