Giriş Tarihi: 20.11.2012 13:18

Avrupa otomobil pazarı daralıyor

Avrupa otomobil pazarı, yılın ocak-ekim döneminde yüzde 6,9 oranında daraldı.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) ekim ayı verilerine ilişkin yapılan açıklamaya göre, Avrupa Birliği (AB) ve Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) ülkelerinde otomobil pazarı bu yılın 10 ayında 2011 yılı aynı dönemine göre yüzde 6,9 küçülürken, pazar 10 milyon 722 bin 859 adet seviyesinde gerçekleşti. 2011 yılının aynı döneminde toplam 11 milyon 520 bin 387 adet satış olmuştu.
2011 yılı Avrupa otomobil pazarında 4. çeyrekte başlayan daralma, 2012 yılında da aylar itibariyle devam etti. Yılın 10 ayında en yüksek satış, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,6 düşüşle, 2 milyon 618 bin 327 adet ile Almanya'da gerçekleşirken, diğer bazı önemli pazarlar olan İtalya'da yüzde 19,7, Fransa'da yüzde 13,3, İspanya'da yüzde 11,9 oranlarıyla gerileme sürdü.
AB (27) ve EFTA ülkeleri toplamına göre bu yılın ocak-ekim döneminde geçen yılın aynı dönemine göre en sert düşüş yüzde 39,9 ile Yunanistan'da ve ardından yüzde 38,3 ile Portekiz'de görüldü. Daralma yaşayan diğer ülkeler arasında İtalya, Slovenya, Fransa, Romanya, İspanya, Finlandiya, İrlanda, Belçika ve Hollanda gibi ülkeler yer aldı.
2012'nin on ayında geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını en çok artıran ilk üç pazar sırasıyla, yüzde 56,6 oranıyla İzlanda, yüzde 16,2 oranıyla Macaristan ve yüzde 16,1 oranıyla Estonya oldu.

EKİM AYI

AB (27) ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomobil pazarı bu yılın ekim ayında, geçen yılın ekim ayına göre yüzde 4,6 küçülerek, 998 bin 899 adet seviyesinde gerçekleşti. 2011 yılı ekim ayında ise 1 milyon 46 bin 546 adet satış olmuştu.
Ekim ayında geçen yılın aynı ayına göre en sert düşüş yüzde 38,4 ile Hollanda'da, ardından yüzde 21,7 ile İspanya'da gerçekleşti.
Daralma yaşayan diğer ülkeler arasında Portekiz, Finlandiya, Slovenya, Slovakya, Romanya, Bulgaristan, İtalya, Fransa ve İsveç gibi ülkeler yer aldı. 2012 ekim ayında geçen yılın aynı ayına göre satışlarını en çok artıran ilk üç pazar sırasıyla; yüzde 62,7 oranıyla İzlanda, yüzde 22,7 oranıyla Danimarka ve yüzde 15,3 oranıyla Macaristan oldu.
Türkiye, Avrupa otomobil satışları sıralamasında 2012 ekim ayında 6. sırada, 2012 ocak-ekim döneminde yine 8. sırada yer aldı.

OTOMOBİL SATIŞLARI

ACEA verilerine göre, bu yılın ekim dönemi ile ocak-ekim döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla otomobil satışları ve değişim oranları şöyle:
Ülke Ekim'12 Ekim'11 Değ. (%) Ocak-ekim'12 Ocak-ekim'11 Değ. (%)
Almanya 259.529 258.253 0,5 2.618.327 2.659.989 -1,6
Fransa 162.335 176.103 -7,8 1.593.844 1.837.374 -13,3
İngiltere 151.252 134.944 12,1 1.771.861 1.688.038 5,0
İtalya 116.875 133.411 -12,4 1.207.860 1.504.528 -19,7
İspanya 44.873 57.278 -21,7 600.237 681.199 -11,9
Belçika 41.846 42.462 -1,5 428.579 483.008 -11,3
Hollanda 26.896 43.635 -38,4 454.273 497.520 -8,7
İsviçre 26.555 26.987 -1,6 272.081 259.725 4,8
Avusturya 26.322 28.909 -8,9 293.212 302.448 -3,1
İsveç 24.028 25.052 -4,1 227.739 252.688 -9,9
Polonya 22.146 22.650 -2,2 229.209 225.194 1,8
Çek Cumh. 15.963 14.858 7,4 147.022 142.343 3,3
Danimarka 15.216 12.400 22,7 143.715 139.630 2,9
Norveç 12.413 11.543 7,5 116.612 114.438 1,9
Finlandiya 8.182 10.070 -18,7 97.115 110.179 -11,9
Portekiz 7.388 9.137 -19,1 81.827 132.601 -38,3
Romanya 6.782 7.828 -13,4 55.910 63.709 -12,2
Yunanistan 5.111 5.023 1,8 50.646 84.254 -39,9
Slovakya 4.796 5.751 -16,6 58.641 55.705 5,3
Lüksemburg 4.454 3.923 13,5 43.544 43.532 0,0
Macaristan 4.047 3.511 15,3 43.369 37.326 16,2
Slovenya 3.738 4.547 -17,8 42.445 50.925 -16,7
İrlanda 1.661 1.566 6,1 78.286 88.729 -11,8
Bulgaristan 1.512 1.729 -12,6 15.764 16.083 -2,0
Estonya 1.474 1.335 10,4 14.788 12.740 16,1
Litvanya 1.190 1.180 0,8 10.380 11.136 -6,8
Letonya 1.001 974 2,8 8.996 8.751 2,8
Kıbrıs 795 1.168 -31,9 9.687 12.194 -20,6
İzlanda 519 319 62,7 6.890 4.401 56,6
Toplam 998.899 1.046.546 -4,6 10.722.859 11.520.387 -6,9
Türkiye 43.440 47.508 -8,56 423.057 459.611 -7,95

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.