Teknoloji Fiat'tan üretim Koç'tan
Koç, İtalyan Fiat'ın teknolojik desteğiyle Bursa'da yerli otomobil üretmek için düğmeye bastı. Fiat'ın mevcut modellerinden yola çıkılarak geliştirilecek aracın, tasarım ve mühendislik çalışmalarını Tofaş yapacak
PROJE DOĞRU
Otomotiv dünyasının merkezi Detroit Otomobil Fuarı'nda görüştüğümüz Fiat-Chrysler Başkanı Sergio Marchionne, yerli otomobil projesiyle ilgili olarak Fiat tarafının görüşlerini ilk kez açıkladı. Türk malı otomobilin doğru bir proje olduğunun altını çizen Marchionne, "Mevcut bir platformu alıp, rahatlıkla bu işi yapabilir ve işin içine dahil oluruz. Yerli oto için her türlü desteği verip, üretim yollarını açarız. Başlangıç için gerekeni yaparız, ama yedek parça tedariğinin globalleşmesi, tasarım tamamen Türkiye'de geliştirilir" dedi. Projeyi Fiat'ın sahip olduğu alt yapı, bilgi ve teknolojiyi yönlendirerek rahatlıkla geliştirebileceklerini ifade eden Marchionne, "Ortağımız Koç ve Türk hükümetiyle görüşmelerimiz sürüyor. En kısa zamanda çözüm yolunu bulacağız" dedi.
TEKNOLOJİK DESTEK
Projeye verecekleri katkının detaylarını anlatan Marcihonne, şunları söyledi: "Türk malı otomobilde anlaşılması gereken konu şu: Temel altyapınız, tarihiniz ve motorunuz olmadan kağıt üzerinde ki bu fikri hayata geçiremezsiniz. Elimizdeki teknoloji ve bilgi birikimi demetiyle çok rahatlıkla yeni bir marka yaratabilirsiniz. İşte bu noktada bizimle çalışmanın yararı bizim bu demete sahip olmamız. Başlangıç için gereken de budur. En kısa zamanda bu yöndeki çalışmalar başlayacak."
Fiat için büyük fırsat
Başbakan Erdoğan yerli otomobil fikrini ortaya attığında, bunun Fiat için önemli bir fırsat olarak gördüklerini söyleyen Marchionne, "Bizim için Türk Malı otomobil projesi önemli. Bu markanın uluslararası alanda Türkiye üzerinden dağıtılmasıyla büyüme potansiyeli olacağına ve bizim için de önemli fırsat sunacağına inanıyoruz. Ortaklarımızla diyaloğumuz sürüyor. Konuyu Noel öncesinde görüştük bu hafta içinde tekrar ele alacağız." dedi.
Anadol Ford'un desteğiyle üretildi
Türkiye'nin seri üretilen ilk otomobil markası Anadol'un arkasında da Ford Motor Company vardı. Otosan fabrikasında 1966'da üretimine başlanan Anadol'un motoru Ford'dan alındı. Aynı tarihlerde Ford desteğiyle üretime başlayan Hyundai, montaj üretimle başladığı otomotiv yolculuğunda kendi markasını yaratırken, Türkiye tersini yaptı. Kendi markasını bırakıp, lisanslı üretime geçti.
EN SON HABERLER
- 1 Özel seri Türkiye’de yola çıktı
- 2 En İyinin En İyisi Kia EV9
- 3 Hafif ticaride rekabet şimdi başlıyor
- 4 Satılan 2 elektrikliden 1’i Togg T10X
- 5 Markayı gençleştirecek model
- 6 Yılın transferi gerçekleşti
- 7 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 8 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 9 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 10 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü