Samuraylar aradığı 'Çin'i Anadolu'da buldu
Teşviklerle birlikte Türkiye'nin doğusunda yapılacak yatırımlarda, işgücü maliyeti Çin'deki sınıra yaklaştı. Türkiye, Çin'de sıkıntı yaşayan Japon otomotivciler için cazip fırsatlar sunuyor
İŞGÜCÜ MALİYETİ ÇİN GİBİ
Bu tablo, Türkiye için büyük fırsat yaratıyor. Son teşviklerle Türkiye'nin doğusunda yapılacak yatırımlarda, işçi maliyeti Çin'e yaklaştı. Türkiye, Japon otomotivcilerin gerek ana gerekse yan sanayi yatırımları için cazip fırsatlar sunuyor. Türkiye'nin doğusu Japonlar'ın yeni Çin'i olmaya aday. Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan da, Japonlar'ın ilgisinin arttığını, Japon ekonomisinin durgunluktan çıkış yolunun Türkiye'den geçtiğini söylemişti.
EN BÜYÜK YATIRIM TOYOTA'NIN
Türkiye'de otomotiv sektöründe en büyük yatırımı Toyota yaptı. Markanın, Japonya dışındaki 10 büyük fabrikasından biri olan Adapazarı tesislerine bugüne kadar 1.2 milyar euro yatırım yapıldı. Japon Isuzu da Anadolu Grubu'yla Türkiye'de ortak ticari araç üretimi gerçekleştiriyor. Ayrıca Denso, Toyota Tsusho, Toyotetsu, Toyota Boshoku gibi yan sanayi firmaları da Türkiye'de üretim yapıyor.
10 MİLYON ADET LASTİK ÜRETECEK
Teşviklerden sonra Türkiye'ye yatırım yapan ilk Japon otomotiv firması lastik üreticisi Sumitomo oldu. 516 milyon dolarlık yatırım için düğmeye basan Sumitomo, iki bin kişiye iş olanağı yaratacak. Sumitomo, yedi yıl sigorta primi desteği, kredi aldığında faizlerde indirim, yüzde 40 oranında yatırıma katkı ve vergide yüzde 80 indirimden faydalanacak. Şirket iki yıl içinde günlük 30 bin, 2017'ye kadar da 10 milyon adet lastik üretimi hedefliyor.
EN SON HABERLER
- 1 Yeni modelini dünyaya İstanbul’da tanıttı
- 2 40’ıncı yılını kutluyor
- 3 İlk üç ayda 2.865 kamyon ihraç etti
- 4 Elektrikli araçlara 65 milyar dolar
- 5 Özel seri Türkiye’de yola çıktı
- 6 En İyinin En İyisi Kia EV9
- 7 Hafif ticaride rekabet şimdi başlıyor
- 8 Satılan 2 elektrikliden 1’i Togg T10X
- 9 Markayı gençleştirecek model
- 10 Yılın transferi gerçekleşti