Son Güncelleme: Pazartesi 26.11.2012
Ticari araçlar artık daha çevreci
Otomotiv dünyası, çevreye verilen zararı azaltmanın yanı sıra işletme bütçelerindeki maliyetleri düşürmek için ticari araçlar konusunda araştırmalar yapıyor
İLK DENEME BAŞARILI
Bosch Car Multimedia bölümündeki geliştirme mühendisleri, yakıt tüketimi ve emisyonlarını azaltmaya yönelik üreticiye özel algoritmaları dikkate alabilecek kapasitede özel bir donanım tasarladı. Böylelikle Eco. Logic hareket, sürüş stratejisini optimize etmek için öngörebilen sensör işlevi görüyor. Bosch ve Mercedes-Benz Trucks iş birliğiyle geliştirilen ve seri üretimine başlanan 'Öngören Güç ve Aktarma Organları Kontrol Sistemi' ilk olarak yeni Actros modeline uygulandı. Bosch, sistemin donanım, yazılım platformu ve elektronik sistemlerini tedarik ederken, Mercedes-Benz de uygulama yazılımını geliştirdi. Sistem, eğimler ve kasisler hakkında da bilgi içeren dijital bir haritaya dayalı olarak çevrenin üç boyutlu bir görüntüsünü oluşturuyor. Aracın yeri hakkında, GPS (Küresel Konumlama Sistemi) yoluyla elde edilen doğru bilgilerle birleştirilen bu görüntü, 'elektronik ufuk' adı verilen aracın çevresiyle ilgili bir önizleme resmini hesaplamak için kullanılıyor. Bu da radar veya video sensörleri gibi, yakın saha sensör teknolojisinin çok ötesini görebiliyor. Yazılım uygulaması, dinamik elektronik ufkundan ve mevcut araç parametreleriyle yapılan kıyaslamalardan toplanan bilgilere dayalı olarak, çevre dostu bir sürüş stratejisini simüle ediyor. Bu amaçla, yolun ileri ki bölümü için uygun bir hız ve uygun vites seçimini hesaplıyor. Bu bilgiler daha sonra mevcut parametrelerle kıyaslanarak, motor ve şanzıman kontrol birimleri tarafından takip edilen talimatlar şeklinde aracın güç aktarma organlarına iletiliyor. Böylece aracın en uygun zamanlarda hızlanmasını ve örneğin bir tepenin zirvesine gelmeden önce kısa süreyle gereksiz vites değişimlerinden kaçınmasını sağlıyor.
ORTALAMA YÜZDE ÜÇ EKONOMİK
Elde edilen veriler, Eco.Logic hareketin kullanımıyla, geçilen güzergahların topografisine dayalı olarak Alman otobanlarında ve otoyollarında ortalama yüzde 3 yakıt tasarrufu sağladığını gösteriyor. Bu durum, aynı zamanda CO2 emisyonlarını da önemli ölçüde azaltıyor. Çok kilometre yapan 40 tonluk bir kamyon için, günümüzün yakıt fiyatları açısından yakıt tüketiminde yüzde 1 oranındaki bir düşüş bile, toplam işletme maliyetlerinde yıllık 650 euro tasarruf anlamına geliyor. Bosch'un geliştirdiği yeni teknoloji, hem özel araçlarda hem de komple araç filosunda kısa sürede geri dönüşü olan bir yatırım oluşturuyor ve kaynakların korunmasına da katkıda bulunuyor. Bosch yetkilileri, özel ihtiyaçları karşılamak için tasarlanmış olan akıllı sistemlerle birlikte, ticari araçların gelecekte daha çevre dostu ve daha ekonomik olacağını belirtiyor.
EN SON HABERLER
- 1 Yılın transferi gerçekleşti
- 2 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 3 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 4 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 5 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü
- 6 Elektrikli araçlarla 125. yılında şov
- 7 Fransa’daki fuara Türkiye’den çıkarma
- 8 20 bin TL değerinde şarj kartı hediye
- 9 Passat sedan üretimi sona erdi
- 10 Alman markanın SUV atağı