Son Güncelleme: Salı 20.12.2011 20:13
Türkiye SAAB'a talip oldu
Türkiye’nin, uzun süreden beri ciddi maddi sıkıntılarla mücadele eden İsveç merkezli otomobil markası SAAB’ı satın almak istediği belirtildi.
Bir süredir içinde bulunduğu mali darboğazı aşamayan SAAB, iflas başvurusunda bulundu. İflas başvurusunun ardından gözler muhtemel alıcılara çevrildi. Uzun süreden beri SAAB ile ilgilenen Çin merkezli Zhejiang Youngman Lotus Automobile şirketinin, SAAB'ın önceki sahibi General Motors'un sunulan bütün önerileri geri çevirmesiyle saf dışı kaldığı belirtiliyor.
Çinli Zhejiang Youngman Lotus'un saf dışı kalmasından sonra gözler Türkiye'ye çevrilmiş durumda. İsveç Devlet Televizyonu SVT ve bazı basın organları, Türkiye'nin Stockholm Büyükelçiliği'nin şirketi satın almak için SAAB ve İsveç Sanayi Bakanlığı ile görüşmelere başladığını iddia etti.
General Motors geçen yıl SAAB'ı 74 milyon dolar nakit, 326 milyon değerinde imtiyazlı GM hissesi karşılığında Hollanda merkezli 'Swedish Automobile' firmasına satmıştı. Swedish Aotomobile yaptığı bütün çalışmalara rağmen SAAB'ı iflastan kurtaramadı. SAAB geçen yıl sadece 30 bin araç satabildi.
TÜRKİYE, KENDİ MARKASININ PEŞİNDE
Türkiye'nin SAAB'a talip olduğunu Avrupa Otomotiv Üreticileri Ticaret Derneği (CLEPA) CEO'su Lars Holmqvist de doğruladı. Türkiye'nin otomotiv sektörüne büyük bir ilgi gösterdiğini belirten Holmqwist, "Türkiye, Avrupa'nın güçlü bir otomotiv üreticisi olmak için bu sektöre yatırım yapmak istiyor." dedi. Türkiye'de birçok otomotiv fabrikası olduğunu belirten; ancak bir Türk otomotiv markası olmadığına değinen Holmqwist "Kendi otomotiv markasına sahip olmak isteyen Türkiye, SAAB'ı satın alarak bu amacına ulaşmak istiyor" şeklinde konuştu.
SAAB'ın CEO'su Muller, iflas nedeniyle SAAB'ın eski sahibi Amerikan General Motors'u suçlarken "GM, iflasa gitmemek için yaptığımız bütün önerileri geri çevirdi." dedi. Muller, GM'nin bu tutumu nedeniyle Çinli Zhejlang Youngman Lotus Automobile şirketinin SAAB'ın yeniden organize olması için aktarmayı vaat ettiği finansal kaynağı geri çektiğini de sözlerine ekledi. GM'nin yapılan önerilere onay vermemesindeki en önemli sebebin, Çinli otomotiv üreticilerinin teknoloji lisanslarına ulaşması korkusu olduğu belirtiliyor. Muller ayrıca iflas başvurusu yaptıkları halde hala karamsar olmadığını ve SAAB ile ilgilenen başka şirketlerin olduğunu söyledi. Muller, iflastan kurtulmanın tek yolunun elinde SAAB'ın lisans haklarını elinde bulunduran GM ile yapılacak bir anlaşma olduğunu da vurguladı.
SAAB'ın iflas başvurusu yaklaşık 3 bin 500 kişinin işsiz kalması anlamına geliyor. Bu kişilerin çoğu SAAB'ın Trollhattan şehrindeki fabrikasında çalışıyordu. Uzmanlar yüksek iş gücü maliyeti dikkate alındığında SAAB'ı her kim alırsa alsın, üretimin bundan sonra İsveç'te devam etmesinin mümkün olmadığını belirtiyor.
EN SON HABERLER
- 1 Satılan 2 elektrikliden 1’i Togg T10X
- 2 Markayı gençleştirecek model
- 3 Yılın transferi gerçekleşti
- 4 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 5 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 6 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 7 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü
- 8 Elektrikli araçlarla 125. yılında şov
- 9 Fransa’daki fuara Türkiye’den çıkarma
- 10 20 bin TL değerinde şarj kartı hediye