Son Güncelleme: Pazartesi 17.12.2012
1.1 milyarlık minik İzmitli hazır
Hyundai Assan tesislerinde 1.1 milyar TL'lik yatırımla üretilecek i10 modelinin prototipi hazırlandı. 2013 sonunda i10 modelinin üretimine başlayacak İzmit, Hyundai'nin küçük otomobil üretim üssü olacak
Kapasite ikiye katlanacak
1.1 milyar TL'lik yatırımla İzmit fabrikasının kapasitesi 120 binden 200 bin adedin üstüne çıkacak. Yatırımın 382 milyon doları üretime, 121 milyon doları mevcut yan sanayiye, 104 milyon doları da 4 yeni yan sanayi firmasına yapılacak. Hyundai Assan, 120 bin adedi i20, 80 bin adedi yeni i10 olmak üzere toplam 200 bin adet araç üretecek. Hyundai Assan ve yan sanayi şirketleri, iki yeni model için toplam 2 bin 400 kişiyi işe alacak. i10 ve i20 modellerinin yüzde 90'ından fazlasını dünya pazarlarına ihraç edilecek. Hyundai Assan, yeni yatırımla ihracatını üçe katlayacak.
Seri üretilen ilk hidrojenli araç
1998 Proje başlangıcı
2000 İlk prototip geliştirildi.
2002 Gerçek araç tasarlandı.
2004 İlk yol versiyonu üretildi.
2010 İkinci nesil Fuel Cell üretildi.
2012 Üçüncü nesil ix35 Fuel Cell geliştirildi.
2012 Dünyada üretime başlayan ilk firma Hyundai oldu. (Yaklaşık bin adet yıllık üretim. Çoğunluğu Kuzey Avrupa olmak üzere ABD, Kore ve Asya da bu araçlar yollarda dolaşıyor.)
2015 Yılda yaklaşık 10 bin adet üretim yapılacak. (Kore Ulsan Fabrikası'nda standart ix35 ile aynı banttan çıkacak.)
En çok satan değil en sevilen olacak
Kurulduğu günden bu yana geçen 45 yılda dünyanın en büyük üreticileri arasına giren Güney Koreli Hyundai'nin hedefi en çok satan değil, en çok sevilen marka olmak. Hyundai Uluslararası Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Seung-Tack Kim, markanın hedeflerini şöyle anlattı:
Adetsel büyüme yerine kalitede büyümeyi hedefliyoruz. Dünyanın en çok satan markası olma gibi bir arzumuz bulunmuyor. Biz dünyanın en çok sevilen ve arzu edilen markası olmayı hedefliyoruz. Bu hedeflere ulaşmak için çok çalışıyoruz. Haftanın 6 günü mesaideyiz. Tatil bile yapmıyoruz. En değerli markalar sıralamasında 7'nci sıradayız. 2015'de ilk 4'te olmayı istiyoruz.
Grup olarak global üretim rakamımız yaklaşık 7 milyon adet. Brezilya'da ki fabrikamız bu dönemde açtığımız son fabrikamız. Önümüzdeki 5 yıl içinde yeni bir fabrika düşünmüyoruz. Daha çok kaliteyi geliştirmeye odaklanacağız. Diğer markaları her yönüyle inceliyoruz ama kendi stratejilerimize sadık kalıyoruz. Elimizde ki platform sayımızı 6'dan 4'e indirerek pla
Ortaklık planımız yok
Son dönemde markalar arası birleşmeler trendy, ama biz kendi yolumuza bakıyoruz. Parça ve teknoloji gelişimi için daha önce Bosch ile yaptığımız gibi ortaklıklar düşünebiliriz. Ayrıca bu ortaklıklar uzun süreçlerdir. Gelecekte böyle bir durum söz konusu olursa ayrıntılarıyla inceleyip değerlendirebiliriz.
En genç otomotiv markası
Hyundai, 1967'de İngiltere'den kit halinde gelen Ford Cortina modelinin montaj üretimine başladı.
1974'te Güney Kore'nin ilk otomobili Pony üretildi.
1976'da Pony, Ekvador'a ihraç edilmeye başlandı.
Hyundai, tamamen kendisine ait ilk modeli olan Excel'i 1985'te üretti.
1991'de ilk motorunu geliştirdi.
1997'de Avrupa'daki ilk fabrikasını Türkiye'de açtı.
1998'te Hindistan fabrikası faaliyete geçti.
2000'de Kia markasını bünyesine kattı. Hyundai Motor Grubu kurdu.
2002'de Çin fabrikası açıldı.
2003'te Almanya'da Ar-Ge merkezi faaliyete geçti.
2005'te ABD'deki Alabama fabrikası üretime başladı.
2008'te Hindistan ve Çek Cumhuriyeti'nde fabrikalar açıldı. Ayrıca, Çin'de ki ikinci fabrika hizmete girdi.
2010'da Rus fabrikası üretime başladı.
2012'de Brezilya ve Çin'deki üçüncü fabrikanın temeli atıldı.
EN SON HABERLER
- 1 Satılan 2 elektrikliden 1’i Togg T10X
- 2 Markayı gençleştirecek model
- 3 Yılın transferi gerçekleşti
- 4 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 5 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 6 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 7 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü
- 8 Elektrikli araçlarla 125. yılında şov
- 9 Fransa’daki fuara Türkiye’den çıkarma
- 10 20 bin TL değerinde şarj kartı hediye