Pazartesi 25.02.2013

Türk işçiler dünyada 1 numara

Dünyanın en iddialı teşvik sistemine sahip Türkiye'nin otomotiv yatırımlarında en önemli kozu iş gücü. Avrupa'da keyfi ve mazeretsiz işe gelmeme oranı yüzde 10, Türkiye'de ise yüzde 1

Dev markalar yatırım yapmak için, teşvik, pazar potansiyeli, hukuk sistemi gibi birçok faktörü değerlendiriyor. Ancak bunlara son dönemde işgücü de eklendi. Bunun nedeni cazip teşvikler veren ülkelerde yatırım yapan, ama umduğunu bulamayan firmaların sayısının artması. Son 5 yılda düşük maliyetler nedeniyle Doğu Avrupa ülkelerinde yatırım yapan otomotivciler, büyük hayal kırıklığı yaşadılar. Kalifiye işgücü bulma konusunda zorlandılar. Keyfi nedenlerle işe gelmeyen ve üretimi aksatan işçiler nedeniyle zarar ettiler. Dünyanın en iddialı teşvik sistemine imza atan Türkiye'nin otomotiv yatırımlarında ki en önemli kozlarından biri de işgücü. Örneğin Türkiye'de mazeretsiz işe gelmeme oranı Avrupa ortalamalarının çok altında. AB ülkelerinde mazeretsiz işe gelmeme oranı yüzde 10'un üzerindeyken, bu oran Türkiye'de yüzde 1. Bunun en önemli nedeni Türk işçilerin işe bağlılıkları. Ayrıca, OECD ülkeleri arasında yapılan bir araştırmaya göre Türkler, yılda ortalama bin 877 saatini işte geçirirken, İngilizler bin 625 saatini, Almanlar ise bin 413 saatini çalışarak geçiriyor.
DOĞU AVRUPALI İŞÇİLER OTOLARI ÇİZİYOR
Geçen hafta uygulamaya giren yeni teşvik sistemini tanıtan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan büyük teşviklerle Doğu Avrupa ülkelerine giden yatırımcıların hayal kırıklığı yaşadığını söyledi. Çağlayan, "Bir yöneticiden duydum. Mesai sonrasında üretilen araçlarda çizik çıkıyormuş. İşçiler çalışmaktan hoşlanmıyor" dedi.

FRANSIZLAR TEMBEL
Geçen hafta Fransa Sanayi Bakanı ile ABD'li dev lastik üreticisi Titan CEO'su arasında yaşananlar işgücünün önemini ortaya çıkardı. Fransız Bakan, zarar eden bir fabrikayı alması içinTitan CEO'suna çağrıda bulununca polemik yaşandı. Titan CEO'su Fransız işçilerin günde 3 saat çalışıp, yüksek maaş aldığını ve tembel olduklarını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.