Perşembe 29.09.2011 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 29.09.2011 11:36

Otomobile 20 liralık gençlik iksiri

Değerini artırmak için bazı araçların satılmadan önce 20 lira ücret karşılığı kilometrelerinin düşürülerek alıcıların aldatıldığı bildirildi.

Adana Galericiler Odası Başkanı Mehmed Güveloğlu, muhabirine yaptığı açıklamada, araç satışında görülen bazı hilelerin alıcıları mağdur ettiğini söyledi.
Son dönemde sıkça görülen hilelerden birisinin de değerini artırmak amacıyla araçların kilometre göstergelerinde yapılan oynamalar olduğunu vurgulayan Güveloğlu, ''Doğru bir yol olmamasına rağmen vatandaşımız ve bazı galericiler aracı daha kolay ve yüksek fiyattan satmak için kilometresini düşürüyor. 20 liraya 100 bin kilometre düşürenler var. Kilometresine göre de 50 liraya kadar bu işi yapanlar sektörde çoğaldı'' dedi.
Söz konusu işlemin bir bilgisayarla yapıldığını ve araç beynine bağlanan cihazla kilometrenin düşürüldüğünü anlatan Güveloğlu, göstergesi dijital olmayan araçlarda ise tornavida ile çıkarılan göstergeden kilometrenin düşürüldüğünü kaydetti.
Kilometre hilesinin yaygınlaşma nedeninin vatandaşın satın alacağı araçta 150 bin kilometreyi bile yüksek görmesinden kaynaklandığını vurgulayan Güveloğlu, şöyle devam etti:
''Maalesef müşteri aracın kasasını sormadan kilometresini soruyor. Arabanın yüzüne bile bakmıyorlar. Vatandaş kilometresi 150 bin olmuş aracı ölü sayıyor. Benzinli bir aracın motoru, bakımları yapıldığında 1 milyon kilometre de olsa sorun çıkarmaz. Dizel araç ise 500 bin kilometre dayanır. 160 bindeki bir arabayı hurdaya mı ayıralım? Maalesef müşterilerimiz düşük kilometreli araca şartlanmış. 900 bin kilometrede olan ve motoruna işlem yapılmamış ticari taksiler var. Bu araçların bakımları düzenli yapıldığı için yıllarca sorun yaşatmıyor.''
Yılda 25 bin kilometre yapan bir aracın 20 yılda ancak 500 bin kilometreye ulaşabileceğini vurgulayan Güveloğlu, 'Maalesef vatandaşımız 2 yılda bir araç değiştirmeden yana. En fazla bir araca 3 yıl binebiliyoruz. Konfor ve teknoloji geliştikçe vatandaş yeni bir araca binmek istiyor. Beraberinde de ticaret hileleri ortaya çıkıyor'' diye konuştu.
Özellikle şirket araçları ve taksiden çıkma araçların yüksek kilometresi nedeniyle alınmak istenmediğine dikkati çeken Güveloğlu, ''Otomobiline hiçbir bakım yapmayan şahıstan 70 bin kilometrede araç almaktansa 10 bin kilometrede bir bakımları yaptırılan 180 bin kilometrelik şirket aracını almayı öneririm. Bu araçların kilometresi yüksek olsa da servis bakımlıdır. Şirket aracı denilince araba kötü kullanılmış sanılıyor. 150-200 binde de olsa servis bakımlı araçlar sorun oluşturmaz'' diye konuştu.
Aracın kilometresinde olan hileyi ancak ustaların anlayabileceğini ifade eden Güveloğlu, vatandaşların araç alırken kilometresinin yüksekliğine değil aracın darbeli ya da hasarlı olup olmadığına bakmasını tavsiye ederek, şunları kaydetti:
''Vatandaşlar sigorta acentelerinden araçla ilgili bilgi alabilirler. Ancak en sağlıklı bilgi, araç alınırken servisine götürüp kontrol ettirilerek edinilebilir. Bir aracın kilometresinin düşürülüp düşürülmediği ancak servisten öğrenilebilir. Aracın kilometresi çok olabilir. Taksiden çıkma olabilir. Kaza sonrası perte çıkmış bir araç olabilir. Bunlara mutlaka dikkat edilmeli.''
Güveloğlu, ticaret ve alışverişte güvenin önemli olduğuna dikkati çekerek, kilometresi düşürülerek satılan araçla müşteri kandırılsa da, alınan paranın satıcıyı hiç bir zaman mutlu etmeyeceğini vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.