Salı 17.07.2012 00:00

Rüzgarla yarışan otomobil

F1 modeliyle adını tarihe yazdıran İngiliz spor otomobil üreticisi McLaren, tek modeli MP4-12C'nin tavanını yok ederek Spider versiyonuyla ortaya rüzgarla yarışan bir otomobil çıkarttı.
625 HP'lik bir coupeden daha güzel ne olabilir? Elbette 625 HP'lik bir cabrio! McLaren'in F1 sonrasında ürettiği ilk ve tek modeli olan MP4-12C, karmaşık adı kadar performansı ve sürüş özellikleriyle süperspor sınıfında farklı bir rüzgar estirmişti. Rakiplerini etkileyen bu performans rüzgarı şimdi de aracın üstsüz Spider versiyonuyla araç içindekiler için de sunulacak.
MP4-12C'nin en önemli rakiplerinden Ferrari 458'in Spider versiyonu gibi katlanır bir metal tavana sahip olan MP4-12C Spider'ın 329 km/s'lik maksimum hızı, coupe kardeşinin 4 km/s gerisinde. Bu küçük dezavantaja karşın 3.1 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 11.7 lt/100 km'lik ortalama tüketim değerleriyse sabit tavanlı MP4- 12C ile ortak.
17 saniyede katlanabilen tavanın bu işlemi 30 km/s'ye kadar olan hızlarda gerçekleştirilebilmesi keyfi arttıran bir detay. Koltukların arkasındaki cam, hareket ederek rüzgar deflektörü görevi de görürken, takla anında yükselen barlar da yine bu bölümde yer alıyorlar.
3.8 lt'lik çift turbo V8 motor, cam bir kapağın altında sergilenirken, ürettiği 625 HP'lik güç arka tekerleklere 7 kademeli otomatik şanzımanla aktarılıyor
Kasım ayında ilk siparişleri teslim edilecek olan üstsüz McLaren, coupe kardeşinden yaklaşık yüzde 12 pahalı.
Kaynak: Otohaber.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.