Salı 03.01.2012 00:00
Son Güncelleme: Salı 03.01.2012 13:33

Otomotivde ihracat hedefi 20 milyar dolar

Otomotiv sektörü, küresel ekonomik görünümdeki sıkıntılara rağmen 2012'ye umutla bakıyor.

Otomotiv sektörü, küresel ekonomik görünümdeki sıkıntılara rağmen 2012'ye umutla bakıyor. ABD ve Avrupa ülkelerinde görülen mali bunalıma rağmen sektör, bu sene için bir milyon 100 bin adet üretim, 750 bin adet iç satış ve 20 milyar dolar ihracat hedefliyor. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu ve Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu ile birlikte 2011'i değerlendirdiği basın toplantısında gelecek hedeflerini de açıkladı. Buna göre 2011'de otomotiv sektörünün ihracatı 2010'a oranla yüzde 17 artarak 20,4 milyar dolar seviyesine geldi. 20,4 milyar dolarlık ihracatta ürün gamında yan sanayide yüzde 26 artışla 8,5 milyar dolar dış satış yapıldı. Onu yüzde 5 artış ve 6,5 milyar dolarla binek otomobiller, yüzde 20 artış ve 4 milyar dolarla eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar, yüzde 23 artış ve 1,1 milyar dolarla otobüs minibüs, midibüs grubu izledi. Diğer başlığı altında değerlendirilen ürünler grubunda ise yüzde 48 artış ve 328 milyon dolar değerinde ürün ihraç edildi. Otomotiv ihracatında ülkelere göre dağılımda, geçtiğimiz senelerde olduğu gibi Almanya ilk sıradaki yerini korudu. 2011'de bu ülkeye yapılan ihracat 2010'a nispeten yüzde 27 artarak 3 milyar 41 milyon doları buldu. Onu, yüzde 4 artış ve 2 milyar 572 milyon dolarla Fransa, yüzde 5 artış ve 2 milyar 251 milyon dolarla İtalya takip etti. Dünyada ağırlığı artan ekonomik durgunluğa rağmen otomotiv sektörü, 2012'de bir milyon 100 bin adet üretim, 750 bin adet iç satış ve 20 milyar dolar ihracat hedefliyor. 2015'te 2 milyon adet üretimi bulmanın yanı sıra bunun 1,5 milyon adetini ihraç ederek, 50 milyar dolarlık gelir elde etmeyi planlıyor. ABD ve Avrupa'da görülen mali bunalımın Türkiye'ye büyük bir darbe vurmadığını belirten OİB Başkanı Orhan Sabuncu, "Buna bağlı olarak otomotiv endüstrisi de olumlu bir sene geçirdi. 2011 rakamları da bunun kanıtı. Kuşku yok elde edilen başarıda ekonomi yönetiminin ve özel sektörünün payının büyüktür." dedi. İhracatçının ABD ve Avrupa'da beliren kara bulutlara rağmen yeni bölgelere gidip yeni müşteriler bulduğunu anlatan Sabuncu, şunları kaydetti: "Mali bunalımdan etkilenmedik demek mümkün değil. Bundan böyle daha temkinli olmamız gerektiği de ortada. Gelinen aşamada bütçe dengesine önem vermeliyiz. Ekonomi için en büyük risk olan cari açığın daha fazla büyümesine imkan tanımadan, üretim ve ihracatı teşvik eden uygulamaları güçlendirmeliyiz. Diğer yandan yabancı yatırımların artırılması da Türkiye'nin büyümesi için uygun olacaktır. Yine enerji maliyetlerini aşağıya çekebilmek için alternatif enerji kaynaklarına odaklanmalı, yeşil enerji alanında yatırımlara koyulmalıyız. Ne zaman sona ereceğini tam olarak bilemediğimiz bunalımın yarattğı imkanlardan şirketlerimizin yararlanması adına kamunun sektörlere destek vermesi hayati önemdedir. Satın alma fırsatlarından firmalarımızın yararlanmasını mühim görüyoruz. Uluslararası arenada onların yerlerini korumaları için markalaşma ve Ar-Ge faaliyetleri teşvik edilmelidir."
"İHRACATIMIZLA BEŞ KITADA 180 ÜLKEDE BAYRAĞIMIZI DİKTİK" Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği olarak üretimi ve ihracat adına yoğun faaliyetler yürüttüklerini belirten Sabuncu, şöyle devam etti: "Yeni bölgelere ihracatımızı arttırabilmek için ticari ve tanıtım etkinliklerine koyulduk. 2012 içinde de bu yönde yoğun bir takvimimiz söz konusu. 2011 için belirlediğimiz 18 milyar dolarlık ihracat hedefini kasım ayında yakaladık. Sene sonu itibariyle de 20,4 milyar dolarlık ihracata gelerek hedeflerimizi aştık. Yüzde 15,2 payla 2011 sonunda 134,6 milyar dolarlık Türkiye ihracatının lokomotifi olmayı bu sene de sürdürdük. Evet, dünya bunalımla boğuşurken biz, hem ülke olarak hem de sektör olarak hedeflerimizi aşmanın gururunu tadıyoruz ama bu seviyeleri de yeterli görmüyoruz. Türkiye'nin çok daha büyük başarılara imza atacak olanaklara ve potansiyele sahip olduğunu biliyoruz. Bütün güçlüklere rağmen, bizler daha büyük başarılar elde etmede ve 2023 için belirlediğimiz 75 milyar dolarlık ihracat hedefini yakalamada iç kararlıyız. Batılılar'ın bizlere yönelik, 'Türkler fırsatları kaçırmak için hiçbir fırsatı kaçırmazlar' anlayışını yıkmaya kararlıyız. İhracatımızla beş kıtada 180 ülkede bayrağımızı diktik, kalitemizle ve markalarımızla yeni hedefler için hazırız." Toplantıda gazetecilerin yerli otomobil ile ilgili sorularını da cevaplayan Sabuncu, "Yerli otomobil konusunda OSD bir çalışma yaptı. İktidar, bu çalışmayı alıp teşvik konusunda düzenlemeler yapacak. Bütün bunlar netleştikten sonra birileri yerli otomobile talip olacak yapacaktır." ifadelerini kullandı. OİB Başkan Yardımcısı Omer Burhanoğlu ise "Yerli otomobilde siyasi otoritenin talebinden memnuniyet duyuyoruz. Kendi tasarımımızı kendimiz yapmamız için zemin hazırlanıyor. Faaliyetler altyapıya önemli katkılar sunacak. Sonuç olarak yerli otomobile olumlu bakıyoruz." dedi. Burhanoğlu, bir başka soru üzerine de "Şu an sektör 1,5 milyon araç üretebiliyor. Biz, 2015 ve sonrasında 1-2 yatırımı daha Türkiye'ye getirelim ki 4 milyon araç üretebilelim." ifadesini kullandı. Burhanoğlu, Irak ve Suriye ile gerginlikler olduğunu da ifade ederek, bunlara karşı alternatif pazar olarak Rusya'yı gördüklerini aktardı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.