Konsept olarak doğdu, gerçek oldu
Volvo'nun 2001'de Detroit Otomobil Fuarı'nda sergilenen konsept SCC, birçok modele ilham kaynağı oldu. Konsept araçtaki yenilikler seri otomobillerde kullanıldı
YENİ MODELLERE IŞIK TUTTU
Otomobil, şirketin aktif güvenlik sistemlerine öncülük etmeye başladığı nokta oldu. Şu anda Volvo model otomobillerde bulunan ileri teknik çözümlerin 15 kadarı ilk olarak Volvo SCC ile ortaya çıkmıştı. SCC, tasarım açısından bakıldığında da yeni modellere ışık tuttu. Büyük başarı kazanan Volvo C30 modelinin çizgilerinde SCC'nin büyük payı var. Volvo SCC, Volvo Cars'ın tasarımcıları ve mühendisleri arasındaki yakın işbirliğinin kümülatif etkisinin ilk örneklerinden biridir. Proje grubunun en önemli amaçlarından biri de dünya standartlarında güvenlik özellikleriyle sportif ve zarif görünüşün görece küçük ölçekli bir otomobilde bir araya getirilebileceğini göstermekti.
İki yıl içinde yollara çıktı
2002 yılında, Volvo SCC ile vitrine çıkan teknik çalışmaları, seri üretime hazır güvenlik teknolojileri haline getirecek çalışmalar başladı. Volvo Car Corporation, bir yıl sonra Volvo C30'un 2006'da Paris'te dünya lansmanının yapılmasıyla sonuçlanacak projeyi başlattı. Bugün, lansmanın başarıyla gerçekleştirilmesinden on yıl sonra, Volvo SCC ile tanıtımı yapılan 15 civarında çözüm, Volvo Car Corporation'ın ürün gamında mevcut. Otomobillerin sahip olduğu teknolojik yenilikler, dünyanın her yerinde sürücülerin hem küçük çaplı kazalardan hem de büyük çarpışmalardan kaçınmasına yardımcı oluyor.
Yeni teknolojiler ilk kez uygulandı
VOLVO SCC'den Volvo Car Corporation'ın günümüzdeki modellerinin bir kısmına veya tamamına aktarılan teknolojik çözümler:
* SCC'de yer alan önden çarpışma uyarısı; günümüzde Yaya Algılama Sistemi, Çarpışma Uyarı Sistemi ve Tam Otomatik Frenli Çarpışma Uyarı Sistemi gibi yeniliklerle bugün üçüncü nesille ulaşmış durumda. Bunlara ek olarak, düşük hızlarda devreye giren Şehir Güvenlik Sistemi çığır açan bir güvenlik sistemi oldu. Bu sistem standart olarak birçok Volvo otomobil modelinde mevcuttur.
* Bilgilerin ön cama yansıtılması: Günümüz Volvo'larında gösterge tablosu bilgilerinin ön cama yansıtılması, Çarpışma Uyarı Sistemi'nin bir parçasıdır.
* «Kör noktadaki» araçları görüntüleyerek sürücüyü uyaran teknoloji: Günümüzde bu sistem BLIS (Kör Nokta Uyarı Sistemi) olarak biliniyor.
* Şeritten ayrılma riski olduğunda sürücüyü uyaran sistem: Günümüzde Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi ve Sürücü Uyarı Sistemi olarak biliniyor.
* Öndeki araçla belirli bir mesafeyi korumayı sağlayan hız kontrolü: Günümüzde ACC (Adaptif Hız Kontrolü) olarak bilinen sistem, otomatik şanzımanlı modellerde aracı gerekirse tamamen durdurabilme özelliğine sahip.
* Otomobilin sert fren yapması durumunda yanıp sönen stop lambaları: Günümüzde Acil Durum Fren Uyarı Işığı olarak biliniyor.
* Güvenlik kameraları: Günümüzün entegre arka kamera ve ön ızgaraya monte edilen kamera, sürücüye 180 derece görüş alanı sağlıyor. Kamera, Yaya Algılama Sistemi ile Çarpışma Uyarı Sistemi'nin bir parçasını oluşturuyor.
* Otomobil döndüğü sırada yolun kıvrımlarına göre kendini ayarlayabilen farlar: Günümüzün Otomatik Uzun Far Sistemi.
* Geliştirilmiş HMI (İnsan Otomobil Arabirimi): Günümüzün Volvo Sensus'u.
* Yüksekliği ayarlanabilir arka koltuk. Günümüzün entegre iki kademeli yükseltici çocuk koltukları.
* Yaya koruma: Bu sistem, otomobilin enerjiyi absorbe eden ön kısmı ve motor kaputu ile Yaya Algılama Sistemi'nde karşılığını bulmuştur.
* İleri geri ve yukarı aşağı hareket ettirilebilen direksiyon: Günümüzün Volvo otomobillerinde standart olarak mevcut.
EN SON HABERLER
- 1 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 2 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 3 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 4 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü
- 5 Elektrikli araçlarla 125. yılında şov
- 6 Fransa’daki fuara Türkiye’den çıkarma
- 7 20 bin TL değerinde şarj kartı hediye
- 8 Passat sedan üretimi sona erdi
- 9 Alman markanın SUV atağı
- 10 Çin’den yeni bir model daha geliyor