Salı 18.10.2011

Otomotivde Facebook savaşı

Satışlar, pazarlama faaliyetleri ve yeni modellerle sürekli rekabet halinde olan otomotiv markaları rekabetin yönünü sosyal ortama çevirdiler. Facebook ise firmaların en önemli savaş alanı oldu

Facebook, Şubat 2004 yılında kurulmasının ardından Google'dan sonra en çok tıklanan ikinci site olurken bugün dünyada yaklaşık olarak 800 milyon kullanıcıya sahip ve bu sayı gün geçtikçe artıyor. Türkiye'nin de Facebook genelinde en çok kullanıcıya sahip ülkelerden biri olduğu biliniyor. İnternet sitelerinin yanı sıra çoğu markanın artık bir Facebook hesabı var. Bu durum otomotiv sektörüne de yansımış durumda. Markaların Türkiye sitelerinden Facebook sayfalarına ulaşabiliyorsunuz. Fotoğrafların, reklam filmlerinin, test sürüşlerinin yanı sıra düzenledikleri etkinliklerin de duyurulduğu bu sayfaların binlerce takipçisi var. En yüksek takipçi sayılarıyla zirveyi Volkswagen Türkiye, Fiat Türkiye ve Renault Türkiye'nin paylaşıyor. Facebook aracılığıyla birçok yeniliği takipçileriyle paylaşan otomobil markaları takipçi sayılarını artırmak için adeta yarışıyorlar. Markalar takipçi sayılarını arttırmak için durmaksızın kampanyalar, internet ilanları ve hatta ödüllü yarışmalar bile düzenliyorlar. 19 Ağustos 2011'de başlattıkları Fun Quiz uygulamasını 2 Eylül 2011 itibariyle sona erdiren ve 500 bin barajını aşan Volkswagen Türkiye; 5 kişiye Berlin seyahati, 50 kişiye 1/43 oranında model otomobil ve GTI logolu t shirt hediye ederken 500 kişiye de sürpriz armağanlar dağıttı. 394 bin 995 takipçi sayısıyla ikinci sırada yer alan Fiat ise Volkswagen gibi aktif çalışıyor. Fiat uygulamalarından biri olan 'Tarz İkizinle Tanış' oldukça yenilikçi bir uygulama. Yine internet kullanıcılarının yakından bildiği Foursquare hesabınızla uygulamaya bağlanarak şehirdeki ikizinizi bulup gezdiğiniz rota üzerinden tarzınızı belirleyip size en uygun Fiat'ları zevkinize sunuyor.
İş başvurusu bile alıyorlar
Kampanyalar uygulamasını güncel tutan Fiat gündemindeki fiyat avantajlarını takipçileriyle paylaşıyor. Fiat TV uygulamasındaki 'Otomobilden Anlamayan Adam' Fiat TV uygulamasında, şehir şehir gezilip otomobillerle ilgili sokak röportajları yapılıyor. Farklı bir yenilik de BMW Türkiye'nin internet sayfasına bulunuyor. BMW kendisiyle çalışmak isteyen takipçilerini iş başvurusu uygulamasıyla kariyer.net sayfasındaki iş ilanlarına yönlendiriyor. Rekabeti yeni bir sahaya; Facebook'a taşıyan otomobil markaları bakalım ne tür uygulamalarla yola devam edecekler?
Volkan Demirkuşak

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.