Salı 26.06.2012
Son Güncelleme: Salı 26.06.2012

Performans ve lüksün bileşimi 45 yaşında

Mercedes-Benz modellerinin en güçlü versiyonlarını üreten ve kişiselleştirme donanımlarıyla öne çıkan AMG, 45 yılın sonunda kendi segmentinde liderlik koltuğunda oturuyor. 2011'de 20 binlik satışa ulaşan AMG'nin 2017 hedefi 30 bin adetlik satışa ulaşmak

Hans Wemer Aufrecht ve Erhard Melcher, 1965 yılında Manfred Schieck'in Mercedes- Benz 300 SE'si için yarış motoru hazırladı. Bu ilk önemli modifikasyonlarıydı. Aufrecht ve Melcher, 1 Haziran 1967 yılında Grossaspach kasabasında kendi şirketlerini kurdu. Soyadlarının ve kasabanın baş harflerinden oluşan AMG'yi şirket adı olarak seçtiler. Firmanın felsefesi yarışlarda elde ettikleri deneyimleri ve teknolojileri seri otomobillere aktarma üzerine kuruluydu.
FELSEFENİN İLK ÜRÜNÜ
Bu felsefenin ilk ürünü 1969 yılında yollara çıktı. Mercedes-Benz 250'yi ele alan AMG, aracın motor hacmini 2.8 litreye yükseltip karbüratör beslemeyi enjeksiyon sistemiyle değiştirdi ve motorun gücü 135 HP'den 185 HP'ye yükseltildi. Ancak AMG'yi otomotiv sektörünün ve otomobilseverlerin gündemine taşıyan olay 25 Haziran 1971'de yaşandı. AMG tarafından hazırlanan kırmızı renkli Mercedes-Benz 300 SEL 6.8, Belçika'nın Spa-Francorchamps Pisti'nde koşulan 24 Saat Yarışı'nı sürpriz şekilde ikinci sırada bitirdi. Sürprizdi çünkü kimse 428 HP'lik motora sahip bu büyük otomobilin 24 saat boyunca yüksek performans göstereceğine inanmamıştı. 1972'de Norisring'teki 200 Mile Yarışı'ndaki zaferle 300 SEL 6.8 AMG'nin kariyeri de bitti. Bu otomobil daha sonra Fransız Matra'ya satıldı. Matra, otomobil üzerinde bazı değişiklikler yaparak uçak lastiklerinin yüksek hız testleri için kullandı. 1973 yılına gelindiğinde artık birçok seri üretim Mercedes-Benz modeli için süspansiyon, hafif alaşım jant, geniş tabanlı lastik, fren sistemi gibi donanımlar ve 15 HP'lik güç artışı modifikasyonlarla adını iyiden iyiye duyurmaya başlayan AMG, 1974 yılında kişiye özel üretimlere de başladı. 1980'li yıllar AMG'nin daha farklı müşteri kitlesine ulaşmasını sağlayan yeniliklere sahne oldu. Mercedes-Benz 190, küçük ve hafif yapısıyla AMG'nin hedefi haline geldi. 160 HP'lik 190 2.3 AMG çok ilgi çekti. 1984 yılında AMG mühendisi Erhard Melcher tarafından tasarlanan 4 supap teknolojili silindir üst kapağıyla 500 SEC'in 8 silindirli motorunun gücü 340 HP'ye yükseltildi. 300 adet satılan 500 SEC AMG, firmanın modifiye şirketinden üretici şirketine dönüşmesinin ilk adımlarından biri olarak önem taşıyordu. Mercedes-Benz ve AMG'nin yarış pistlerindeki resmi ilişkisi 1988 yılında başladı ve o yıl 4 yarış kazanıldı. Bir yıl sonra da geliştirilen 190 E 2.5-16 ile DTM'deki en başarılı takım haline gelindi. DTM'deki başarılar, AMG imzalı ürünlerin Mercedes-Benz bayilerinde satılmasıyla ilgili işbirliği anlaşmasıyla sonuçlandı. 1990 yılından itibaren Mercedes-Benz ve AMG işbirliği resmen başlamış oldu.
