Salı 27.11.2012
Son Güncelleme: Pazartesi 26.11.2012

Ticari araçlar artık daha çevreci

Otomotiv dünyası, çevreye verilen zararı azaltmanın yanı sıra işletme bütçelerindeki maliyetleri düşürmek için ticari araçlar konusunda araştırmalar yapıyor

Otomotiv teknolojileri alanında dünyanın önde gelen tedarikçilerden biri olan Bosch, çevreye verilen zararı azaltmanın yanı sıra işletme bütçelerindeki maliyetleri düşürmek için de ticari araçlar konusunda yeni arayışlar üzerinde duruyor. Ticari araçlara yönelik yakıt optimizasyonu sağlayan Eco.Logic hareketi de bu arayışların en yenisi olarak dikkat çekiyor. Motoru ve şanzıman kontrol sistemlerini optimize etmek için eğimler ve kasisler hakkındaki bilgiler gibi artırılmış navigasyon verilerini kullanan hareket, hem yakıt tüketiminde hem de CO2 emisyonlarında azalma sağlıyor.
İLK DENEME BAŞARILI
Bosch Car Multimedia bölümündeki geliştirme mühendisleri, yakıt tüketimi ve emisyonlarını azaltmaya yönelik üreticiye özel algoritmaları dikkate alabilecek kapasitede özel bir donanım tasarladı. Böylelikle Eco. Logic hareket, sürüş stratejisini optimize etmek için öngörebilen sensör işlevi görüyor. Bosch ve Mercedes-Benz Trucks iş birliğiyle geliştirilen ve seri üretimine başlanan 'Öngören Güç ve Aktarma Organları Kontrol Sistemi' ilk olarak yeni Actros modeline uygulandı. Bosch, sistemin donanım, yazılım platformu ve elektronik sistemlerini tedarik ederken, Mercedes-Benz de uygulama yazılımını geliştirdi. Sistem, eğimler ve kasisler hakkında da bilgi içeren dijital bir haritaya dayalı olarak çevrenin üç boyutlu bir görüntüsünü oluşturuyor. Aracın yeri hakkında, GPS (Küresel Konumlama Sistemi) yoluyla elde edilen doğru bilgilerle birleştirilen bu görüntü, 'elektronik ufuk' adı verilen aracın çevresiyle ilgili bir önizleme resmini hesaplamak için kullanılıyor. Bu da radar veya video sensörleri gibi, yakın saha sensör teknolojisinin çok ötesini görebiliyor. Yazılım uygulaması, dinamik elektronik ufkundan ve mevcut araç parametreleriyle yapılan kıyaslamalardan toplanan bilgilere dayalı olarak, çevre dostu bir sürüş stratejisini simüle ediyor. Bu amaçla, yolun ileri ki bölümü için uygun bir hız ve uygun vites seçimini hesaplıyor. Bu bilgiler daha sonra mevcut parametrelerle kıyaslanarak, motor ve şanzıman kontrol birimleri tarafından takip edilen talimatlar şeklinde aracın güç aktarma organlarına iletiliyor. Böylece aracın en uygun zamanlarda hızlanmasını ve örneğin bir tepenin zirvesine gelmeden önce kısa süreyle gereksiz vites değişimlerinden kaçınmasını sağlıyor.
ORTALAMA YÜZDE ÜÇ EKONOMİK
Elde edilen veriler, Eco.Logic hareketin kullanımıyla, geçilen güzergahların topografisine dayalı olarak Alman otobanlarında ve otoyollarında ortalama yüzde 3 yakıt tasarrufu sağladığını gösteriyor. Bu durum, aynı zamanda CO2 emisyonlarını da önemli ölçüde azaltıyor. Çok kilometre yapan 40 tonluk bir kamyon için, günümüzün yakıt fiyatları açısından yakıt tüketiminde yüzde 1 oranındaki bir düşüş bile, toplam işletme maliyetlerinde yıllık 650 euro tasarruf anlamına geliyor. Bosch'un geliştirdiği yeni teknoloji, hem özel araçlarda hem de komple araç filosunda kısa sürede geri dönüşü olan bir yatırım oluşturuyor ve kaynakların korunmasına da katkıda bulunuyor. Bosch yetkilileri, özel ihtiyaçları karşılamak için tasarlanmış olan akıllı sistemlerle birlikte, ticari araçların gelecekte daha çevre dostu ve daha ekonomik olacağını belirtiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.