Pazartesi 07.01.2013

Kaplanlar ABD'de kükredi

ABD'deki otomotiv satışları 2012'de yüzde 13 artarak 14.5 milyon adede ulaştı. Pazardaki büyümeden en fazla Japon ve Güney Koreli markalar kârlı çıktı. Asya kaplanları ABD'de satış rekoru kırdı

ABD'de tüketici talebinin önemli göstergelerinden biri olan otomotiv satışları son 3 yıldır artışını sürdürüyor. 2010'da 11.6 milyon olan otomotiv pazarı, 2011'de 12.8 milyon adet, 2012'de ise yüzde 13 artarak 14.5 milyon adete ulaştı. Otomobil talebindeki artışın 2013'te de devam edeceği ve toplam satışların 15-15.5 milyonu zorlayacağı tahmin ediliyor. Ancak, satışlar hâlâ kriz öncesi rakamlardan düşük. 2007'de ABD'de 16.5 milyon adet satış gerçekleştirmişti. Deprem, tsunami gibi afetler yüzünden olumsuzluklar yaşayan Japon markaların ABD'deki performansları dikkat çekici. 2012'de Toyota'nın satışları yüzde 27 artarak 2.08 milyon adete çıktı. Bu dönemde Nissan'da 1.02 milyonluk satış rakamına ulaşarak, rekor kırdı. Hyundai'nin satışları da 2012'de rekor kırarak 703 bin adete çıktı. Rekor kıran bir başka marka ise 557 bin adetle Güney Koreli Kia oldu.
Ford Motor 2 milyon barajını aştı
Ford, ABD satışlarını 2 milyon adedin üzerine çıkaran tek Amerikalı marka oldu. Ford, 2012'de 2.1 milyon adet satış gerçekleştirdi. Chrysler'in satışları ise 1.6 milyon adede çıktı. Bünyesinde, Chevrolet, Cadillac, Buick, CMS gibi markaların bulunduğu GM'in toplam satışları ise 2.6 milyon adede ulaştı.
DetroIt küllerinden doğuyor
Detroit'te düzenlenen Uluslararası Otomobil Fuarı (NAIAS) 14 Ocak'ta ilk olarak gazeteciler için kapılarını açıyor. Bu yıl 50'nin üzerinde dünya tanıtımının yapılacağı fuar, hem katılımcı hem de yeni model sayısıyla krizin sonuna gelindiğini gösteriyor. NAIAS Başkanı Jim Seavitt'te otomotivde işlerin yolunda gittiğini "Detroit'te oteller doldu. Fuara akredite olan uluslararası gazeteci sayısı geçen yıla göre yüzde 15 arttı. Katılımcı firmaların sayısı yükseldi. Detroit'te artık şov zamanı" sözleriyle anlattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.