ANLAŞMANIN SONRASI...
Mercedes-Benz ve AMG arasındaki anlaşmanın ilk gerçek ürünü 1993 yılında C36 AMG oldu. İki firmanın birlikte çalışarak geliştirdiği otomobilde 280 HP'lik 6 silindirli motor ve 4 ileri vitesli otomatik şanzıman bulunuyordu. ITC ve FIA-GT şampiyonaları için özel yarış otomobilleri hazırlayan AMG, 600 HP'lik CLKGTR GT1 yarış otomobilinden sınırlı sayıda üreterek satışa sundu. AMG'nin çoğunluk hisseleri 1999 yılında Daimler AG'ye geçti. Böylece AMG ve Mercedes- Benz organik ilişkiye sahip firmalar haline geldi. Hemen her sınıfta AMG versiyonları ardı ardına yollara çıkarken satışlar neredeyse her yıl artıyordu. 2003 yılında AMG'nin geliştirdiği V8 Kompressor, Engine of the Year'da En İyi Performans Motoru seçildi. Bir yıl sonra dünyanın en hızlı roadsteri unvanını tazeleyen AMG, SL 65 AMG'de 612 HP güç ve 1000 Nm tork üreten 6,0 litrelik V12 ile aynı ödülü yine kazandı. 2005'te AMG'nin tüm hisseleri Daimler AG'ye geçti. AMG tarihinde 2009 yılı da önemli bir kilometre taşı oldu. AMG, tarihinde ilk kez bir otomobili tamamen kendi tasarlayıp geliştirdi: SLS AMG. Efsanevi 300 SL Martı Kanat'ın yeni nesli olan SLS AMG'nin daha da güçlü ve hızlı versiyonu GT ise 45'inci doğum günü kutlamalarında tanıtıldı. Elektronik olarak 320 km/s ile sınırlandırılan hızı ve 3,7 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasıyla SLS AMG GT, 591 HP'lik gücünü eksiksiz hissettiriyor.
ELEKTRİKLİ DE OLACAK
Ürettiği her motorun üzerinde, motoru bir araya getiren kişinin imzasını koyan AMG, tarihinin en başarılı dönemini yaşıyor. Üstelik verilen mesajlar da elektrikli çağda da AMG'nin var olacağının altını çiziyor. Zaten 2010 yılında tanıtılan tamamen elektrikli SLS AMG E-CELL de bu vizyonun yürüyen haliydi.
YEPYENİ BİR PAZARA GİRİYOR
AMG, yepyeni bir pazara daha gireceğini açıkladı: Kompakt sınıf. Yeni Mercedes-Benz A Serisi'nin AMG versiyonu şimdiden hazır. 45'inci Yıl Kutlaması'nda kısıtlı sayıda gazeteciye sergilenen A45 AMG, premium kompakt sınıfta sportif performans hedefleyen müşterileri hedefliyor. A45 AMG'da 2,0 litrelik turbo beslemeli bir motor yer alıyor. 2013 yılının Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilenecek olan otomobilin performans verileri henüz açıklanmıyor ama yetkililer maksimum torkunun 400 Nm'den daha fazla olacağını ve ayrıca litre başına verimlilikte dünya rekoru kıracağını üzerine bas basa söylüyor. Ayrıca A45 AMG'nin bir diğer önemli özelliği de dört tekerlekten çekişli olması. AMG'nin yakın gelecekteki ilk yeniliği ise Eylül ayında tanıtılacak olan Mercedes-Benz CLS Shootingbrake olacak. CLS'nin station wagon versiyonu olarak tarif edilebilecek otomobilin en dikkat çekici özelliklerinden biri yatlarda kullanılan ahşabın bagaj zeminin kaplaması.
HALİT BOLKAN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.