Pazartesi 21.11.2011

Amerikalılar 4 milyar dolarlık otodan elektrik almadı

ABD hükümeti destekli 4 milyar dolarlık elektrikli Chevrolet Volt, Amerikalılar'dan geçer not alamadı. Büyük umutlarla üretilen otomobilden şimdiye kadar 3 bin adet satıldı

Dünyanın en büyük ikinci otomotiv pazarı ABD'de tüketiciler, 4 milyar dolarlık yatırımla büyük umutlarla geliştirilen elektrikli Volt'a ilgi göstermedi. ABD hükümetinden destek alarak üretilen Chevrolet Volt, bugüne kadar yaklaşık 3 bin adet satıldı.Türkiye'de Oyak Renault tesislerinde üretilen elektrikli Renault Fluence Z.E. ise Türk tüketiciler tarafından büyük ilgi görüyor. Aralık ayında yollara çıkacak elektrikli Fluence, bugüne kadar kamu ve özel sektörden yaklaşık 700 adet sipariş aldı.
'DEĞİŞİM İSTENMİYOR'
Anadol'un yağ pompasından esinlenerek 4x4'ler için geliştirdiği diferansiyel sistemiyle ABD'de otomotiv dünyasının Oscar'ı sayılan 'Pace' ödülünü kazanan Murat Okçuoğlu, Amerikalı tüketicilerin alışkanlıklarının değişmesinin zaman alacağını söyledi. Fuarda görüştüğümüz Okçuoğlu, "ABD hükümeti General Motors'a elektrikli araçlar için 4 milyar dolar verdi. Ama sonuç ortada. ABD gibi dev bir pazarda Chevrolet Volt 2 - 3 bin adet satıldı. Diğer taraftan Ford'un 6 ve 8 silindirli pick-up modeli F 150 ise 1 milyon adet satıyor. Tüketici 40 bin dolar verip Volt almak yerine, 20 bin dolara Ford pickup alıyor. ABD'de bu alışkanlığı değiştirmek çok ama çok zor" dedi. ABD'de trafik kazalarında bilir kişi olan ve otomobillerin güvenlik sistemleri üzerinde çalışan Okçuoğlu, Los Angeles fuarında Amerikan markaların bu kadar sönük olmasının sebebini Obama'ya bağladı. Okçuoğlu, şunları söyledi: "Obama'nın ne yapacağını tam olarak bilemiyorlar. Elleri kolları bağlı bir durumda. Eğer yakıt tüketim değerlerini 4.3 litrelere düşürme durumu olursa, bu çok büyük yatırım gerektirir. Bunun için bu aralar frene basıp Obama yönetiminin ne karar vereceğini bekliyorlar. Eğer bu tüketim değerleri uygulanırsa Amerikan markalarının sonu olur. Bazıları Avrupa know-how'larını ABD'ye taşımaya çalışsa da işleri çok zor olur. Obama'yı önümüzdeki dönemde çok zor bir süreç bekliyor."
LOS ANGELES'TA OBAMA GÖLGESİ
İlk kez 1907'de düzenlenen ve bu yıl 104'üncü yaşını kutlayan Los Angeles Otomobil Fuarı, kapılarını açtı. Detroit'le birlikte ABD'nin en büyük iki fuarından biri olan Los Angeles'ta, Amerikan markaların gövde gösterisi beklenirken, Avrupalı ve Asyalı markalar öne çıktı. 20'si dünya prömiyeri olmak üzere 50 yeni modelin ve bine yakın aracın tanıtıldığı fuarda, en renkli stantlar Avrupalı ve Asyalı markaların oldu. Amerikalı markaların ise yakıt tüketimini ciddi şekilde düşürmek isteyen ABD Başkanı Obama'nın şokunu yaşadıkları anlaşıldı. Obama yönetimi, halen 100 kilometrede 8.5 litre civarında olan ortalama yakıt tüketimi değerini 2016'da 6.7 litreye, 2020 gibi ise 4.3 litreye düşürme kararı almıştı. Amerika gibi devasa büyük motorlu ve yakıt tüketimi yüksek araçların yer aldığı bir pazarda bu tüketim değerlerine ulaşmanın çok zor olduğunu düşünen markalar, ne yapacaklarını bilemedikleri için beklemeye geçtiklerini fuarda gösterdi. Fuarda Amerikalıların boşluğunu Avrupalı ve Asyalı otomotiv devleri doldurdu. Çevreci modellerini sergileyen Toyota, aynı zamanda 'Toyota artık Amerikalı' mesajının da altını çizdi. Japon üretici, Amerika genelinde 14 fabrika için bugüne kadar 34 milyar dolar yatırım yaptığını ve 200 binin üstünde Amerikalı'ya istihdam sağladığını gözler önüne serdi. Toyota fuarda Kuzey Mississippi'de kurduğu fabrikasının açılışını da yaptı.
'YERLİ OTOMOBİL ÜRETMEK İSTERİM'
Türkiye 'de yerli otomobil gündemini takip ettiğini söyleyen Okçuoğlu, "Yerli otomobilde bana ihtiyaç olursa seve seve projede yer almak isterim. Şu aşamada dünyada bu kadar atıl kapasite varken, Türk malı otomobil üretmek için çok doğru zaman olmasa da, niye olmasın" açıklamasını yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.