Çarşamba 09.01.2013

Renault ihracatın 2 numarası oldu

Fransız Renault'nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip üretim tesisi olan Oyak Renault, 2012'de sektördeki toplam üretimin dörtte birine imza attı. Sadece otomobil üretimine bakıldığında ise trafiğe çıkan araçların yarıdan fazlası Renault markasını taşıdı. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu 2012'de 310 bin 602 adetlik otomobil üretimiyle Türk otomotiv sanayisinde binek otoda liderliklerini sürdürdüklerini söyledi. Tunalıoğlu, ayrıca Oyak Renault'nun 2012'de 260 bin 601 motor, 243 bin 281 adet vites kutusu üretimi gerçekleştirdiğini kaydetti. Avrupa pazarlarındaki daralmaya rağmen 227 bin 162 adet otomobil ve 104 bini aşan motor ihracatıyla sektördeki liderliklerini koruduklarını söyleyen Tunalıoğlu, şöyle konuştu: "Otomotiv ihracatının üçte birinden fazlasını, otomobil ihracatının ise yarısından fazlasını Oyak Renault gerçekleştirdi. Geçen yıl Türkiye'nin en fazla ihracat yapan üçüncü şirketiydik. Bu yıl ikinciliğe yükseleceğiz."
ÜÇ VARDİYA ÜRETİME DEVAM
Bu yıl yaklaşık 55 milyon euroluk yatırım planladıklarını anlatan Tunalıoğlu, üç vardiya üretimin devam edeceklerini ifade etti. Tunalıoğlu, "2013'te yeni modellerle rekor yıl olan 2011'deki performansı yenilemeyi hedefliyoruz" şeklinde konuştu. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da, Türkiye'nin Renault Grubu'nun altıncı büyük pazarı konumuna yerleştiğini söyleyerek, toplam pazardan yüzde 13.1 pay aldıklarını açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.