Son Güncelleme: Pazar 08.07.2012
Oto zengin malı olmaktan çıktı
ODD raporuna göre, üst gelir grubu ile alt gelir grubu arasındaki dengesizlik azalma eğilimine girdi. Son 5 yılda düşük gelir grubunun otomobil satın alma oranı yüzde 2'ye yükseldi
CARİ AÇIĞIN NEDENİ HURDA ARAÇLAR
Satın alımda ödenen yüksek vergiler ve yaşa göre azalan motorlu taşıtlar vergisinin araç parkının bugünkü durumuna gelmesinin nedeni olduğunu ifade eden Bayraktar, "Otomotiv sektörü maalesef ülkemizin cari açığının sorumlusuymuş gibi görülse de asıl israf yaşlı araç parkına ödenen kullanım, bakım bedelleridir" dedi.
2014'TE PAZAR 1 MİLYON
Rapora göre, yüksek ÖTV, talep artışını önemli ölçüde engelliyor. Mevcut şartlar değişmeden yüzde 5.5 oranında gelir artışı olması durumunda 1 milyonluk pazara 2014'te ulaşılacak. 2016'da ise otomotiv satışlarının 1 milyon 246 bin seviyesine ulaşması bekleniyor. ÖTV'nin yüzde 18 oranında uygulanması halinde 2016'da toplam otomotiv satışlarının 1 milyon 412 bin adet, ÖTV yüzde 27'e düşürülmesi halinde ise 1 milyon 326 bin adet olması öngörülüyor.
DEVLETİN KAZANCI 600 MİLYON TL
Raporda, Ömrünü Tamamlamış Araçlar teşvikinin yaratacağı sınırlı etkinin yanı sıra hurda teşvikine benzer uygulamanın gündeme gelmesi gerektiği vurgulandı. Bu uygulama ile hem trafikte can ve mal güvenliğini tehdit eden hem de karbon emisyonunda artışa yol açan araçların yoldan çekilmesi söz konusu olacak. ODD önerisine göre hurda merkezlerine teslim edilen araçlar için sahiplerine kg başına 3, 4 ve 5 TL'lik bir tutar ödenecek. Uygulama sonucunda devletin net gelirleri 600 milyon TL'yi bulabilecek.
EN SON HABERLER
- 1 Satılan 2 elektrikliden 1’i Togg T10X
- 2 Markayı gençleştirecek model
- 3 Yılın transferi gerçekleşti
- 4 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 5 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 6 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 7 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü
- 8 Elektrikli araçlarla 125. yılında şov
- 9 Fransa’daki fuara Türkiye’den çıkarma
- 10 20 bin TL değerinde şarj kartı hediye