Çarşamba 19.06.2013 00:00

İkinci el otomobile talep azaldı

İkinci el otomobil sektöründe ilkbahar aylarında yaşanan hareketlilik bu yıl yok. Bursa Oto Galericileri Sitesi Başkanı Hazar, "Deyim yerindeyse ilkbaharı boş geçtik" dedi.

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, mayıs ayında yüzde 14,97, ocak-mayıs döneminde ise yüzde 14,13'lük artış kaydederken, "ikinci el" satışları, kış mevsiminin ardından ilkbaharda da umduğunu bulamadı.
Bursa Oto Galericileri Sitesi (Oto-Koop) Başkanı Rasim Hazar, ikinci el oto pazarı için kış mevsiminin "ölü sezon" olduğunu, bu yüzden bütün umutlarını ilkbahar aylarına bağladıklarını söyledi.
Son yılların en durgun kış mevsimini yaşadıklarını, satış olmadığı için herkesin cepten yediğini anlatan Hazar, yaz tatiline otomobille gitme isteğinden dolayı, ilkbahar aylarında satışların hemen her yıl arttığını, ancak bu yıl tersi bir durumun olduğunu belirtti.
Hazar, ilkbahar aylarını geride bırakıp, yaza girerken, satışlar açısından kış mevsiminin "ölü sezonu"ndan pek de bir fark göremediklerini dile getirerek, "Sonunda dört gözle beklediğimiz bahar ayları geldi, çattı. Nisan, mayıs ve haziran ayları, bizim için normalde en yoğun satışların olduğu aylardır. Ama deyim yerindeyse, 'İlkbaharı da boş geçtik.' Böyle bir durgunluk yok" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.