Pazar 14.04.2013 00:00
Son Güncelleme: Pazar 14.04.2013 11:42

Dünyanın en çok satan otomobili

2012 yılında, dünyanın en çok satılan modeli Ford Focus olurken, Ford Fiesta da altıncı kez sınıfının en çok satılan modeli oldu ve toplam satışları 1 milyon 743 bin 540 adede ulaştı.

Polk'un 2012 küresel pazar araştırması sonuçlarına göre; toplam 1 milyon 20 bin 410 adet satılan Ford Focus resmi olarak dünyanın en çok satılan modeli, Ford Fiesta ise 723 bin 130 adetle 6. kez sınıfının en çok satılan modeli oldu. Avrupa'da her iki dakikada yeni bir Ford Fiesta satıldığı açıklandı.
Pazardaki en yoğun rekabetin yaşandığı segmentlerdeki Ford modelleri Focus ve Fiesta; yakıt verimlilikleri, yüksek kaliteleri, zengin donanımları ve keyifli sürüş özelliklerinin eşsiz birleşimiyle dünyanın en çok satan araçları oldu. 2012 yılında gerçekleşen üretim kapasite artışı doğrultusunda binek otomobil satışlarını 2013'te daha da yükseltme fırsatına sahip olan Ford'un yılın ilk aylarındaki satışları da güçlü bir ivmeyle devam ediyor.
Avrupa'da "Uluslararası Yılın Motoru 2012" ödülünü alan 1.0 litre EcoBoost benzinli motoru kullanan ilk Ford modeli olan Focus, sunduğu yakıt ekonomisi ile yoğun ilgi gördü. Çin'deki Focus satışları geçen yıl yüzde 51 oranında artarken Polk verilerine göre dünya genelinde satılan her dört Focus modelinin biri Çin'de satıldı. ABD'deki Focus satışları ise 2012 yılında yüzde 40 artarak küresel büyümeye önemli ölçüde katkıda bulundu. Focus'un Çin ve ABD'de pazarlarındaki satış artışı tüketicilerin yoğun talebi sonucunda elde edildi.
Türkiye'de de Fiesta ve Focus Ford'un en başarılı binek modelleri oldular. Fiesta son 3 yılda kendi sınıfının en çok satan modeli olma başarısını elde ederken, Ford'un amiral gemisi Focus da sınıfında ilk kez sunduğu yeni teknolojileri ile müşterilerin beğenisini toplama devam ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.