Pazartesi 04.03.2013 00:00

Volkswagen Türkiye yolunda!

Volkswagen Türkiye'de yatırıma "Hayır" demedi.

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın Türkiye'de en çok satan otomotiv markaları arasında olduğu halde hiç yatırımı bulunmaması sebebiyle eleştirdiği Alman devi Volkswagen'in Üretim ve Tesislerden Sorumlu Sözcüsü Christoph Adomat, Volkswagen'in Türkiye'de yatırım için fırsatları değerlendirdiğini söyledi.
Volkswagen'in Almanya'nın Wolfsburg kentindeki Genel Müdürlüğü'nden Christoph Adomat, AA muhabirinin Volkswagen'in Türkiye'de üretim tesisi yatırımı yapmak gibi bir planlarının olup olmadığına ilişkin sorusuna karşılık ''Volkswagen halen Türkiye'de olası fırsatları değerlendiriyor. Bu konuda herhangi bir düzenleme ya da anlaşmamız henüz bulunmuyor'' açıklamasını yaptı.
-Çağlayan ne demişti?-

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, geçen haftasonu otomotiv sektöründeki yeni teşviklerin değerlendirildiği toplantıda Volkswagen'in Türkiye pazarında en çok satan otomotiv markalarından biri olmasına rağmen Türkiye'de halen yatırımının olmamasını eleştirmişti.
Çağlayan, ''Volkswagen, Türkiye'de en fazla satılan ama Türkiye'de üretimi olmayan bir marka. Yakın bir süre içinde Volkswagen'in üst yönetimiyle görüşmeye karar verdik. Neden Türkiye'de yatırım planları olmadığını sorup varsa tereddütleri öğrenmek istiyoruz. Aslında böyle bir teşvik sisteminden sonra kendileri kayıpta'' demişti.
26 Şubat'ta Almanya Başbakanı Angela Merkel'in Türkiye'ye yaptığı resmi ziyaret kapsamında düzenlenen ''II. Türk-Alman CEO Forumu''nun ardından konuşan Çağlayan, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Merkel arasında ''Volkswagen'in Türkiye'ye yatırım yapıp yapmaması'' konusunun da konuşulduğunu belirtmiş, bu konuda Merkel'in de şirketin Türkiye'ye yatırım yapmasından memnun olacağını Başbakan Erdoğan'a ilettiğini ifade etmişti.
-Volkswagen, Türkiye'de 10 yılda toplam 584 bin 870 araç sattı-

AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin pazar ve satış raporlarından derlediği verilere göre, Türkiye'de 10 yılda satılan 6 milyon 443 bin binek ve hafif ticari aracın 584 bin 870 adedi Volkswagen markalı araçlardan oluştu. Volkswagen'in bu satış rakamıyla Türkiye'deki otomotiv pazarından aldığı payın 10 yıllık ortalaması yüzde 9,07 oldu.
Türkiye pazarında 2003 yılında toplam 30 bin araç satışı yapan Volkswagen, geçen yıl sonu itibariyle satışlarını yaklaşık üç kat artırarak 92 bin 840 adete ulaştı. Volkswagen'in bu satış rakamıyla geçen yıl pazardaki payı yüzde 11,9'a ulaştı.
Volkswagen, Türkiye otomotiv pazarı içinde üretici olmadan satışlarda ilk sıralarda yer alan tek marka konumunda bulunuyor. 2012 yılındaki otomotiv satışlarında, Ford 106 bin 166 adetle birinci, Fiat 102 bin 432 adetle ikinci, Volkswagen 92,840 adetle üçüncü sırada yer aldı. Bu sıralamayı, 89 bin 205 adet satışla Renault, 49 bin 825 adet satışla Opel, 46 bin 119 adet satışla Hyundai takip etti.
Volkswagen'in Türkiye pazarındaki 10 yıllık satış rakamları şu şekilde gerçekleşti:
Otomobil Hafif Ticari Toplam Türkiye Toplamı
2003 19.779 10.225 30.004 359.574
2004 33.545 26.616 60.161 687.770
2005 31.508 32.743 64.251 723.854
2006 27.624 31.625 59.249 622.341
2007 26.739 28.242 54.981 594.762
2008 21.136 19.144 40.280 494.023
2009 26.752 10.601 37.353 557.126
2010 39.822 24.018 63.840 760.913
2011 55.550 26.361 81.911 864.439
2012 66.792 26.048 92.840 777.761
Toplam 349.247 235.623 584.870 6.442.563

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.