En pahalı Ferrari İstanbul'a geliyor
Sadece 499 adet üretilen LaFerrari için markanın belirlediği potansiyel Türk alıcılar, aracı test etti.
Avrupa fiyatı 1 milyon euro civarında olan, Türkiye'ye ise vergilerle birlikte yaklaşık 2.7 milyon euro (6.3 milyon TL) olması beklenen LaFerrari, İstanbul'a gelmek için gün sayıyor. Ferrari tarafından "satın alması uygun bulunan" iki Türk belirlenirken, aralarında Intercity'nin Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak'ın da bulunduğu özel davetlilerin, aracı Ferrari fabrikasının bulunduğu Maranello'da inceleyip test etti. Ak, aracı çok beğenirken, henüz siparişi kesinleştirmediğini belirtti.
700 kişilik talip ordusu
Üretim miktarı 499 adetle sınırlı LaFerrari, şu anda markanın en pahalı modeli durumunda. Ferrari'nin 1984'ten bu yana 10 yılda bir, sınırlı sayıda üretim için geliştirdiği modeller arasında yer alan LaFerrari'nin adı, bizzat şirketin Başkanı Luca di Montezemolo tarafından konulmuştu.
Daha önceki özel modellerde olduğu gibi Ferrari, bu araç için de dünya çapında titiz bir araştırma yaparak "satın almasını uygun bulduğu" yaklaşık 500 kişi seçmiş. Kriterler arasında alıcının, garajında 3 ya da 5 tane Ferrari bulunan sadık müşteri olması, bu işi ticarete dönüştürmemesi gibi kriterler var. Bununla birlikte yaklaşık 700 kişinin bu otomobil için başvurduğu belirtilirken, belirlenen sayının üzerine çıkılmayacağı ısrarla belirtiliyor.
En ileri teknoloji
Enzo modelinin yerini alan LaFerrari, markanın tarihinde üretilen en ileri teknolojili otomobil. 800 HP'lik 6.3 lt V12 benzinli motorun yanı sıra araca ekstra 163 HP daha ek güç kazandıran elektrik motoru da bulunuyor.
Ferrari'nin ilk hibrid sistemli modeli olan LaFerrari'deki bu "HY-KERS" sistemi, Formula1 araçlarından alınma ve otomobilin daha fazla güce gereksinim duyduğu zamanlarda devreye giriyor. LaFerrari, 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniyenin altında gerçekleştiriyor. İtalyan üretici, LaFerrari'yi bir önceki özel model olan Enzo'dan daha hafif hale fetirmek için büyük çaba göstermiş. Nitekim bu sayede Enzo'dan 265 kg daha hafif hale gelmiş.
Karbon fiber parçaların bolca kullanıldığı otomobilin bir özelliği de, sürücü koltuğunun ileri-geri hareket etmemesi. Sürücü, bunun yerine pedalları ileri-geri ayarlayabiliyor.
Milliyet
EN SON HABERLER
- 1 Yeni modelini dünyaya İstanbul’da tanıttı
- 2 40’ıncı yılını kutluyor
- 3 İlk üç ayda 2.865 kamyon ihraç etti
- 4 Elektrikli araçlara 65 milyar dolar
- 5 Özel seri Türkiye’de yola çıktı
- 6 En İyinin En İyisi Kia EV9
- 7 Hafif ticaride rekabet şimdi başlıyor
- 8 Satılan 2 elektrikliden 1’i Togg T10X
- 9 Markayı gençleştirecek model
- 10 Yılın transferi gerçekleşti