Giriş Tarihi: 29.9.2011 17:54 Son Güncelleme: 29.9.2011 18:02

Yerli otomobil kaç lira olacak?

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, "20-25 bin TL maliyeti olan bir otomobilin üretimi, tasarımı, pazarlanması iç pazar açısından hesaba katıldı ve üretimle ilgili çalışmalar bu çerçevede yapıldı" dedi.

Otomotiv Sanayi Derneği (OSD), yerli otomobil üretim raporunu Ergün'e sundu.

Bakan Ergün konuyla ilgili düzenlediği basın toplantısında Türkiye'nin otomotiv sektöründeki 50 yıllık tecrübesinin ve deneyiminin artık Türkiye'de yerli marka ve model otomobil üretimi için fırsatlar doğurduğunu belirterek, "İç pazarı bu kadar genişleyen, siyasi istikrarı, güven ortamı ve makro ekonomik dengeleriyle yatırımcıya ve tüketiciye uzun vadeli güven ortamı da sunan bir ekonomide artık yerli marka ve model gibi yatırımların yapılması hem gerekiyor hem de eskisi kadar zor değil" dedi.
Türkiye'deki marka ve modellerin Türkiye'ye yetmediğini, ithalatla bu açığın kapatılmaya çalışıldığını, bundan dolayı da yerli üretim için çağrı yaptıklarını ifade eden Ergün, "Bizden süre isteyen OSB, 8 aya yakın çalışmanın ardından raporlarını sundular. Konuyla ilgili ayrıntılı çalışma yürüttüler. Tasarımından bütün üretimine kadar A'dan Z'ye her şeyin Türkiye'de üretileceği bir modelin veya onun biraz daha farklı modelin -nasıl bizim yan sanayimiz başka ülkelerin modellerine ve markalarına parça veriyorsa bizim ortaya koyacağımız modele ve markaya da başka ülkelerin gerekirse yan sanayisinden parçalar alabiliriz - ortaya koyabileceği maliyeti birkaç alternatifli olarak arkadaşlarımız çalıştılar, işin teknik boyutunu ortaya koydular" diye konuştu.

PAZARLAMA VE SATIŞ BOYUTU
İç pazarda, yakın pazarda ve Avrupa pazarlarında, üretilen otomobilin yer bulabilmesinin, pazardan pay alabilmesinin ortaya koyduğu maliyetlerle ilgili de alternatifli çalışmaların yapıldığını vurgulayan Ergün, "Üretilmesi planlanan otomobilin, pazarda en geniş kitlelere hitap eden bir otomobil olmasının üzerinde çalışıldı. Yaklaşık 20-25 bin TL'lik maliyeti olan bir otomobilin üretimi, tasarımı, pazarlanması iç pazar açısından ortalama hesaba katıldı ve üretimle ilgili çalışmalar bu çerçevede yapıldı'' diye konuştu.
Bu çalışmanın fizibilite olmadığını belirten Ergün, "Hazırlanan rapor, 'Bu iş neden yapılamaz?', 'Niye yapılmamalı?', 'Bizim bunu yapmamız mümkün değildir' gibi hususları içeren bir rapor olmamalıdır. Çünkü bu konudaki toplumsal beklenti, siyasi kararlılık, gelişen piyasa şartları artık bu sorunları bertaraf etmiş olması gerekir. Biz, 'Bu nasıl yapılabilirin' üzerinde çalışmalıyız. Arkadaşlarımız da bunun üzerinde çalıştılar. Rapordan anlıyoruz ki arkadaşlarımız nasıl yapılabileceğiyle ilgili bir yol haritasını kendilerince, OSD olarak koymuş oldular. Yaptıkları çalışmalardan dolayı kendilerine teşekkür ediyorum" dedi. Ergün, bundan sonraki sürece ilişkin olarak da çalışma grubunun oluşturulacağını, firmaların veya başka yapıların bu konuyla ilgili görüşünün kendilerine ulaşmasının sağlanacağını ve buna dayalı teşvik mekanizmasının oluşturulacağını ifade etti. Açıklama sonrası gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ergün, 20-25 bin TL'lik maliyetin vergi ve teşvik primleri hariç olduğunu söyledi. Ergün ayrıca, teşvikle ilgili çalışacak grubun ayrı bir mekanizma oluşturacağını, marka konusunun ise sonraki aşama olduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.