Pazartesi 20.08.2012

Otomobilde 'B' planı

Ekonomik ve sosyal yapının değişimi, otomobil talebini de etkiliyor. Küçük otomobil satışları son yıllarda hızla artıyor. Türkiye'de satılan her 100 otomobilden 34'ü B segmenti

Türkiye'de satılan otomobillerin yüzde 34'ü B segmenti yani küçük modeller. Aslan payını ise yüzde 47 ile orta segment otomobiller alıyor. Küçük otomobillerin içinde hatchback modellerin payı ise yüzde 63 seviyesinde. Ancak, son yıllarda küçük otomobil talebinde gözle görülür bir artış yaşanıyor. Özellikle hatchback modellere olan talep artıyor. Bunun nedeni ise ekonomik ve sosyal yapının değişmesi. Türkiye'de şehirleşme oranı artıyor. Çekirdek aile sayısı çoğalıyor. Kredi olanakları nedeniyle iş hayatına yeni atılan genç nüfus daha kolay şartlarla otomobil sahibi olabiliyor. Seçimleri ise orta segment otolara göre fiyatları daha uygun olan küçük otomobiller oluyor.
ŞEHİRLEŞME ARTIYOR
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti de, yeni 208 modelinin tanıtımında ekonomideki ve sosyal hayattaki değişimlerin B segmenti otomobillerin satışlarını olumlu yönde etkilediğini söyledi. Bergeretti, "Türkiye'de şehirleşme artıyor. Çocuksuz küçük aile oranı yükseliyor. Bu da hatchback araçların satışlarını olumlu yönde etkileyebilir. Orta vadede hatchback pazarı Avrupa seviyesine yakın olabilir" dedi. 20 markanın bulunduğu B segmentinde çetin bir rekabet yaşandığını söyleyen Bergeretti, Peugeot'nun bu segmentte 206+ ve 207 modelleri ile ilk 6 ayda yüzde 3.9 pazar payı aldığını ifade etti. Eylülde satışa sunulacak 208 ile atak yapacaklarını anlatan Bergeretti, şöyle konuştu: "Bugüne kadar 206, 206+ ve 207 modellerinden 80 bin adet satıldı. 208 fetih aracımız olacak. Tarihte 206 ile bunu yaşamıştık. 208 ile tekrar etmek istiyoruz. 2013'te 8-10 bin adetle ilk 5 arasında yer almayı hedefliyoruz. Orta vadede hedef podyuma çıkmak."
30 YILDA 15 MİLYON SATTI
Peugeot 208 3 dizel, 3'ü benzinli olmak üzere 6 motor seçeneği ve Access, Active ve Allure olmak üzere 3 farklı versiyon ile pazara sunuluyor. Yeni Peugeot 208'in fiyatları 29 bin 900 TL'den başlıyor. Peugeot, 30 yılda 15 milyon adet 2 serisi otomobil satışı gerçekleştirdi. 2013'te 550 bin adetle global pazarda B segmentinde lider olmayı hedefliyor. Avrupa'da haziran sonuna kadar 72 bin adet 208 satıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.