Perşembe 24.11.2011

Hyundai'yi geleceğe kadınlar taşıyor

Bundan 10 yıl önce Avrupalı üreticiler için rakipten çok takipçi durumunda olan Koreli üretici Hyundai, az zamanda çok ve büyük işler yaptı. Markanın yaklaşık 10 yılda gösterdiği gelişim, onu Avrupalı markaların radarına soktu

Bir ülke düşünün, 1950 yılında başlayan ve ardından Türkiye ve Amerika gibi müttefiklerin desteğiyle 1953 yılında sonlanan çetin bir dönemden geçmiş ve resmi barışı ancak 2007'de sağlanmış. Yani 60 yıldan daha kısa sürelik bir sakinlik dönemi içerisinde sanayisini geliştirmiş, dünya çapında Hyundai, Kia ve Samsung gibi markalar yaratmış. Yani benzer dönemlerde sanayileşen ülkemize oranla markalaşma konusunda bir hayli ileride olan Güney Kore'de otomotiv sektörü ve dünya Hyundai merkezli dönüyor. Tabii marka çatısı altındaki Kia da önemli bir oyuncu. Güney Kore otomobil pazarı 2010 yılı verilerine göre 1.465.426 adetlik satış rakamına ulaşmış.
AR-GE'YE 2.5 MİLYAR DOLAR HARCIYOR
Pazar paylarında yüzde 45 ile Hyundai ve yüzde 33.1 ile Kia'nın durumu, Hyundai Grubu için yaklaşık yüzde 78'lik bir evsahipliği anlamına geliyor. Yine aynı dönemde Hyundai 1 milyon 743 bin 375 ve Kia: 1 milyon 416 bin 681 adetlik üretimle yılda yaklaşık 3.8 milyon adet üretim yapan Güney Kore'nin toplam üretiminin yüzde 80'ini tek çatı altından çıkartıyor. İşte biz de Güney Kore'nin başkenti Seul'e, Hyundai'nin bu kısa süre içerisinde gösterdiği gelişimi gözlemlemek için gittik. 11'inci Hyundai-Kia Uluslararası Otomobil Sistemleri Konferansı'nda dünyanın önemli ülkelerinden ve içlerinde Türkiye Jürisi olarak benim de bulunduğum Engine Of The Year Jüri'lerine markanın gelecek ile ilgili stratejileri aktarıldı. Özellikle markanın Ar-Ge çalışmaları için yıllık harcadığı rakamın 2.5 milyar dolar olması otomobil ve teknolojiyle yatıp kalkan bir markanın sınırlarında olduğumuzu hatırlattı. Markanın Güney Kore'deki en büyük teknoloji üssü olan Namyang, Seul şehrinden yaklaşık 50 kilometre uzaklıkta. Bu rakamı niçin veriyorum? Namyang Ar-Ge merkezi içerisinde otomobillerin geliştirilmesi için, parke taştan, off-road zeminine, karlı, buzlu sürüş özelliklerine uygun zeminlere kadar toplam 70 kilometrelik test parkuru bulunuyor. Evet tam 70 kilometreyi Avrupa'ya ve Amerika yol koşullarına uygun otomobil üretmek için kullanıyor Koreliler. Gözle canlandırması zor olsa da bu denli büyük bir alanda ne kadar çok mühendis çalışıyordur sorusu da bir diğer merak edilen. Yüzde 5'i kadınlardan oluşan toplam 12 bin mühendis i30 gibi VW Ceo'sunu bile şaşırtacak derecede farklı ve yenilikçi Hyundai modelleri üretmek için çalışıyor. Yaklaşık 15 şeritli ve 3 km uzunluğundaki düz test pistinde markanın önemsediği Amerika pazarındaki modeller olan Chevrolet Camaro veya Smart, gibi taban taban zıt modelleri de görmek mümkün. Koreliler işi ince eleyip sık dokuyorlar ve rakiplerinin tüm detaylarını inceliyorlar.
ÇEVRECİ OTOMOBİLLER GELİŞTİRİYOR
Özellikle elektrikli araçların Avrupa'da yaygınlaşmasıyla birlikte dikkatleri tam elektrikli ve micro hibrid modellere çeviren Hyundai'nin "Geleceğin Otomobilleri Konferansı'nda" 2015 yılında Avrupa'daki konvansiyonel motorlu araçların payı yüzde 94, Japonya'da yüzde 90, Amerika'da yüzde 89 ve Çin'de ise yüzde 93 civarında olacağı açıklandı. Fakat 2015 yılına kadar yüzde 11'i aşamayan elektrikli ve diğer hibrid araçların payının 2020 yılında özellikle Avrupa'da yüzde 27'lere kadar çıkacak gibi görünmesi Hyundai'nin çevreci otomobillere yönelmesindeki amacı da gösterir nitelikte.
ELEKTRİKLİ İ10 GELİYOR
Tamamen elektrikle çalışan otomobillerin moda ve gereklilik olmaya başladığı Avrupa otomobil pazarına uygun olarak geliştirilen ve 140 km'lik menzile sahip olan tamamen elektrikli i10'un da 2012'nin son dönemine doğru yollarda olması bekleniyor. Kullanma imkanı bulduğumuz elektrikli i10, gelecek dönemin trendini de yakalamış durumda.
NAMYANG TEKNOLOJİ ÜSSÜ
Tam anlamıyla bir teknoloji cenneti olan Namyang Ar-Ge merkezi adeta bir mühendislik yuvası. İçerisinde 4.5 km'lik oval hız pistinin de bulunduğu toplamda 70 km'lik pist kapasiteli merkez içerisinde çarpışma testi alanı ve rüzgar tüneli gibi büyük yatırımları da barındırıyor.
İ20'YE 1.1 LT'LİK EKONOMİK DİZEL
Türkiye'de
en düşük 1.4 lt'lik dizel ile satılan Hyundai modellerine 1.1 lt'lik turbo beslemeli taze bir güç yakında dahil olacak. Yine Avrupa emisyon oranları düşünülerek Euro 5 normunda üretilen 1.1 lt'lik dizel ünite, 75 bg gücünde ve 180 Nm'lik torka sahip. İlk etapta ülkemizde üretilen i20'de göreceğimiz 1.1 lt'lik dizelin 85 g/km'lik CO2 oranına sahip olacağı açıklanıyor.
Volkan Demirkuşak

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.