Pazartesi 05.03.2012
Son Güncelleme: Pazartesi 05.03.2012

"Mesajı aldık, etüde başladık"

Tofaş, Başbakan Erdoğan'ın istediği yerli otomobil projesi için etüt çalışmalarına başladı. Tofaş CEO'su Başaran, yerli markaya imza atabilecek tecrübeye sahip olduklarını söyledi

Tofaş'ın yeni CEO'su Kamil Başaran, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın istediği yerli otomobille ilgili etüt çalışmalarına başladıklarını söyledi. Başaran, yerli marka projesi çalışmalarının zaman alacağını, şu aşamada ne zaman sonuçlanacağına ilişkin tam bir tarih veremeyeceğini ifade etti. Hükümetin ekonomik gelişmelerle birlikte, belirli noktaların altını çizdiğini, yönlendirici vasfını kullanarak yapılması gerekenlerle ilgili mesajlar verdiğini hatırlatan Başaran, "Biz gereken mesajı aldık" dedi. Etüt çalışmalarının sürdüğünü anlatan Başaran, "Ancak bu, pazar ve müşteriler nezdinde araştırılması, rakamlara dökülmesi gereken uzun bir süreç. Bitmemiş bir çalışmayla ilgili daha fazla bir şey söylemek, beklenti yaratmak istemiyorum" ifadesini kullandı. Etütlerin olumlu çıkması halinde yepyeni ve pazarın gereksinimlerine uygun bir oluşumun ortaya çıkacağını vurgulayan Başaran, "Bu ülke şimdiye kadar pek çok marka çıkarttı. Türk otomotiv sanayinin de yerli bir markaya imza atması doğaldır, çok zor olmaması gerekir. Tofaş, bu konuyla ilgili tüm yetkinliklere sahiptir" diye konuştu. Başaran, üzerinde çalıştıkları oluşumun, büyüklüğüyle ve teknolojisiyle apayrı, yepyeni bir ürün olduğunun altını çizdi. Başaran, yerli otoyla ilgili tüm hesaplarını sadece sağlanacak teşvikler üzerine inşa etmediklerini belirterek şunları söyledi: "Verilecek teşvikler projede belirleyici nokta olacak. Mutlaka teşvik, bu yolda atılacak adımları hızlandırır, fazla cesaretlendirici bir rol oynar. Ama bizim hesaplarımızı sadece teşvik üzerinden yapmamız doğru değil. Yürüttüğümüz ön çalışmalarda parasal konuların dışında da üzerinde durulması gereken önemli detaylar bulunuyor. Teşvik, bu konudaki tek bağlayıcı unsur değil. Bu, uzun soluklu bir çalışma." Hükümetin yerlilik tanımıyla ilgili düşüncelerine ilişkin ise Başaran, "Bizim aldığımız mesaj, nasıl ülke ekonomisine maksimum katma değeri sağlayacak şekilde bir ürünü tanımlayabilmek yönünde" yanıtını verdi. Başaran, bugün gelinen noktada hangi ülkeden hangi sermaye grubuyla hangi parça üzerinde işbirliği yaptığının çok önemli olmadığını kaydetti.
Aslanın midesinden proje aldı yeni görevlere hazır
FIAT'ın en yüksek verimlilik ve kaliteye ulaşan fabrikasının Tofaş olduğunu hatırlatan Kamil Başaran, kendilerine yeni sorumluluklar düşmesi durumunda bunu gerçekleştirebilecek durumda olduklarını söyledi. Başaran, şöyle devam etti: "Fiat dünyasında oluşturduğumuz pozitif etkiyle birlikte bize daha farklı ve daha fazla misyonlar yüklenirse, Tofaş olarak bunları üstlenebilecek durumdayız. Başka fırsatlar çıkarsa finansal olarak da teknolojik olarak da, kapasite anlamında da doğru yerdeyiz." Bunun gerektiğinde yeni pazarlara ihracat, gerektiğinde de yeni bir modelin üretilmesi şeklinde olabileceğine değinen Başaran, "Görev verilirse Jeep de üretebiliriz" dedi. Başaran, Minicargo projesini Fiat koridorlarında gezinirken yakaladıklarını ve yoktan var ettiklerini anlattı. Projenin bir fotoğraftan ortaya çıktığını söyleyen Başaran, "Projeyi aslanın midesinden çekip aldık" diye konuştu.
Bursalı Doblo, 2013'te Amerika yolcusu
TOFAŞ'ın Opel ve Vauxhall için üretimine başladığı yeni Combo projesiyle birlikte bin 200 yeni istihdam sağladıklarını ve üçüncü vardiyaya geçtiklerini anlatan Kamil Başaran, 2011'de 307 bin 788 adetlik üretim gerçekleştirdiklerini ihracatın da 2.6 milyar dolara ulaştığını kaydetti. Üretimlerinin 113 bin 562'sinin hafif ticari araç, 53 bin 216 adedinin de binek otomobilden oluştuğunu belirten Başaran, kalan 13 bin adetlik bölümün de Fiat'ın başka tesislerine gönderilmek üzere yarı mamul CKD ve SKD araçlardan oluştuğunu söyledi. Başaran, 2012'de toplam 220 milyon dolarlık bir yatırım öngördüklerini, bunun yarıya yakınının 2013 yılı ortalarında üretimine başlanacak ve Amerika pazarına ihraç edilecek Ram Doblo projesiyle ilgili olduğunu belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.