Salı 20.09.2011
Son Güncelleme: Salı 20.09.2011

Otomobiller kanatlandı

Kanat şeklinde tasarlanan kapılar, Frankfurt Otomobil Fuarı'na damga vurdu. Şu anda birkaç modelle sınırlı olan kanat şeklinde ya da ters açılan kapılarla yakın gelecekte sıkça karşılaşacağız

Frankfurt Otomobil Fuarı bütün görkemiyle açıldı. Yeni modellerle ilgili tüm bilgiler de duyuruldu. Geleceğe bakmak içinse biraz da satır aralarını okumak ve üst düzey yöneticilerle sohbet etmek gerekiyor… Birçok otomobil gazetecisi gibi ben de 2012 yılına ait yeni modelleri görmek için Frankfurt'taydım. Paris Otomobil Fuarı'yla dönüşümlü olarak 2 yılda bir düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı'nda 94 yeni model ilk kez tanıtılırken sıra yüzlerce yeni versiyon, teknoloji ve konsept sergilendi. Fuarın büyüklüğünü anlatmak için 235 bin metrekare alana yayıldığının altını çizmek gerekiyor. Bu da tüm holleri gezmek için kilometrelerce yürümek anlamına geliyor. Bu uzun ve yorucu yürüyüş günümüzün yepyeni modellerini inceleme fırsatı verirken yakın gelecekte neler olacağını da anlamamız için ipuçlarını önümüze seriyor.
EN ÖNEMLİ KONU KAPILAR
Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tasarımcıların deneysel konseptleri yine fütüristik çizgiler taşıyordu ama bu kez kapılar üzerine daha fazla kafa yorduklarını fark ettim. Bazı markalarda, örneğin Rolls Royce Ghost ve Phantom, Mercedes SLS ve Opel Meriva gibi, kanat şeklinde ya da geriye doğru açılan kapılar kullanılıyor. Ancak bu kez Ford, Renault, Peugeot, Audi gibi markalarda farklı şekillerde açılan kapılar öne çıkıyordu. Peugeot'nun tasarım direktörü Gilles Vidal ile yaptığım sohbetten çıkan sonuç, özellikle yaya koruma kuralları nedeniyle otomobillerin burun kısımlarının birbirlerine benzemek zorunda kalmasıyla tasarımcıların farklılık yaratmak için kapılara daha fazla önem verdiği oldu. Elbette Vidal, kanat şeklinde kapıların üretim maliyetlerinin çok yüksek olması engeliyle karşılaştıklarını da söyledi ama yine de tuning firmalarının standart kapıları düşük maliyetlerle kanat kapıya çevirmesinin kendine cesaret verdiğinin de altını çizdi. Özellikle B sütununu ortadan kaldıran çift kanat şeklinde açılan kapılar burulma direncinin düşük olduğu otomobillerde sorun yarattığı için kullanılamıyordu. Ancak günümüz teknolojisinde kullanılan malzemeler bu tip bir yapıya izin veriyor. Belli ki şu anda birkaç modelle sınırlı olan kanat şeklinde ya da ters açılan kapılarla yakın gelecekte bolca karşılaşacağız. Vidal'a sorduğum bir diğer soru da renk trendlerinin nasıl belirlendiğiyle ilgiliydi. Sonuçta birçok firma aynı model yılında bazı renklere yöneliyor ve bazı renkler moda haline geliyor. Gilles Vidal, tasarımcıların bu konuda birbirleriyle pek konuşmadıklarını ve renk trendlerinin tesadüf eseri ortaya çıktığını söyledi. Her seferinde bu tesadüfün gerçekleştiğine inanmak güç ama, Vidal'ın iddiası bu.
NİŞ SINIFLAR ANA SINIF OLACAK
Fuarda görüştüğüm tasarımcı ve ürün planlamacılar, bugün için ana sınıf olarak kabul edilen bazı sınıfların yakın gelecekte niş haline geleceğini, bugünün bazı niş sınıflarınınsa ana sınıf haline geleceğini söyledi. VW standının neredeyse yarısını kaplayan Up! Versiyonları, VW'nin en azından mikro sınıfın patlama yapacağına olan inancını gösteriyordu. Sedandan çok hatchbacklere yakın yapıya sahip büyük ve lüks araç konseptleri de bu sınıftaki değişimin mesajlarını taşıyor.
Alman şoför dumura uğrattı!
Almanlar kuralcılıkları ve kurallara sıkı sıkıya uymalarıyla ünlüdür. Elbette bu trafikte de geçerli; aslında geçerliydi demek gerekiyor. Akşam yemeğine gitmek için bizi otelden almaya gelen minibüste sürücünün yanındaki koltuğa oturdum. 60'lı yaşlarındaki sürücümüz aracı hareket ettirirken emniyet kemerini bağlayacak diye beklerken, Türkiye'de oto aksesuarcılarında satılanlara benzer bir emniyet kemeri tokasını cebinden çıkarıp yerine yerleştirdi. Diğer konuları bilemeyeceğim ama trafik konusunda anlaşılan Türkleşme hızla yayılıyor.
Halit BOLKAN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.