Pazartesi 11.02.2013

Tofaş, iki yeni oto için düğmeye bastı

Tofaş, Bursa'da fikri ve sınai mülkiyet hakkı kendisine ait iki yeni binek otomobil üretmeye hazırlanıyor. Birisi 'B sedan' olacak iki model, 2015'te yollara çıkacak

Tofaş, iki yeni binek otomobil yatırımı için düğmeye bastı. Proje çalışmaları son aşamaya gelen modellerin 2015 yılından sonra yola çıkması hedefleniyor. Albea ve Palio'nun üretimi bittikten sonra Bursa'da sadece Linea ile binek otomobilde yer alan Tofaş, bu iki yeni modelle binek otomobilde ki ağırlığını artıracak. Bursa'nın üretim kapasitesi 400 bin adedi yakalayacak. Hem iç pazar hem de yurtdışı planlanarak geliştirilen modellerden birisinin B sedan olacağını söyleyen Tofaş CEO'su Kamil Başaran, diğer modelin ise B ve C segmentleri arasında olacağını ifade etti. Fikri ve sınai mülkiyet hakkı tamamen Tofaş'a ait olan projelerin yatırım maliyeti, üretim adetleri ve pazardaki konumu gibi detayların temmuzda belli olacağını ifade etti. Başaran, şunları söyledi: "Tofaş'ın binek otomobilde Linea ile gerek iç ve gerekse dış pazarda etkin bir oyuncu olarak yoluna devam etmesini istiyoruz. Bu hedef doğrultusunda iki binek otomobilin tasarım ve modelleme çalışmalarına başladık. İki modelin üretimiyle binek otoda iddiamızı artarak sürdüreceğiz."

DOBLO VE MİNİCARGO YENİLENİYOR

Bu iki yeni model dışında Doblo ve Minicargo da yıl içinde yenilenecek. Her iki projenin pazardaki müşterilerin talepleri doğrultusunda şekillendiğini söyleyen Başaran, "2015 yılında AB regülasyonları kapsamında Euro 6 uygulamasına geçilecek. Pazardaki rekabet avantajımızı da sürdürmek amacıyla bu iki modelimizi güncelleyeceğiz" dedi.
2015'E HAZIRLANIYOR
Gelecek
2 yılda Tofaş'ın geleceğini inşa etmeyi hedeflediklerini söyleyen Başaran, şunları anlattı: "Avrupa'da otomotiv pazarınındaki büyümenin sürekli olacağını düşünüyoruz. Avrupa'da pazar bu yıl sonunda 13.9 milyon, 2016'da ise 15.6 milyon adeti bulur. Fiat-Chrysler Grubu bu yıldan başlayarak yeni model planlarını devreye alıyor. Fiat- Chrysler dünyasında markaların atağa kalkmaya hazırlandığı bu süreçte Tofaş için de yeni fırsatlar yaratacağını öngörüyoruz. Bu yüzden 2013-2015 arasında yeni projeler hayata getirmek için daha fazla çalışacağız."
DOBLO AMERİKA YOLCUSU
Doblo'nun Kuzey Amerika standartlarına uyumlu hale getirilmesine yönelik çalışmaların sürdüğünü söyleyen Başaran, Doblo'nun Kuzey Amerika pazarına ihracatı için 160 milyon dolar tutarında yatırım yapıldığını ifade etti. Başaran, ihracatın 2014 sonunda gerçekleşeceğini kaydetti.
TOFAŞ'TA YENİDEN YAPILANMA
Alfa Romeo, Lancia, Jeep markalarının direktörlüğüne Mahmut Karacan getirildi. ? Koç Fiat Kredi Genel Müdürü Türker Gürtekin oldu. ? FerMas'ta Satış ve Pazarlama Müdürü olarak görev yapan Ferhat Albayrak da FerMas Müdürü olarak atandı.
130 MİLYON EURO YATIRIM
Tofaş bu yıl, ihracat ve iç pazar dahil toplamda yaklaşık 270 bin adet civarında araç satışı gerçekleştirmeyi hedefliyor. Şirket, bu yıl 255 bin adetlik üretim planlarken, bu rakamın 160 bin adetten fazlasını ihraç edecek. Tofaş'ın 2013 yatırım hedefi ise 130 milyon euro. Ar-Ge çalışanlarının sayısı 500 kişiye çıkacak. İhracat pazarları arasına Singapur eklenecek.
YERLİ MARKA YOLDA MI?
Tofaş'ın otomobil projeleri, akıllara 'Yerli otomobil markası yol da mı?' sorusunu getiriyor. Açıklanan bazı detaylar, projenin yerli otomobil markası olma ihtimalini kuvvetlendiriyor. Fiat-Chrysler CEO'su Sergio Marchionne'nin yerli otomobil projesini desteklediğini açıklamıştı. Ardından yerli otonun üretimi sona eren Albea'nın yerine geçecek B segmentinde bir model olacağı gündeme gelmişti. Fiat'ın teknolojik desteğiyle geliştirilecek modelin, fikri ve sınai mülkiyet hakları Tofaş'a ait olacağı söylenmişti. Böylece Türkiye'nin yerli markası doğacaktı. Tofaş'ın açıkladığı projeyle, yerli oto projesi arasında ki benzerlikler dikkat çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.