Giriş Tarihi: 10.10.2011 10:48 Son Güncelleme: 10.10.2011 11:19

Audi A5 şimdi daha da çekici

Audi, A5 model serisini, quattro sürüş sistemi ve bilgi-eğlence alanlarında gelişmiş teknolojiler ekleyerek yeniledi.

Audi, A5 model serisini, daha yüksek verimlilik, sportiflik ve akıllı özelliklerini artırmak amacıyla motor, quattro sürüş sistemi ve bilgi-eğlence alanlarında gelişmiş teknolojiler ekleyerek yeniledi. Yeni A5'teki güncellenen tasarım, teknik uzmanlığı da görsel bakımdan vurguluyor.
Audi, A5 model serisini yeniliyor. Yeni motor çözümleri, quattro sürüş ve bilgi-eğlence donanımları Sportback, Coupé, Cabriolet ve S5 modellerine eklenerek bu modellerin daha da sportif ve verimli olmaları sağlanıyor. Tasarım ise artık daha da dinamik.
Dış tasarım ve gövde
Pazara sunulduğu ilk günden bu yana Sportback, Coupé ve Cabriolet modellerinin zarafetleriyle son derece çarpıcı olan A5 ailesi, akıcı silüetleri, keskin çizgileri ve kaslı yüzeyleriyle güçlü birer etki yarattı. Yeni A5'teki ürün geliştirme çalışmalarıysa tasarıma, yeni ve keskin etkiler katıyor.
Parlak siyah renkli, üst köşeleri eğimlendirilmiş tek çerçeveli ızgaranın yan çubukları ve Audi halkaları etkileyici bir görünüm sunuyor. Yeni tampon, yekpare kollu belirgin hava menfezleri, yenilenen ızgaralar ve düz sis lambalarıyla öne çıkıyor. Keskin bir biçimde şekillendirilmiş kenarlar motor kaputuna üç boyutlu bir görünüm katarken, ön kısmın tamamı daha da düz ve geniş görünüyor.
Yeni A5'te farlar da yenilenmiştir. Farların alt kenarı bir dalga oluşturuyor; iç kısımları yeniden yapılandırılmış. standart olarak sunulan xenon plus farlarla, LED gündüz farlarının meydana getirdiği dar, homojen bir kenetlemeyle far ünitesini çerçeveleniyor. Dinamik viraj aydınlatması ve sinyal lambasını içeren uyarlanabilir aydınlatma sisteminin de sunulduğu yeni A5'te arka farlar LED teknolojisi kullanılarak yeniden tasarlanmış. A5'in tamponunda da birçok ilave detay mevcut.
Ürün geliştirme tarafından, dış ebatların her birine birer milimetre eklenen A5'in Sportback modeli 4,71 metre, Coupé ve Cabriolet ise 4,63 metre uzunluğunda. Yeniden düzenlenen renk yelpazesi, artık 16 renkten oluşuyor. A5 Cabriolet'nun tam otomatik akustik tavanı, dört renkte temin ediliyor. S line dış paket ise daha da dinamik bir görünümü beğenenler için hazırlandı..
Araçların gövdeleri; yüksek düzeyde bükülmezlikleri, muhteşem çarpışma özellikleri, yüksek titreşim konforu ve düşük ağırlıkları ile etkiliyor. Ön çamurlukları, geliştirilmiş eksenel yük dağıtımı elde etmek adına alüminyumdan yapılmış yeni A5'te aerodinamik ince ayar yöntemleri arasında, kaplanmış bir alt gövde de yer alıyor.
İç mekân tasarımı
Orantılar ve yüzeyler, kaliteli malzemeler ve üstün nitelikli işçilikle görünümün uyumlu dengesi: A5 modellerinin iç mekânı Audi marka kültürünü yansıtıyor. Yeniden tasarlanan direksiyon kumanda elemanları, ve krom süslemeler ile zenginleştirilen iç mekân, hiç olmadığı kadar zarif ve şık. Yeni A5'te bütün göstergeler beyaz renkle ışıklandırılmıştır.
