Otomobilde 'B' planı
Ekonomik ve sosyal yapının değişimi, otomobil talebini de etkiliyor. Küçük otomobil satışları son yıllarda hızla artıyor. Türkiye'de satılan her 100 otomobilden 34'ü B segmenti
ŞEHİRLEŞME ARTIYOR
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti de, yeni 208 modelinin tanıtımında ekonomideki ve sosyal hayattaki değişimlerin B segmenti otomobillerin satışlarını olumlu yönde etkilediğini söyledi. Bergeretti, "Türkiye'de şehirleşme artıyor. Çocuksuz küçük aile oranı yükseliyor. Bu da hatchback araçların satışlarını olumlu yönde etkileyebilir. Orta vadede hatchback pazarı Avrupa seviyesine yakın olabilir" dedi. 20 markanın bulunduğu B segmentinde çetin bir rekabet yaşandığını söyleyen Bergeretti, Peugeot'nun bu segmentte 206+ ve 207 modelleri ile ilk 6 ayda yüzde 3.9 pazar payı aldığını ifade etti. Eylülde satışa sunulacak 208 ile atak yapacaklarını anlatan Bergeretti, şöyle konuştu: "Bugüne kadar 206, 206+ ve 207 modellerinden 80 bin adet satıldı. 208 fetih aracımız olacak. Tarihte 206 ile bunu yaşamıştık. 208 ile tekrar etmek istiyoruz. 2013'te 8-10 bin adetle ilk 5 arasında yer almayı hedefliyoruz. Orta vadede hedef podyuma çıkmak."
30 YILDA 15 MİLYON SATTI
Peugeot 208 3 dizel, 3'ü benzinli olmak üzere 6 motor seçeneği ve Access, Active ve Allure olmak üzere 3 farklı versiyon ile pazara sunuluyor. Yeni Peugeot 208'in fiyatları 29 bin 900 TL'den başlıyor. Peugeot, 30 yılda 15 milyon adet 2 serisi otomobil satışı gerçekleştirdi. 2013'te 550 bin adetle global pazarda B segmentinde lider olmayı hedefliyor. Avrupa'da haziran sonuna kadar 72 bin adet 208 satıldı.
EN SON HABERLER
- 1 Yılın transferi gerçekleşti
- 2 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 3 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 4 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 5 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü
- 6 Elektrikli araçlarla 125. yılında şov
- 7 Fransa’daki fuara Türkiye’den çıkarma
- 8 20 bin TL değerinde şarj kartı hediye
- 9 Passat sedan üretimi sona erdi
- 10 Alman markanın SUV atağı