Giriş Tarihi: 27.2.2012

Zenginler lükste frene basmıyor

ÖTV, faiz ve döviz kurlarındaki artışa rağmen lüks oto sert fren yapmadı. Geçen yılı rekorla kapatan lüks otomobil markaları, bu yıl da 43-47 bin adetlik satış hedefliyor. Yani 2012, lüks otomobil pazarında 2010 rakamını bile sollayacak

Geçen yıl 48 bin adetle rekor satışa imza atan lüks otomobil markaları, bu yıl da 'büyük' düşünüyor. Toplam pazarda yüzde 10'luk düşüş beklenmesine rağmen, lüks markalar hedeflerini küçük ve orta sınıf markalardan daha yüksek tutuyor. Bunun en büyük nedeni, zengin Türklerin ÖTV, faiz ve döviz kurlarındaki artıştan satın alma kararlarının etkilenmemesi. Tıpkı Çinliler, Almanlar ve Ruslar gibi Türk zenginleri de bu yıl lüks oto alıma devam edecek. Ayrıca zenginlerin sayısındaki artış da lüks otomobil pazarını büyütüyor. Bunun yanı sıra yeni satışa sunulacak modeller ve özellikle vergi avantajına sahip 1.6 lt. küçük motorlu araçlar, lüks otoların talebine olumlu yansıyacak. 2011'de son 10 yılın satış rekorunu kıran Volvo Car Türkiye, lüks otomobil pazarında sadece yüzde 2'lik gerileme bekliyor. Bazı lüks markaların yöneticilerinin beklentisi ise yüzde 5 ila 15'lik düşüş. Hangi yöneticinin tahmininin tutacağı ise yıl sonunda ortaya çıkacak. Ancak düşüş hangi oranda gerçekleşirse gerçekleşsin, lüks oto satışlarında büyük kan kaybı yaşanmayacak. Pazar iyimser tahminde 47 bin adet, en kötümser tahminde ise 43 bin adete gerileyecek. Kötümser tahmin gerçekleşirse, 2012 lüks otomobil pazarında en iyi üçüncü satışın yapıldığı yıl, iyimser tahmin gerçekleşirse ise en iyi ikinci satışın yapıldığı yıl olacak. Lüks oto pazarı, geçen yıl ÖTV zammı ve dövizdeki artışa rağmen rekor kırmıştı. 2009'da 27 bin, 2010'da 40 bin adet aracın satıldığı lüks oto pazarında, 2011 satışları 48 bine yükselmişti. Geçen yıl Audi 12 bin 64, BMW 15 bin, Mercedes Benz ise 12 bin 630 adet satış gerçekleştirdi.
HEDEF 10 BİN ADET

Geçen yılı rekorla kapatan Volvo, 2012'de yeni modellerle birlikte satışlarını yüzde 20'lik bir artış ile 5 bin 600 adete ve lüks segmentteki pazar payını da yüzde 11'e çıkarmayı hedefliyor. Volvo'nun 2016 hedefi ise 10 bin adet. Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Erckardt, yeni model ve motor şanzıman alternatifleriyle 2012'de de satışlarını artırmayı hedeflediklerini anlattı. 2011'de en çok büyüyen lüks marka olduklarını söyleyen Erckardt, "2011'de 4 bin 662 adetle en çok satılan yıl olan 2010'a göre yüzde 42.3 büyüdük. Volvo'nun lüks segmentteki payı da yüzde 1.6'lık artışla yüzde 9.7'ye ulaştı" dedi.

Türkiye Volvo'nun 20'nci büyük pazarı oldu

Türkiye, geçen yıl gösterdiği performansla Volvo'nun dünya üzerindeki en büyük 20 pazarından biri haline geldi. ABD, markanın en büyük pazarı olurken, onu İsveç, Çin, Almanya ve İngiltere izledi. Türkiye, Brezilya ve Polonya'nın ardından 20'nci sırada yer aldı. Satışlarını yüzde 42.3 artıran Volvo Türkiye, en hızlı büyüyen 5'inci ülke oldu.

1.6 dizel otomatik doping yapacak

Mayıs ayında Volvo'nun ekonomik ve çevre dostu S60/V60 ve S80 DRIVe modellerinde ilk kez 6 vitesli Powershift 1.6 dizel otomatik şanzıman seçeneği sunulacak. Bu şanzımanın en önemli özelliği manuel bir vitesle aynı performansı ve yakıt tüketimini sunması. 6 Mart'ta Cenevre'de lansmanı yapılacak yeni Volvo V40 modeli, lüks sınıfta çok rekabetçi olacak 5 kapılı bir hatchback. Volvo'nun sadece üç kapılı C30 ile temsil edildiği bu sınıfta 5 kapısıyla Volvo'nun müşteri kitlesini genişletmesi bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.