Koltuk döşeme ve dekor seçenekleri de yenilenen geniş bir yelpaze ile sunulmaktadır. Yenilenen opsiyonel dekor seçenekleri alüminyum Trigon, koyu kahverengi ceviz ahşap iç dekor, doğal kahverengi dişbudak ahşap veya Beaufort meşe ahşap iç dekordan oluşuyor. Sportback modelinde Valcona deri döşeme yerine artık Fine Nappa deri döşeme seçeneği sipariş edilebiliyor ve isteğe bağlı olarak orta kol dayama da deri olarak sipariş edilebiliyor.
Yeni A5'teki bir başka cazip seçenek de S line spor paket. Bu pakette iç mekân siyah renkle bezeniyor ve zarif uygulamalarla vurgulanıyor. Spor süspansiyonla gövdesi 10 milimetre alçalan araçtaki 18 inç jantlar paketi tamamlıyor.
Motorlar

A5 ailesi, sportiflik ve verimlilik bakımından yeni standartlar belirliyor. Motorların tamamında bulunan kuvvetlendirilmiş emme ve doğrudan püskürtme sistemi muazzam bir çekiş gücü sağlıyor. Giriş seviyesindeki motor dâhi 320 Nm tork üretiyor. Audi, rakiplerinden farklı olarak start-stop sistemi ve enerji geri kazanım sistemini tüm motorlarda standart olarak sunarak fark yaratıyor. Motor yelpazesi, üç benzinli ve iki TDI ünitesinden meydana gelen A5 ailesinde CO2 emisyonları yüzde 22'ye varan oranda azaltılmış.
Bütünüyle yeniden tasarlanan 1.8 TFSI, Audi'nin uzmanlığını eksiksiz olarak sergiliyor. Subaplar ile subap kaldırma sisteminin kontrolü, termal yönetim konsepti, püskürtme sistemi, turboşarj ve egzoz manifoldunun entegre edilmesinde çığır açan yenilikler bulunuyor. A5 Coupé'de, üstün nitelikli dört silindirli motor 100 km'de ortalama olarak sadece 5,7 litre yakıt tüketiyor. Sınıfının en iyisi olan bu değer, km'de 134 gram CO2 'ye denk ve önceki modele göre yüzde 21 daha düşük bir değer olarak çıkıyor. 170 hp (125 kW) güç çıkışıyla 1.8 TFSI, A5'i güçlü bir şekilde hızlandırıyor ve 0'dan 100 km/s hıza sadece 7,9 saniyede ulaştırıyor.
2.0 TFSI'ın güç çıkışı, 211 hp (155 kW) olarak kalırken, 0-100 km/s hızlanması 6,5 saniye olarak gerçekleşmektedir. Yakıt tüketimi önemli ölçüde iyileştirilen 2.0 TFSI motor 0,5 lt daha az tüketim ile 100 km'de 7,0 litre yakıt tüketmektedir.
Yeni A5 ailesindeki dizel motorlar da etkileyici bir biçimde verimli ve dört silindirli ünitelerde birçok alanda değişiklik sunuluyor. 177 hp (130 kW) gücündeki 2.0 TDI ve multitronic şanzıman ile donatılan A5 Coupé, 100 km'de ortalama olarak yalnızca 4,7 litre yakıt tüketiyor ki bu rakam km başına 123 g CO2'ye denk ve aynı zamanda coupe segmentinde de bir kilometre taşı özelliğine sahip. Bu başarılı motor 0-100 km/s hızlanmasını ise 7,8 saniyede tamamlamakta.
Verimli altı silindirli ünite olan 3.0 TDI motor 245 hp (180 kW) güç üretiyor ve quattro siriş sistemi ve S tronic şanzıman seçeneği ile birlikte sunuluyor.

