Salı 08.10.2013

5 yıldızla 'Çin Seddi'ni aştı

Devasa ekonomisiyle dünyayı değiştiren Çin, otomotiv sektörünün de gözdelerinden biri. Buna karşılık Çin markaları Avrupa'ya doğru dürüst bir giriş yapamazken, Qoros sınırı aştı

Avrupa'da icat edilip, ABD'de serpilip büyüyen otomobil halen dünyanın en büyük ticari faaliyetlerinden biri. Otomotiv sektörü Avrupa ve ABD pazarını doyurduktan sonra yeni pazarlara yelken açtı. Gelişmekte olan ülkeler doğal olarak doyurulmayı bekliyordu. Uzun yıllar kapılarını kapalı tutan Çin, devasa pazarıyla kapılarını açtığı günden beri tüm markaların iştahını kabartıyor. Bu pazara ilk giren markalardan VW tabii ki uzun yıllardır pazarın kaymağını yiyor ama artık birçok Avrupalı ve ABD'li marka da Çin pazarında cirit atıyor. Tabii bu arada Çin'deki birçok yerli marka da kendi pazarının dışına çıkmaya hevesli. Ancak bu markaların büyük çoğunluğu taklit tasarımlar ve teknolojilerle özellikle Avrupa gibi gelişmiş pazarlara giremiyor. Ucuz işçilik avantajını kalitesiz malzemeyle birleştirince çok ucuz fiyatlara otomobil üretebilen bu markaların ürünleri birçok normu yerine getiremediği için Avrupa pazarına giriş izni alamıyor. Elbette otomobil kültürü konusunda ortalamaların çok üzerinde olan Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya gibi ülkelerdeki tüketicileri sadece uygun fiyatla ikna etmek de kolay değil. Uygun fiyatın yanı sıra düşük tüketim ve emisyon, dayanıklılık, çevreci malzemeler, sürüş ve çarpışma güvenliği de çok önemli. Birkaç yıl önce yapılan testte bir Çin markasının otomobili B sütununa kadar katlanıp yolcuların yaralı bile kurtulmasının mümkün olmadığı anlaşılınca bu tartışmalar da bitmişti. Yeni gelen bir test sonucu Avrupalı markaların tekrar Çin markaları üzerine düşünmeye itecek gibi görünüyor. Cenevre Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkan yepyeni bir marka olan Qoros'un ilk seri üretim modeli 3 Sedan, Euro NCAP testinden 2013 yılının en yüksek puanıyla 5 yıldızla ayrıldı. Yetişkin yolcu korumada % 95, çocuk korumada % 87, yaya korumada % 77, güvenlik destek sistemlerinde % 77 ve toplamda % 88'lik başarıya imza atan Qoros 3 Sedan böylece Avrupalı tüketicilerin en önemli endişelerinden birini ortadan kaldırmış oldu. Qoros yöneticilerinden Roger Malkusson, yılardır bu sonuç için çalıştıklarını, birçok ülkeden uzmanlarla bir güvenlik takımı oluşturduklarını ve maksimum güvenlik puanı için çalıştıklarını açıkladı. Görünen o ki bu hedefe ulaşıldı. Qoros, 2007 yılında İsrailli İsrael Group ve Çinli Chery'nin ortaklığıyla kuruldu. Chery zaten bir otomobil üreticisi olmasına rağmen Qoros'u tamamen ayrı bir yapıyla Chery'den ayıran ortaklar 6 yıllık çalışmadan sonra seri üretime geçiyor. Üstelik Avrupalı markaları bile geride bırakan bir çarpışma testi sonucuyla. Elbette bu sonuç otomobilin her açıdan iyi olduğunu göstermiyor ama gerçekten uzmanlık ve kaliteli malzeme kullanımı gerektiren bir alanda alınan sonuç bence çok önemli. Zaten biraz incelediğinizde Qoros'un otomobil geliştirirken dünyanın en önemli firmalarıyla çalıştığını görüyorsunuz. Bosch, Magna Steyr, Continental, Getrag, TRW, Microsoft bunlardan bazıları. Böylece müşteri nezdinde güvenilirlik sağlarken aynı zamanda rekabet edebilecek düzeyde otomobil üretmeleri de garanti altına alınıyor. Bence yakın zamanda Qoros adını daha sık duymaya başlayacağız. Buradan bizim de bir ders çıkarmamız gerekli. Eğer yerli otomobil markamız olsun istiyorsak, sabırlı olmayı, gerektiği kadar para harcamayı ve uzmanlarla çalışmayı baştan kabul etmemiz gerekli. Reçete belli, istek de var; artık ne bekliyoruz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.