Salı 08.10.2013

En çok 'Dur-Kalk' İstanbul'da

İstanbul, sürücü başına yıllık 31 bin adeti aşan 'Dur-Kalk' ortalamasıyla dünyada 50 şehir içinde zirvede yer aldı. İstanbul'u Meksiko ve Moskova izledi

Castrol için TomTom tarafından, uydu navigasyon sistemlerindeki bilgiyi kullanarak dünya genelinde 50 şehirdeki araçlar üzerinde yapılan araştırmaların sonuçlarını içeren ve amacı değişen sürüş koşullarının dünya genelinde araçlar üzerinde yarattığı baskıya dikkat çekmek olan "Global Sürüş Endeksi"nin yeni sonuçları açıklandı. Buna göre İstanbul, sürücü başına yıllık 31 bin 200 adetlik dur-kalk ortalamasıyla zirvede yer alırken, ikinci sırayı 30 bin 480 adetlik ortala dur-kalk sayısıyla Meksiko ve üçüncülüğü ise 29 bin 520 adetlik dur-kalk ortalamasıyla Moskova elde etti. Dünya çapında büyük metropolleri içeren araştırmanın sonuçlarına göre İstanbul'daki sürücülerin, listenin en sonunda yer alan Rotterdam şehrindeki sürücülere göre yılda 24 bin kez daha fazla dur-kalk yaptığı ortaya çıktı. Araştırmada yer alan önemli diğer şehirlerden biri olan Pekin'de yıllık 28 bin 200 adet, Londra'da 21 bin adet, New York'ta 15 bin 480 adet ve Sidney'de ise 13 bin 200 adetlik sürücü başına durkalk ortalaması olduğu tespit edildi. Proje, her pazardaki dur-kalk sürüş seviyesine, trafik yoğunluğuna, kentleşmeye ve kısa yolculuklara dikkat çekmektedir. Bir bölge ve zaman aralığı içerisindeki tüm araç ve yolculuklardan alınan veriler TomTom tarafından toplandı; toplam kat edilen mesafe ve toplam yapılan dur-kalk sayısı hesaplandı ve her bölgede kat edilen km başına ortalama dur-kalk sayısı elde edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.