Aktarma organları
Audi her bir motor içi ideal bir aktarma organı sunuyor. Manuel altı ileri şanzıman ve sürekli değişken multitronic şanzıman, önden çekişli modeller için hazırlanmış. quattro modelleri ise manuel şanzımanla ya da yedi ileri S-tronic ile birlikte sunuluyor. Şanzımanların hepsi, rahat kullanımları, hassasiyetleri, yüksek verimlilikleri ve geniş vites aralıklarıyla öne çıkıyor. Yeni A5 ailesindeki büyük viteslerdeki uzun oranlar, yakıt tüketiminin azalmasını sağlıyor.
quattro sürekli dört tekerlekten çekiş ve S tronic şanzımanla donatılan A5 ailesinin üyelerinde tork yönlendirmeli taç dişlili diferansiyel de yer alıyor. Normal sürüş sırasında mekanik aksam, motorun gücünü ağırlıklı olarak arka tekerleklere gönderiyor. Gerekirse, güç çok hızlı ve yumuşak bir şekilde yeniden dağıtılıyor. Gücün maksimum yüzde 70'i ön aksa, yüzde 85'i de arka aksa yönlenebiliyor. Tork yönlendirme işlevi ise planlı, çok ufak fren müdahaleleriyle yol tutuş ve araç hâkimiyetini daha da hassas hâle getiriyor.
Tüm A5 quattro modellerinde isteğe bağlı olarak alınabilen spor diferansiyel, azami hassasiyet ve yüksek çekiş temin ediyor. Çoklu plakalı debriyajlarla birlikte çalışan iki süperpozisyon aşamasını kullanarak, torku gerektiği şekilde arka tekerlekler arasında aktif bir şekilde dağıtıyor.
Şasi

A5 modelleri, sportif dinamikler, lüks seyir konforu ve mükemmel sürüş güvenliği konusunda standartları belirliyor. Beş bağlantılı ön süspansiyonun ve trapezoid arka süspansiyonun çoğu bileşeni alüminyumdan yapılmış durumda. Arka süspansiyon yatakları ve amortisör ayarı da güncellenerek daha hassas bir yol tutuş ile daha da yüksek bir konfor elde edilmesi sağlanıyor.
Elektronik sınırlı kaymalı diferansiyeli içeren ESP dengeleme programı, A5'in tüm önden çekişli versiyonlarında standart olarak bulunuyor. ESP, ön tekerleğin iç tarafında uyguladığı çok küçük çaplı fren müdahaleleriyle dinamik sürüş sırasında daha yüksek bir çeviklik sağlıyor. Pek çok versiyonda ön ve arka disklerin havalandırmalı olduğu büyük ebatlı frenler mükemmel bir durma gücü sunmakta olup, modülasyonu da son derece kolay.
225/50 lastikli 17 inç jantların standart olarak sunulduğu A5'te isteğe bağlı seçenekler arasında 20 inç'e varan jantlar yanı sıra dört yeni jant tasarımı yer alıyor.
Model serisinin yüksek teknolojili özellikleri arasında Audi Drive Select de bulunuyor. Temel sistem, direksiyon güç desteğinin, gaz pedalı özelliğinin, otomatik şanzımanın değiştirme noktalarının ve otomatik klimanın ayarlarını yapıyor. Kokpitteki bir düğmeyi kullanarak sürücü, bu bileşenlerin "konfor", "oto", "dinamik" veya "verimlilik" modlarından hangisinde çalışması gerektiğini belirliyor. "Verimlilik (efficiency)" modu A5'in özellikle verimli bir şekilde sürülmesine yardımcı oluyor. Otomobil MMI Navigasyon Plus sistemiyle donatılmışsa, sürücünün büyük ölçüde kendi kurulum ve ayarlarını yapabileceği "bireysel (individual)" mod da bulunuyor.
Audi Drive Select, arzu edildiği takdirde ilave opsiyonel aksesuarlar ile birleştirilebiliyor. Bu aksesuarlar, uyarlanabilir spor süspansiyon, spor diferansiyel ve hıza bağlı olarak direksiyon oranını yaklaşık yüzde 100 oranında ve kademesiz olarak değiştiren dinamik direksiyon modülü.
A5 model yelpazesinin bir başka yeni standart özelliği, elektromekanik direksiyon. Elektrikli motor, sürüş hızı için gerekli, doğru miktardaki takviyeyi üretiyor. Direkt orana sahip elektromekanik direksiyon, anında tepki vererek hassas bir yol geri bildirimi sağlıyor. Otomobilin bir yanının yola daha az tutunduğu bir yüzeyde fren yapıldığında sürücüyü desteklemek için hafif müdahalelerde bulunuyor.
