Cumartesi 27.10.2012 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 27.10.2012 13:11

Otomotivde plastik kullanımı artacak

Geçen yıl 6,5 milyon ton olan global otomotiv plastikleri tüketiminin 2016 yılına kadar yüzde 50 artışla 9,8 milyon tona ulaşması bekleniyor.

Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) tarafından yayınlanan ''Türk Otomotiv Endüstrisinde Plastik Kullanımı 2012'' raporuna göre, çevre için hafif araç, düşük maliyet ve yüksek verimlilik formülü ile doğru orantılı olarak otomotivde plastik kullanımı artıyor.
Rapora göre, plastiklerle otomobil ağırlığında yüzde 10'luk bir azalma sağlandığında yüzde 5 ile 7 arasında yakıt tasarrufu elde edilirken, Avrupa'da üretilen bir otomobilin ağırlığının yüzde 11'ini plastikler oluşturuyor. Bölgeler arasında farklılıklar olmakla birlikte dünya ortalaması ise yüzde 8 civarında bulunuyor.
Otomotiv sektörünün 2012 yılı sonunda bir önceki yıla oranla üretimde yüzde 4,4, ithalatta yüzde 3,1, ihracatta yüzde 6,6 büyümesi beklendiği için yıl sonuna kadar sektörün plastik tüketiminin de yüzde 7 artacağı ön görülüyor.
Plastik sektörünün hammadde tüketiminde otomotiv plastiklerinin oranı 2011 yılında yüzde 8,2 payla 457 bin ton olarak gerçekleşirken, 2012 ilk yarıyıl sonuçlarına göre yüzde 7,4 pay ve 223 bin tona ulaştı. Yıl sonu rakamının ise 414 bin olması bekleniyor. 2011 yılında 6,5 milyon ton olan global otomotiv plastikleri tüketiminin ise 2016 yılına kadar yüzde 50 artışla 9,8 milyon tona ulaşması tahmin ediliyor.
PAGEV Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Uysal konuyla ilgili yaptığı açıklamada, otomotiv sektörü içinde plastik kullanımının önemini vurgulayarak, otomotiv endüstrisinin plastik talebinin önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edeceğini ve plastik sektörünün artan talebi karşılama potansiyeline sahip olduğunu belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.