Sistem düz sürüşte hiç enerji tüketmediğinden, 100 km'de yakıt tüketimini 0,3 litre, CO2 emisyon rakamını da 7 g CO2/km kadar azaltıyor.
Destek sistemleri; A5 yorulan sürücüyü uyarıyor…
Audi A5 model serisinin içerdiği destek sistemleri, sürüşü daha da kontrollü kılmak adına çeşitli teknolojileri kullanıyor. Bu teknolojilerin bazıları yeni işlevlerle geliştirilmiş. Standart özelliklerin arasında mola verme önerili yeni 'sürücü bilgilendirme sistemi' de bulunuyor. Sistem, direksiyon hareketleriyle ek parametrelerden yararlanarak sürücünün yorulduğunu tespit ediyor ve uygun bir ikazda bulunuyor.
Audi Side Assist, otomobilin arkasındaki alanı izlemek için kullandığı radarın yardımıyla şerit değiştirirken sürücüyü destekliyor. A5'te kullanılan yeni bir özellik olan 'Audi Aktif Lane Asssit' ise sürücünün şeritte kalmasına yardım ediyor. Sistem, kameranın şerit çizgilerini tespit etmesi ve gerekirse elektromekanik direksiyonun hareketlerinde ufak tefek düzeltmeler yapması şeklinde çalışıyor. Radar teknolojisini kullanarak A5 ile öndeki araç arasında sabit bir mesafe olmasını sağlayan 'Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi' 30 km/s'in altındaki hızlarda ve olası bir kaza durumunda azami frenleme yapıyor.
Bilgi-eğlence sistemleri
A5'te bulunan bilgi-eğlence sistemleri önemli ölçüde geliştirilip yenilenmiş. Audi, A5 yelpazesindeki tüm modelleri CD'li radyo ve sekiz hoparlör ile sunuyor.
Opsiyonel aksesuarların en üstünde geniş bir sabit disk, yedi inç renkli monitör, 3 boyutlu grafikler ve DVD oynatıcıyı içeren MMI navigasyon plus yer alıyor. Kontrol elemanlarının geliştirildiği sistemde düğmelerin sayısı sekizden dörde düşürülmüş; ses düzeyi kontrolüne ise şarkı seçimini kolaylaştırıcı bir kumanda kolu eklenerek, sesli komut sisteminde de bazı ince ayarlar yapılmış.
A5 ailesindeki ek bir seçenek de Bluetooth online araç telefonu. MMI Navigasyon Plus ile birlikte sipariş edildiği takdirde WLAN kablosuz erişim alanı sunuluyor ve araç içerisinde wireless mobil cihazların internete bağlanabilmesi mümkün oluyor.
A5 model ailesinin Kasım ayından itibaren Türkiye'de satışa sunulması planlanıyor
Audi S5
Yelpazenin en üst modelleri olan S5'in Sportback, Coupé ve Cabriolet versiyonları da yenilen Coupé dâhil tüm S5 modelleri artık 333 hp (245 kW) güç çıkışlı 3.0 TFSI ile sunuluyor. Süperşarjlı V6, Coupé'deki 4.2 litrelik V8'in yerini alıyor ve 100 kilometrede ortalama yüzde 20 daha az yakıt tüketiyor. Ortalama yakıt tüketimi sadece 8,1 litre iken, performans da etkileyiciliğini aynen koruyor. S5 Coupé, 0'dan 100 km/s'e tam 4,9 saniyede hızlanıyor ve 250 km/s'lik elektronik olarak sınırlandırılmış azami hızına ulaşıyor.
Yeni far sistemleri, gövde detaylarında yapılan değişiklikler ve yeni kristal etkili boyaların güncellenen S modelleriyle ilgili görsel ipuçları verdiği modelin iç mekânında da şık ve akılcı değişikliklere rastlanıyor. Audi S5'te gerçekleştirilen en önemli teknolojik yenilikler, taç dişlili merkezî diferansiyelli quattro sürüş ile elektromekanik direksiyon. S5'te özel S spor süspansiyon ile standart olarak sunulan 18 inç jantlar gücü yola aktarıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.